Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor handler dere billig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-12, 08:09   #1
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Hvor handler dere billig?

Hvor får man tak i D-vitamintilskudd? Gjerne billig og bra

Finnes det gode alternativ til "Ketolysetablettene"?
Hvor?

Takk for at dere er flinke å finne ut av ting.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 08:16   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Iherb.com eller BigVits.co.uk

Iherb er billigst, men man kan bestille høyere doseringer fra BigVits siden det er EU.

Jeg har samlet regler for import av kosttilskudd/legemiddel i denne tråden her, les den nøye før du evt bestiller fra utlandet ellers kan pakken din bli stoppet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:17   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvor handler dere billig?

Glimrende, Lillemy.
Hvor mye D3 kan man ta, uten at dette blir riv ruske gærnt?
Jeg er mann, 187cm/144kg. For tiden mye inne.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:19   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Jeg kjøper d vitamin på helsekost jeg da, jeg er ingen utenlandshandler*flau* En flaske fra solaray inneholder 15ml flytende d-vitamin, og 10dråper gir 4000IE, flaska koster ca 150kr og gir 500dråper.

Jeg kjøper magnesium fra solaray også( tror det selges på life/sunkost), og den virker mye bedre enn de som er basert på magnesiumoxsid.

Ellers sniker jeg meg biovit fra ungene..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 09:30   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvor handler dere billig?

Noen bra erstatninger for ketolysepillene?

Ser ellers et behagelig prisnivå der ute i verden.
Bor ellers litt krøkkete til. 65km til nermeste helsekost.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 11:52   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Noen bra erstatninger for ketolysepillene?

Ser ellers et behagelig prisnivå der ute i verden.
Bor ellers litt krøkkete til. 65km til nermeste helsekost.

Jeg bruker bigvits.co.uk De kan også være behjelpelige med å dele opp leveransen om du ber om det.
Siden de er eu-basert så slipper man det tullet med menger og styrker i samme grad som fra iherb.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 18:01   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor handler dere billig?

shopping4net.com er et alternativ til overnevnte, men de har økt fraktpriisen

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:41   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg bruker bigvits.co.uk De kan også være behjelpelige med å dele opp leveransen om du ber om det.
Siden de er eu-basert så slipper man det tullet med menger og styrker i samme grad som fra iherb.

Stemmer det stort sett, men det er alikevel regler som kan stoppe foresendelse. Bl.a for store mengder (mer en 3 mnd privat forbruk), ikke bare dosering/innhold. Dessuten er det enkelte ting som blir klassifisert som medsin og dermed ikke kan tas inn uansett. F.eks er det nå slutt på å kjøpe 10 000 IU D3-vit på BigVits, for det er nå klassifisert som medisin. Alt fra 5000 IU og nedover går derimot greit.

Runegutt: Det finnes ikke direkte erstatning for ketolysevitaminer der ute. Du må bare kjøpe de enkelte typene separat også fordele dem utover dagen slik som det ville blitt med ketolysevit.
Når det gjelder dosering av D3-vit er jeg usikker, jeg tok en periode 10 000 IU utan å ta skade av det. Nå tar jeg 60 mikrogram til dagen, fordelt utover dagen, er viktig å ikke klemme i seg alt på en gang og det gjelder alle kosttilskudd.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 20:54   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Glimrende, Lillemy.
Hvor mye D3 kan man ta, uten at dette blir riv ruske gærnt?
Jeg er mann, 187cm/144kg. For tiden mye inne.

Dette er veldig avhengig av hvor man leser.
Kostdoktorn skriver at med unntak av de som har svulst i biskjoldbruskkjertelen, sarkoidose eller tuberkulose og noen kreftformer - så er det nesten umulig å overdosere. Rapporterte tilfeller av D-vitaminforgiftning har brukt over 30000 IU daglig over tid.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 22:03   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor handler dere billig?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Glimrende, Lillemy.
Hvor mye D3 kan man ta, uten at dette blir riv ruske gærnt?
Jeg er mann, 187cm/144kg. For tiden mye inne.

Gå til fastlegen og be om å få en test av d-vitamin. Spør han hvorfor så si at du har lest at overvektige er lett utsatt for mangel, og at du har lest at d-vitamin er viktig for immunforsvaret...

Er du under midten så kan du trygt ta 5000IU i 1-2 måneder og så be om en re-testing. Er du i bunnen kan du ta det dobbelte i et par måneder. Som vedlikeholdsdose er 1-2000IU ok om man ikke er over normalområdet.

Husk at du også kan bruke solarium for å få opp d-vitamin så lenge du finner et solarium med både uvA og uvB-stråling (vanlig i nyere).

Ja, og så kan det være greit å også få i seg litt a-vitamin om man brått øker d-vitamin mye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:47   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hvor handler dere billig?

Jeg skal forsøke meg på blodprøve.
Bruker solarium på vintern. Det hjelper litt på eksemen.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som handler på iherb.com susabella Lavkarbo generelt 5 19-07-11 22:44
Hva handler dere i Sverige? Frk Cornelia Lavkarbo generelt 2 13-07-11 21:24
Hvor kan jeg kjøpe billig soyaprotein? Nillomien Generell diskusjon 1 06-01-10 20:51
Hvor handler du inn lavkarbomat? guro_no Generell diskusjon 5 30-04-08 11:17
Hva handler du hvor? MHM Lavkarbo generelt 9 24-02-05 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no