Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

KarboMammas Grandis

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-11, 15:01   #1
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

KarboMammas Grandis

Etter et mislykket forsøk på å lage paibunn i går fant jeg ut at samme røre kanskje kunne brukes som pizzabunn. Som sagt så gjort, og en grandisbunn er født.

80g BakePro 4.8 karb
1 ts FiberHusk
1 ts salt
1 ss oregano
1 ts bakepulver
2 egg 0.35 karb
80 g smeltet smør 0.8 karb
5.95 g karb i hele pizzabunnen!

Bland det tørre og ha i egg og smør. Fiberhusk til slutt. Smør røren tynt ut på bakepapir og stek på 180 grader i ca 10 minutter.

Jeg har latt min ferdigstekte bunn ligge på benken (ikke i plast), og planlegger å ha tomatsaus, skinke og ost på toppen. Oppdaterer med resultat i kveld

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"





Sist redigert av KarboMamma : 17-06-11 kl 15:13. Årsak: karbohydratinnhold tilført
KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:16   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: KarboMammas Grandis

Nåå er jeg spent på fortsettelsen

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 15:39   #3
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: KarboMammas Grandis

jeg også! grandis er jo niiiice!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 20:44   #4
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: KarboMammas Grandis

Vel, da er grandisen spist og jeg ser at den har rom for forbedring. Neste gang vil jeg forsøke med større mengde FiberHusk og 100 g smeltet smør. Bunnen ble en anelse tørr, og trenger klart mer fuktighet. Vil også forsteke den kun 5 minutter da den ble i overkant stekt i kantene når den ble stekt med fyll.

Det som virkelig var den store oppturen var å kunne spise en pizzaslice med hånden, istedenfor med bestikk slik man må med de andre lavkarbobunnene jeg har prøvd.

Skal definitivt videreutvikle denne, og det tar nok ikke lang tid til neste gang jeg lager grandis Hvis noen prøver ut denne med forbedringer vil jeg gjerne høre om det!!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 21:09   #5
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: KarboMammas Grandis

Jeg har et tips for å gjøre den saftigere - lager noe som minner selv. Jeg bruker kruskakli istedet for fiberhusk, da ble bunnen mindre svampete av en eller annen grunn.

Deretter så anbefaler jeg en god ss kremost, en neve revet smakløs ost uten for mye salt, og å droppe salting, og så selve innertieren - revet jordskokk! Dette gjør deigen skikkelig saftig inni, samtidig som du får sprøheten utenpå. Ikke så mye "skumgummi" som med ren fiberhusk/eggerøre, om du skjønner. Jordskokken er nemlig god og myk og nøtral i smaken og gir et løft til konsistensen.

Jeg bruker noen jordskokker, tilsvarende ca en middels stor potet i mengde, og river på det fineste på rivjernet. klem ut vannet og hiv i røra.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 17:16   #6
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: KarboMammas Grandis

Wow, karbomamma.

Denne oppskriften ser ut som noe jeg kunne like.
Har hørt BakePro ikke har så veldig mye smak, så da går det kanskje an å spise den også.
Så nå bestilte jeg likegreit en kilosboks med bakepro for å prøve. Gleder meg til den dukker opp i løpet av uka.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:44   #7
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: KarboMammas Grandis

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Wow, karbomamma.

Denne oppskriften ser ut som noe jeg kunne like.
Har hørt BakePro ikke har så veldig mye smak, så da går det kanskje an å spise den også.
Så nå bestilte jeg likegreit en kilosboks med bakepro for å prøve. Gleder meg til den dukker opp i løpet av uka.

Ja, det er jo også nettopp det. Bunnen smaker liksom ingen ting, hverken spesielt godt eller vondt. Midt i blinken! Men prøv med litt mer av noe som kan gjøre den ørlittegrann saftigere, for min oppskrift ble veldig tørr Lykke til

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 20:45   #8
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: KarboMammas Grandis

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg har et tips for å gjøre den saftigere - lager noe som minner selv. Jeg bruker kruskakli istedet for fiberhusk, da ble bunnen mindre svampete av en eller annen grunn.

Deretter så anbefaler jeg en god ss kremost, en neve revet smakløs ost uten for mye salt, og å droppe salting, og så selve innertieren - revet jordskokk! Dette gjør deigen skikkelig saftig inni, samtidig som du får sprøheten utenpå. Ikke så mye "skumgummi" som med ren fiberhusk/eggerøre, om du skjønner. Jordskokken er nemlig god og myk og nøtral i smaken og gir et løft til konsistensen.

Jeg bruker noen jordskokker, tilsvarende ca en middels stor potet i mengde, og river på det fineste på rivjernet. klem ut vannet og hiv i røra.

Takk for supre tips, noe av dette skal jeg definitivt teste med ved neste anledning!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:56   #9
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: KarboMammas Grandis

BakePro har kommet på postkontoret, så skal hente den i morgen. Ser for meg å ha oppi litt ekstra krydder, kanskje hvitløk og chili i bunnen? Og kanskje litt CF for fuktighet ?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 20:38   #10
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: KarboMammas Grandis

Den ble litt tørr, ja. Hadde oppi litt CF. Tror nok den trenger litt mer CF og kanskje revet ost.

Det var ingen på jobben i dag som trodde jeg hadde lavkarbovennlig mat når jeg stilte med pizza i matpakka!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
KarboMammas fete ostekake KarboMamma Kake/dessert og snacks 26 10-03-12 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no