Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Etter en tur på rakadeisen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-10, 13:11   #1
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Etter en tur på rakadeisen ...

På fredag, skulle jeg ta meg en whisky med pepsi max siden vi var i bryllup. Det var det eneste jeg skulle tillate meg, men siden dette var første gang med alkohol etter å ha begynnt på ketolyse, så har tydelig vis toleransen min blitt litt mindre. For når drinken var ferdig, ville jeg ha mer, å herre, de var tom for pepsi max så jeg drakk gin & tonic, mange og muligens ett glass rødvin, ble litt full og på veien til hotellet spiste jeg en halv kebab (snakk om å miste alle prinsipper med litt innabords da)
I går merka jeg ingenting på vekta (og av en merkelig grunn har jeg ikke komt ut av ketose) men i dag smalt det på med et kg og litt til...
Hvor lang tid kan jeg forvente det tar før vannet(?) slipper igjen?

Andre som har gått på sånne smeller?
Eneste positive var at jeg ikke fantes fyllesyk i det hele tatt, noe jeg alltid har pleid å være, så jeg tror jeg kan takke ketolyse kuren for det

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 13:26   #2
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen...

*ler litt* Høres ut som du hadde det hyggelig!
Vekta går nok snart ned igjen, skal du se. *trøster litt flirende*

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 15:36   #3
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Så rart! Kan ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, det er jo veldig individuelt, men regner med at vann som har satt seg i kroppen går ut i løpet av noen dager.

Men så moro å høre at du ikke ble fyllesyk, da! Selv har jeg ikke turt å drikke på ketolysekuren, fordi jeg er kjemperedd for å bli dårlig. Vanligvis har jeg blitt dårlig dagen derpå bare et par ganger i året, men da har jeg også blitt så syk at jeg nesten helst vil dø, altså. Og siden man blir advart mot å bli dårlig etter alkoholinntak på ketolyse.. grøss!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 15:43   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Så rart! Kan ikke si noe om hvor lang tid det vil ta, det er jo veldig individuelt, men regner med at vann som har satt seg i kroppen går ut i løpet av noen dager.

Men så moro å høre at du ikke ble fyllesyk, da! Selv har jeg ikke turt å drikke på ketolysekuren, fordi jeg er kjemperedd for å bli dårlig. Vanligvis har jeg blitt dårlig dagen derpå bare et par ganger i året, men da har jeg også blitt så syk at jeg nesten helst vil dø, altså. Og siden man blir advart mot å bli dårlig etter alkoholinntak på ketolyse.. grøss!

Jeg har hørt at man blir både billig og utrolig fyllesjuk av ketosefylla. Jeg opplevde ingen av delene. Trodde jeg skulle ha meg en billig kveld på byen, men jeg bare drakk og drakk uten særlig effekt. Dagen etter var jeg sliten og trøtt men ikke fyllesjuk.

Min kropp bruker utrolig lang tid på å slippe vannvekta. Er bare å smøre seg med tålmodighet og være ekstra flink i matveien så ordner det seg nok om en liten stund skal du se

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 16:10   #5
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg har hørt at man blir både billig og utrolig fyllesjuk av ketosefylla. Jeg opplevde ingen av delene. Trodde jeg skulle ha meg en billig kveld på byen, men jeg bare drakk og drakk uten særlig effekt. Dagen etter var jeg sliten og trøtt men ikke fyllesjuk.

Hahaha, det er faktisk kjempegodt å høre! Jeg har relativt lav alkoholtoleranse i utgangspunktet, så regner nok med å måtte være litt forsiktig - men da kan jeg kanskje driste meg til å prøve litt en gang - det må jo gå an å ikke begynne med å drikke seg full, men f.eks ta et glass vin eller en lavkarboøl eller to for å se hvordan det går

Kjempegodt å høre at det ikke nødvendigvis MÅ gå til helvete selv om man er i ketose

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:25   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Hahaha, det er faktisk kjempegodt å høre! Jeg har relativt lav alkoholtoleranse i utgangspunktet, så regner nok med å måtte være litt forsiktig - men da kan jeg kanskje driste meg til å prøve litt en gang - det må jo gå an å ikke begynne med å drikke seg full, men f.eks ta et glass vin eller en lavkarboøl eller to for å se hvordan det går

Kjempegodt å høre at det ikke nødvendigvis MÅ gå til helvete selv om man er i ketose

Det skal være sagt at jeg tok det rolig i den grad at jeg ikke akkurat heiv drinkene ned som om det var saft (slik som jeg pleide å gjøre) jeg starta litt forsiktig og kjente hele tiden etter underveis, for ikke å pluttselig bli liggende der med skjørtet over hodet. Synes det er så ulekkert med voksne damer (selv om jeg egentlig ikke er det synes jeg selv da ) som velter rundt drita fulle.

Jeg passa også på å spise en skikkelig middag en stund før jeg begynte og drikke, samt at jeg spiste en del grønnsaker, dip og litt bacongull underveis. Hjelper nok litt på det også. Uansett er vi vel alle forskjellige og må bare prøve oss frem. Er ikke sikkert det går så bra neste gang, for det har jo litt og si på dagsformen også

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 20:51   #7
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Jeg var også i bryllup i går. Drakk fin og plutselig var jeg kjempe full. Drakk ikke annet enn vann på en god stund, så ble det vedre. Meeeeeeeeeeen jeg spiste kaker Dette bare fordi jeg var full og dårlig dømmekraft......... Nå i dag er jeg såååååååå skuffet over meg selv......Men trene hardt denne uka, være veldig nøye ja

__________________
Jeg er i mål 63 kilo Veide 74 siden september med ketolyse. herlig
Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:22   #8
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det skal være sagt at jeg tok det rolig i den grad at jeg ikke akkurat heiv drinkene ned som om det var saft (slik som jeg pleide å gjøre) jeg starta litt forsiktig og kjente hele tiden etter underveis, for ikke å pluttselig bli liggende der med skjørtet over hodet. Synes det er så ulekkert med voksne damer (selv om jeg egentlig ikke er det synes jeg selv da ) som velter rundt drita fulle.

Jeg passa også på å spise en skikkelig middag en stund før jeg begynte og drikke, samt at jeg spiste en del grønnsaker, dip og litt bacongull underveis. Hjelper nok litt på det også. Uansett er vi vel alle forskjellige og må bare prøve oss frem. Er ikke sikkert det går så bra neste gang, for det har jo litt og si på dagsformen også

Hehehe, spør du meg så er det særdeles ulekkert uansett alder Jeg tenker definitivt ikke å bli full - det er rett og slett ubehagelig. Men det å kunne gå ut og more seg uten å drikke for mye, er likevel noe å trakte etter synes jeg, jeg føler meg litt utenfor om jeg er den eneste som ikke drikker alkohol. Men det å ta det pent og rolig, ikke drikke drikke fort og være veldig obs hele tiden, det føler jeg nesten må være veien å gå.

Og selvfølgelig spise en god middag først, få i seg noe næring og mye vann underveis, men det må jeg alltid gjøre før jeg drikker alkohol - har relativt lav toleranse i utgangspunktet. Jeg tror nok det er viktig å være bevisst på at man kanskje må lære hvordan kroppen forholder seg til alkoholen på nytt.



Jeg skal i alle fall gjøre det til et poeng å unne meg et glass vin en gang innimellom, en lavkarboøl eller to til grilling osv - håper å på den måten kunne "venne kroppen til" hvordan den skal forholde seg til alkohol på en smidigere måte enn om jeg bare skulle kjøre på med sprit en kveld og håpe på det beste, om du skjønner

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 15:12   #9
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Dersom du liker mojito kan følgende oppskrift anbefales

2-3 limebåter som skvises i glasset
1-2 stilker mynte som også knuses ned i glasset
4 cl rom (f.eks Havana Club)
Masse is, gjerne knust
Fyll opp med ca 50/50 med soda og sprite zero (bruker litt mindre zero enn soda for at det ikke skal bli for søtt)

Synes dette smaker bedre enn å erstatte sukkeret direkte med f.eks splenda. Enkelt er det også

Sant som du sier, fulle folk er ulekkert uansett alder, Prøv deg frem med noe du liker, jeg tar gjerne et lite glass rosèvin til grillmaten nå på sommeren, det er deilig å kunne nyte et glass i ny og ne.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 20:31   #10
MettePed
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 2
MettePed er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

jeg havnet utenfor sporet i dag jeg og...måtte bare ha sjokolade!! har bare vært på kuren i en uke, og de siste dagene har jeg bare hatt lyst på sukker.. d går vel over snart, men er d noen som har noe tips om hva man kan spise når sukkertrangen blir for stor? og hvor mye dette har å si for dietten?

MettePed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:12   #11
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av MettePed, her.

jeg havnet utenfor sporet i dag jeg og...måtte bare ha sjokolade!! har bare vært på kuren i en uke, og de siste dagene har jeg bare hatt lyst på sukker.. d går vel over snart, men er d noen som har noe tips om hva man kan spise når sukkertrangen blir for stor? og hvor mye dette har å si for dietten?

Jeg er/var sjokoholiker g spiste sjokolade hver eneste dag.
Etter at jeg begynte på ketolyse,har søtsuget forsvunnet nesten 100%.
Jeg tror det er viktig å ta ketolysetabelettene under kuren,for krom demper søtsuget.

Hvis jeg blir fysen på noe godt,pisker jeg litt fløte og blander i cottagecheese og tar på litt rørte bringebær/jordbær.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 08:13   #12
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Angående sjokolade....jeg har ikke spist sjokolade på 8 uker nå!
Whooohooo,ny rekord!

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 10:36   #13
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Da har jeg gått ned vannvekta mi og litt til, men merker store forandringer på energi nivået mitt, føles som å begynne helt på nytt igjen...
Satser på at det går bedre etter hvert igjen og at det er lenge til neste sprekk

Beatrixie: Flink du er som har klart deg uten sjokolade så lenge

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 11:14   #14
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Dersom du liker mojito kan følgende oppskrift anbefales

2-3 limebåter som skvises i glasset
1-2 stilker mynte som også knuses ned i glasset
4 cl rom (f.eks Havana Club)
Masse is, gjerne knust
Fyll opp med ca 50/50 med soda og sprite zero (bruker litt mindre zero enn soda for at det ikke skal bli for søtt)

Synes dette smaker bedre enn å erstatte sukkeret direkte med f.eks splenda. Enkelt er det også

Sant som du sier, fulle folk er ulekkert uansett alder, Prøv deg frem med noe du liker, jeg tar gjerne et lite glass rosèvin til grillmaten nå på sommeren, det er deilig å kunne nyte et glass i ny og ne.

Åå jeg elsker mojito! Trodde det SKULLE være noe søtt noe i drinken, så hvis jeg ber om å droppe sukkeret på bar, så er det lovlig for oss på lavkarbo??
ps. skrevet ned oppskriften, troddet det var noe avansert noe, hehe!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 12:47   #15
KariMari
Nytt Medlem
 
KariMari sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Holmestrand
Alder: 54
Innlegg: 4
KariMari er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Elsker mojito selv, og ble så glad da jeg så denne. Trodde jeg mått droppe det helt.
Sprite Zero er jo knallidè.

KariMari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 15:05   #16
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Åå jeg elsker mojito! Trodde det SKULLE være noe søtt noe i drinken, så hvis jeg ber om å droppe sukkeret på bar, så er det lovlig for oss på lavkarbo??
ps. skrevet ned oppskriften, troddet det var noe avansert noe, hehe!

Ute på bar har de oppi MASSE () sukker eller sukkerlake dersom de lager den helt korrekt. Jeg fant en oppskrift i ketolyseboka men der skulle det være søtning i form av splenda o.l. fant ut srite zero måtte fønke og det gjør det jammen meg også. Det var flere som fikk smake min sukkerfrie variant og er veldig overbevist om at det er minst like godt.

Har hatt litt problemer med å overbevise bartendere her i byen om at det funker å lage den slik, for da er det ikke mojito også er det jo sååååå vanskelig å lage. Jeg svarte at kall drikken akkurat hva pokker du vil for meg, bare lag den slik at jeg har noe drikke på - etter litt surmuling fikk jeg viljen min og han fikke ikke noe tips - fnis

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 20:28   #17
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av Beatrixie, her.

Angående sjokolade....jeg har ikke spist sjokolade på 8 uker nå!
Whooohooo,ny rekord!

Hah! Du slår ikke meg! Jeg har ikke spist sjokolade på 24 uker!

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 21:11   #18
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Opprinnelig lagt inn av karikins, her.

Hah! Du slår ikke meg! Jeg har ikke spist sjokolade på 24 uker!

Wow! flinkis!!!

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 03:06   #19
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Ha! Jeg har ikke spist sjokolade på over et år

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 08:22   #20
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Etter en tur på rakadeisen ...

Så flinke dere er!

Jeg nyter min bocca med god samvittighet jeg igrunnen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sug etter karber etter utskeielse! Maissa89 Lavkarbo generelt 9 30-12-09 21:13
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no