Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-07, 09:26   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent
Angry

Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

...lurer jeg på hva jeg skal gjøre resten av dagen? Jeg sto egentlig opp i et bedritent humør i dag. Skal ha bursdagsfeiring og ingenting er forberedt. Jeg har ihvertfall ikke fått tid til å kjøpe og forberede noe jeg kan spise.

Så sto jeg der da og var sur og trøtt, og slikket på slikkepotten og vispene ganske automatisk. Skjønte jeg gjorde noe dumt, men var i en sånn iritert stemning at jeg fortsatte. Og det er vanlig sjokokake med mel og masse sukker. Har kansje fått i med 1-2 ss av røra. Det er vel hele dagens karborasjon det?

Var positivt at jeg ikke fikk noen trang til å spise mere, jeg satte bollen i vann straks og har ikke fått noe spesielt sukkersug. Det var jo godt, men det ble ikke noe mer enn det.

Hva er lurt å gjøre resten av dagen? Glemme det og spise ketolysemat som vanlig, med smør og det hele? Eller spise lavkarbo/lavfett resten av dagen?

Jeg har spist en vanlig frokost med to kokte egg, meierismør, majones og tre små lapper etterpå.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:53   #2
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

Jeg hadde det som deg i går jeg! Bakte kaker til selskap som skulle være i går. Jeg unnet meg kun EN liten sjokoladeplett, og spiste ellers som jeg gjør (Skaldemans). Etterpå var jeg STOLT og det føltes SÅ bra at jeg klarte det! Så jeg vil råde deg til å ikke spise kakene, og fortsette med den maten du skal ha. Rett før gjestene kom i går, stekte jeg meg omelett og masse bacon - så jeg hadde ikke søthunger eller lyst på kake i hele tatt når de andre spiste. Og etter selskapet kastet jeg resten av snopet og kakene i søpla og løp ut med posene - så jeg ble ikke fristet da heller. Da koste jeg meg foran TV med God gammeldags baconsvor og litt cola light Lykke til i dag!!!!

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 10:11   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

Glem det, og spis som vanlig resten av dagen. Gjort er gjort, og er du heldig så går du ikke ut av ketose dersom du fortsetter som vanlig. Det er hvertfall min erfaring.
Men ta det med deg, og kjenn etter hvordan kroppen din reagerer på det!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:09   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

Glemmer du det og spiser lavkarbo mat resten av dagen er det et veldig sunnhets tegn ! Det at du ikke tenker nå har jeg ødelagt alt så kan like gjerne spise dritt resten av dagen...

Synes du var VELDIG flink jeg !!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:24   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg er sur fordi jeg har smakt på kakerøre og nå...

Enig med øvrige talere: Glem at det har skjedd og fortsett som ingenting.
Neste gang du lager kake og skal til og slikke på vispen husker du kanskje hva som skjedde idag og stopper noen sekunder tidligere.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no