Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Marinerte nakkekoteletter (med bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-10, 17:38   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Marinerte nakkekoteletter (med bilder)

Marinerte nakkekoteletter


Det er tilbud på nakkekoteletter i butikken min og jeg fikk med meg en pakke fine (men kjedelige ? ) koteletter hjem.



For å friske de opp litt lagde jeg en marinade og lot de får godgjøre seg noen timer i den.. Marinadene lager jeg alltid selv, og jeg liker best at kjøttet får ligge i marinade iallefall over natten -det gir best resultat, men man kan klare seg med kortere tid også.

Til marinade brukte jeg en løk i skiver, en kvart hvitløk (jeg bruker kinesiske ) to ts pesto,frisk basilikum, en passe del olivenolje (knapt 1 dl ) litt cemo marinadekrydder og litt rødvin.

Ikke lekreste utseende, men det gjør godt

Kjøttet og marinaden legges i en plastpose -sørg for å gni marinaden over alt kjøttet og lukk posen tett igjen. Skal en bruke kjøttet neste dag legges det i kjøleskapet - er det til samme dag som hos meg i dag, kan det med fordel ligge fremme på benken.

alt blandes i en pose
som lukkes tett igjen uten luft
Mitt kjøtt fikk ligge i ca 4 timer i dag før det havnet på grillen til steking

klar for grill - fjern gjerne løken Da er det bare å grille det og servere - I dag hadde jeg kokt blomkål, frisk asparges og "blomkål-ris" som tilbehør. Første gang jeg har prøvd "blomkål-risen" -grov-revet blomkål som ble kokt litt med litt smør i kokevannet . Skal ærlig innrømme at jeg vet ikke helt om jeg tar meg bryet til lage det igjen -bare noen buketter med lettkokt blomkål fungerer like godt for meg.

Noen smørklatter oppå kjøtt og "ris" og det er servert


Jo lenger kjøttet får ligge i marinade jo mørere blir det. Kan være lurt å langtidsplanlegge litt, men jeg vet det ikke er lett -som regel planlegges maten samme dag som den spises her i huset iallefall .

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:17   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Marinerte nakkekoteletter (med bilder)

Åh, så deilig ut! Jeg elsker å lage egne marinader .

Men du må jo ikke koke blomkålrisen! Stek den i panna i masse smør, da blir det nyyyyydelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 23:20   #3
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Marinerte nakkekoteletter (med bilder)

Helt enig, stekt i panna med masse smør er nydelig.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 09:30   #4
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Marinerte nakkekoteletter (med bilder)

Ser veldig godt ut. Er selv veldig glad i å marinere kjøttet, det smaker jo så godt - og så mye mer! Jeg pleier å langtidssteke nakkekotelettene i ovnen på svak temperatur, da blir de veldig møre og gode - det er sånn man kan gjøre når man har god tid Takk for tips!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fløtestekte nakkekoteletter rsy Middag 23 08-09-17 14:20
Nakkekoteletter? Brumm Middag 7 12-09-11 21:31
Løk og nakkekoteletter, svin? Momse Spørsmål og svar 5 03-07-11 21:34
Nakkekoteletter StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-02-10 20:35
Oppskrift på marinerte valnøtter? Zincite Oppskrifter 0 20-02-08 09:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no