Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Christian Drevon på villspor?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-08, 02:12   #1
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Christian Drevon på villspor?

Her er ett spørsmål fra ett nettmøte med Christian D. På villspor ja

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=1537

Kokosnøttolje
Innsendt av: KokosJan, 19/05 - 2008 kl. 16:32
Du hevder her at kokosfett har ugunstige egenskaper, mens andre mener at kaldpresset virgin kokosnøttolje er noe av det beste fettet man kan få i seg (2-3 spiseskjeer daglig) til tross for at det er stivt mettet fett. Hvem skal jeg tro på?"


Hei, Vi lever i en fri verden, også med talefrihet. Det innebærer at man kan komme opp i slike situasjoner hvor det kommer frem helt motstridende opplysninger. Du må gjøre deg opp din mening om hva du mener har mest hold. Likevel vil jeg i all beskjedenhet påpeke at mine anbefalinger også fremmes av alle seriøse ernæringsforskere, og at jeg selv har gjort en rekke studier med de ulike fettsyrene både gitt til celler, dyr og mennesker. På den annen side vil jeg hevde at de som anbefaler kokosfett ikke er i nærheten av å ha en slik faglig tyngde. Godt valg!
Hilsen Christian A. Drevon

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 08:31   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon på villspor?

Sitat:

Likevel vil jeg i all beskjedenhet påpeke at mine anbefalinger også fremmes av alle seriøse ernæringsforskere

Dette synes jeg faktisk er direkte FREKT! Jeg blir forbanna, kjenner jeg. Idiot! Sitte der og påstå at leger og ernæringsprofessorer, enkelte med MYE høyere utdannelse enn dette neket her, er useriøse ... Jeg har ikke ord.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 08:38   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Christian Drevon på villspor?

Jeg synes nå heller vi skal takke den beskjedne Drevon for å gjøre det gode valg såre enkelt jeg - hvem skal man høre på: De som faktisk argumenterer for hvorfor kokosfett er gunstig for helsen, eller en fyr som bruker tittelen sin som argument..? Når han ikke en gang kan si noe om hva hans utdannelse har frembrakt av resultater mht koksfettets skadevirkninger, da synes jeg ikke utdannelsen hans er særlig mye verdt..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 08:44   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon på villspor?

Nei, han kommer jo aldri med noe konkret bevismateriale, han trekker alltid kun fram den "flotte" tittelen sin (som tydeligvis er flottere og bedre enn det å være feks. OVERLEGE) og disser alle som tenker annerledes. Jeg klarer ikke å holde meg saklig når det gjelder den mannen (og Wenche Frölich) så jeg tror jeg skal stoppe å skrive noe mer, for nå kjenner jeg raserianfallet er på vei.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:48   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Christian Drevon på villspor?

Jeg tenker som så - det er noe så ynkelig over en mann som må nedlate seg selv til å komme trekkende med titler og flertallstyranni, at jeg ikke kan annet enn smile overbærende. Jeg har faktisk ingen formening om kokosfett, verken i den ene eller den anne retning (har ikke satt meg inn i det), men dersom det beste argumentet for å holde seg unna er en haug med legetitler (ikke en haug med argumenter), kan jeg ikke si jeg finner det veldig avskrekkende akkurat. Det er en merkelig misoppfatning rundt om kring dette - at en tittel kan tjene som argument. Den kan muligens gi et argument mer tyngde, men å stå der helt alene, om enn aldri så mye i sin prakt, sier vel mer om Drevons interesser enn om skadepotensialet ved kokosfett. Ikke hiss deg opp Iset - mindreverdighetskompleksene til Drevon er ikke verdt det..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:24   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Christian Drevon på villspor?

Drevon har vel basert hele sin profesjon på lipidteorien. Dersom det kommer ny kunnskap som setter tvil ved den er det lett å ikke tenke objektivt. Han er offer for en form for hjernevaskelse fra 50-tallet. At fettet i cocos har bra virkninger er vist gang på gang.

Han bruker ord som hardt og mettet fett og animalsk fett. Missvisende ord synes jeg.

Og måten han ordlegger seg er vel klassisk hersketeknikk og latterliggjøring av de som tenker anderledes (i ytterste forstand)

Kroppen er ikke så enkel at alt mettet fett eller dyrefett er dårlig og alt plantefett og umettet fett er bra. Det vet mange her og det vet nok egentlig Devon også.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 15:48   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Christian Drevon på villspor?

Har jammen sluttet å irritere med over denne tufsen, han fremstår blærete og arrogant. Som Iset, skriver direkte FREKK!
Han har sluttet å røre ved meg, blir bare oppgitt, før ble jeg irritert og sint!

Latterlig fyr!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:21   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon på villspor?

Atter en gang tramper han uti med begge føtter og viser hvor fastlåst han er i sine gamle prinsipper. Og dette fra en LEGE (?) som ikke vet forskjell på ketose og ketoacidose - også et klassiske nettmøtesvar fra denne herren. Det Drevon gjør er å latterliggjøre ALLE andre som har et annet syn enn ham. At han i denne sammenhengen latterliggjør fagpersoner som har uendelig mer kunnskap, faglig tyngde og menneske kunnskap enn ham selv - viser bare hvor arrogant han er.

Han er slett ikke fasiten, - FOR DET FINNES INGEN FASIT. Vi er nemlig ikke rotter og marsvin som har har gjort forsøkene sine på. Vi er mennesker, vi er forskjellige - både utenpå og inni !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 22:55   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Christian Drevon på villspor?

Klapper for Nille, nok en gang! Veldig bra innlegg

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 00:26   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon på villspor?

Ahaha... Vanligvis prøver jeg å gjøre det til en god vane å lese begge sider av en sak, for selv om lavkarbo på mange måter er min overbevisning, så ser jeg også at, så klart, at det er helt reelle forskjeller ute og går fra individ til individ, men det finnes så absolutt generelle kostholdsråd.
Men når jeg leser ting Drevon sier og skriver så ønsker jeg at han ikke bare var en mann som uttaler seg til pressen alene, eller gjennom et såkalt nettmøte, der han får spørsmålene som perler på snor, og svarer på ett og ett, uten at en diskjusjon eksisterer. ingen får stilt ham kritiske spørsmål, ingen får satt meningene hans på prøve!
Det var en tråd som tok for seg en idé om å ha et lavkarboseminar, fikk jeg med meg. Det hadde faktisk vært uhyre interessant å sette opp et panel, hvor fagpersoner som Drevon og f.eks Frølich kunne få bryne seg mot Polyzenski, Fedon og andre i en diskusjon! Åh, jævlar! Det hadde faktisk vært så severdig at jeg knapt kan sitte stille i stolen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 08:15   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Christian Drevon på villspor?

Tviler på at Drevon hadde stilt opp i en slik situasjon, han vet vel innerst inne at han kommer til kort mot disse "useriøse" ekspertene, det er jo KUN han som er seriøs her, må vite. :knegg:
Men ja, det hadde vært fantastisk om han kunne blitt stilt mot veggen slik, i stedetfor å KUN delta i nettmøter der han kan svare på det han vil uten å få noen motsvar. For det er jo kun på slike han deltar ...

Jeg glemmer aldri nettmøtet med Wenche Frölich for noen år siden. Hun var så FREKK mot de som sendte inn spørsmål at jeg satt her og måpte. Hun og Drevon burde vært gift!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tett på nett med Christian Drevon David Generell diskusjon 4 08-07-08 18:26
Drevon og mellommåltider janmesi Livets lyse side 5 21-07-07 17:14
Tabbe av Christian Drevon donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 15 04-10-06 23:06
Debattinnlegg janmesi Nyheter / media 34 28-02-06 10:12
Christian Drevon slår til igjen... Iset Generell diskusjon 6 06-02-06 00:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no