Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-07-11, 11:09   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Hva kan i så fall være grunnen? Hvorfor funker ikke fakirdietten til Skaldemann på alle? Påstår ikke Skaldemann at den skal funke på alle? Kan det være andre faktorer enn grønnsakene som er årsaken? Eller er grønnsaker så viktig fordi de inneholder visse stoffer som er viktig for forbrenningen? Hvorfor er det da ikke noe som gjelder alle?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:04   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Jeg f.eks går bedre ned med type 25 karber enn med null Det kan vel f.eks komme av at kroppen er vant til et visst inntak av grønt og derfor tolker det som en slags krisesituasjon og derfor holder godt på det den har? Eller at det er visse vitaminer som fremmer forbrenning eller hjelper andre forbrenningsemner?

Synes nå Skaldeman er litt vel bombastisk i de fleste av sine uttalelser, vedrørende eget opplegg, så hørern'te på han Har dårlig med tro på at noe som helst funker for ALLE kropper.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:09   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Jeg går ikke ned om jeg går under ca 30g pr dag. Tror det har med å gjøre at kroppen min går i sparebluss om den ikke får "litt av alt". Den har vært igjennom mange rare sultekurer opp igjennom, så det er ikke så rart egentlig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:21   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.


Synes nå Skaldeman er litt vel bombastisk i de fleste av sine uttalelser, vedrørende eget opplegg, så hørern'te på han Har dårlig med tro på at noe som helst funker for ALLE kropper.



100% enig Nellie. Jeg gikk feks opp av ketolyse, men fikk stoppet oppgangen ved å øke grønnsaksinntaket og roe fettinntaket LITT. Vi er ikke helt like alle sammen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:56   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Det er vel ikke så rart egentlig. Målet vårt er å forbrenne fett. Jeg regner rett og slett med at denne mystiske forbrenningen også ofte trenger andre byggesteiner. Kanskje til og med vitaminer som vanligvis finnes i f.eks grønnsaker.

Ikke de samme for alle og ei heller ikke like mye for alle.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:04   #6
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Samme her, når jeg gikk fra Skaldeman-stil og knapt nok en liten skive agurk, til Atkins induksjon med 20 g karbohydrater, så løsnet det litt. Jeg er nok av typen som må tenke både på kalorier og på karbohydrater, iallfall til jeg er kommet ned på en vekt jeg kan være fortrolig med.

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:08   #7
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Går noen ned i vekt bedre ved inntak av grønnsaker enn å spise streng Skaldemann?

Jeg går mest ned ved lite eller ingen grønnsaker, men er såpass glad i grønt at jeg ikke klarer å la være å spise det. Så da får heller vektnedgangen gå saktere med grønt

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor mistet Skaldemann muskelmasse da han gikk ned i vekt? ada-emilie Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 13-12-10 15:29
Noen som har målt blodsukkeret etter inntak av atkinsbar? ada-emilie Spørsmål og svar 1 02-09-10 22:03
Atkins tabell for ønskelig vekt - streng? Isalien Generell diskusjon 24 27-02-07 22:06
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no