Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-12, 13:14   #1
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

begynte forsiktig 13/8 og er ned 3,5 kg siden det så noe riktig gjør jeg *s*
2 spørsmål
1. Hvor "skadelig" er det å skjeie ut og spise masse karbo EN dag. Betyr det at det da vil ta menge dager før man forbrenner fett igjen eller er man i gang neste dag? Gjerne et enkelt svar og ikke en utredning *s*

2. Avføring, beklager
Etter lavkarbo så er jeg på do minst 3 ganger per dag. Er det naturlig? Mot en dag før.

Ellers føles dette topp , jeg har trua og skal ned 17 kg til neste sommer

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 13:21   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: fra en nybegynner om utskeielser og DO-besøk

Opprinnelig lagt inn av sveander, her.

begynte forsiktig 13/8 og er ned 3,5 kg siden det så noe riktig gjør jeg *s*
2 spørsmål
1. Hvor "skadelig" er det å skjeie ut og spise masse karbo EN dag. Betyr det at det da vil ta menge dager før man forbrenner fett igjen eller er man i gang neste dag? Gjerne et enkelt svar og ikke en utredning *s*

2. Avføring, beklager
Etter lavkarbo så er jeg på do minst 3 ganger per dag. Er det naturlig? Mot en dag før.

Ellers føles dette topp , jeg har trua og skal ned 17 kg til neste sommer

Spørs hvor ofte du skal skeie ut EN dag da. Hver uke? Annenhver uke? Hver mnd? Jo sjeldnere, jo bedre. Du må regne med å bli satt litt tilbake om du gjør det, og for noen er det svært tungt å ta seg inn igjen. Jeg ville ventet til du var godt inne i lavkarbo-kostholdet før du gjør det, 2-3-4 mnd kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 22:10   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: fra en nybegynner om utskeielser og DO-besøk

Min erfaring er at utskeielser er lik magemerter, tarmgass og slapphet. Så jeg forsøker å unngå utskeielser. Ikke for å være veldig flink, men simpelthen fordi det gjør meg dårlig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 23:09   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: fra en nybegynner om utskeielser og DO-besøk

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Min erfaring er at utskeielser er lik magemerter, tarmgass og slapphet. Så jeg forsøker å unngå utskeielser. Ikke for å være veldig flink, men simpelthen fordi det gjør meg dårlig...

"Skeier ut" kontrollert hver lørdag her med det jeg vil ha. Jupp, gir noe mer tarmgass enn vanlig, men jeg får ikke vondt i magen. I såfall er det bare fordi jeg overspiser og det kan faktisk skje på ketogent kosthold også.
Men blir man syk av for mye godteri, ja så er det vel ikke til å unngå at man holder seg unna. Vondt i kroppen er ikke behagelig for noen.

Slapp blir jeg ikke, snarere tvert imot, jeg får et energihopp og får mest lyst tilå gjøre noe aktivt, trene eller no slikt.

Sikkert veldig individuelt det der.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 23:13   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

Opprinnelig lagt inn av sveander, her.

begynte forsiktig 13/8 og er ned 3,5 kg siden det så noe riktig gjør jeg *s*
2 spørsmål
1. Hvor "skadelig" er det å skjeie ut og spise masse karbo EN dag. Betyr det at det da vil ta menge dager før man forbrenner fett igjen eller er man i gang neste dag? Gjerne et enkelt svar og ikke en utredning *s*

2. Avføring, beklager
Etter lavkarbo så er jeg på do minst 3 ganger per dag. Er det naturlig? Mot en dag før.

Ellers føles dette topp , jeg har trua og skal ned 17 kg til neste sommer

1. Hadde nok ikke startet "min lavkarbo" livsstil/slankekur ,med å innvilge meg selv 1 utskeielsesdag i uka nei. Det tror jeg er lite heldig mht hva som er din målsetning, men nå er ikke jeg deg. Hvis alternativet er at du ikke klarer gjennomføre hele greia og IKKE når ditt mål, ja da er det kanskje greit for deg å skeie ut EN dag i uka.
Tar det lang tid å være tilbake i ketose igjen? Både ja og nei, jeg bruker 1 dag på det, andre bruker mange dager. Kanskje jeg er heldig, vet ikke, men du bør sjekke ut selv. kjøp ketosesticks så måler du bare.

2. Alt er vel normalt, jeg har vært 3 ganger daglig og bare 1 gang daglig. Også opplevd ingen ganger. Vi er forskjellige, vanskelig å si hva som er normalt. Jeg er normalt 1-2 ganger nå for tiden.

  Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 18:48   #6
Bakasura
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 8
Bakasura er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

For meg så funker det ikke å ha en karbodag i uken. Da blir jeg bare stående på samme vekt, går verken opp eller ned.

Bakasura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 20:51   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

Opprinnelig lagt inn av Bakasura, her.

For meg så funker det ikke å ha en karbodag i uken. Da blir jeg bare stående på samme vekt, går verken opp eller ned.

Mener du at du ikke tåler karbohydrater? Er jo ikke snakk om at du skal fråtse i godteri da.... Tror mange misforstår akkurat det der med oppkarbing. Er ikke meningen at du skal spise bare søtsaker, men tror veldig mange innbiller seg det på disse "spisedagene"

  Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 01:07   #8
Bakasura
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 8
Bakasura er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mener du at du ikke tåler karbohydrater? Er jo ikke snakk om at du skal fråtse i godteri da.... Tror mange misforstår akkurat det der med oppkarbing. Er ikke meningen at du skal spise bare søtsaker, men tror veldig mange innbiller seg det på disse "spisedagene"

Nei, jeg mener ikke at jeg ikke tåler karbohydrater, men vekten min står stille om jeg skeier ut en dag i uken. Ikke stappet jeg munnen full av godteri heller, men unnet meg å ha tilbehør til maten, som pasta og poteter.

Så nå er jeg på streng lavkarbo uten planlagte utskeielser

Bakasura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:50   #9
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Sv: Spørsmål fra en nybegynner om utskeielser og dobesøk

Takk for mange gode svar

Jeg snakker om utskeielser som alkohol først og fremst.
Mulig jeg har vært heldig men mine utskeileser med Lite-øl (1 g per 100 ml) og litt vin/sprit har ikke stoppet min reduksjon. Utskeiesen er gjerne Lørdag og består i bare alkohol. Vi liker å kose oss med øl/vin på Campingen og jeg klarer IKKE slanke meg i 9 mnd uten min lille utskeielse.

Min kropp har vel svart, det går bra! Det dreier seg ikke om fyll men en 3-4 bokser øl og et galss vin

PS ! Aas Lite-øl er veldig veldig godt

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål om dobesøk ... Nivanna Spørsmål og svar 26 23-02-11 21:54
Et lite spørsmål ang avføring og utskeielser på lavkarbo Phyxiaa Fysisk og mental helse 0 12-12-10 14:45
NYbegynner spørsmål Veslemor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 01-11-10 20:39
Spørsmål fra en nybegynner Betty00boop Lavkarbo generelt 13 15-06-10 09:49
Nybegynner-spørsmål .... Flippy Ketolysekuren 3 18-04-10 13:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no