Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blir så utrolig mett!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-13, 18:57   #1
Vase
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 5
Vase er på en erverdig vei

Blir så utrolig mett!

Har spist lavkarbo i ca 1 uke nå og har merket at jeg blir så fryktelig mett. Metthetsfølelsen varer veldig lenge, jeg spiser meg passe mett og stopper, men så går det noen minutt å jeg føler jeg har proppet i meg utrolig masse. Eksempler på maten er 1 egg med 3 slicer bacon (frokost) halv paprika fylt med kjøttdeig og cheddar på toppen med litt salat på siden (middag, orket ikke alt) er det normalt å bli så mett av "så lite"? Trodde dette skulle være en normal porsjon slik at du fikk normal metthetsfølelse

Vase er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:13   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Helt normalt ja. Nyt følelsen.

Spis gjerne litt sakte. Methetsfølelsen fra fett kommer gjerne litt sent, så en kan fort spise for mye om en hiver i seg maten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:16   #3
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Det er jo forskjell på folk, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i at så lite mat er nok for meg hvertfall, trenger mindre enn på hk, men ikke sååå liteMen du får prøve deg frem, spise til du er mett og har nok energi til hverdagen, så får du se hvordan det påvirker deg vektmessig med tiden.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 19:18   #4
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Enig med Imse i at man blir mer mett og at det varer lengre, men personlig hadde den mengden som blir presentert her vært alt for lite, for meg.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 28-04-13, 21:30   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Enig med Imse i at man blir mer mett og at det varer lengre, men personlig hadde den mengden som blir presentert her vært alt for lite, for meg.

For meg også

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 10:30   #6
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Blir så utrolig mett!

Ser ut som litt lite mat ja,men det viktige er jo hvordan du føler deg .Har du det bra,har du energi til hverdagen ?Hvis du har det så kan du vell vente litt og se hvordan det utvikler seg?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 10:34   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Blir så utrolig mett!

Dette er nok ofte noe som går seg til etterhvert, så ja, nyt det mens du kan! Jeg hadde også veldig lite sult og matlyst i starten. Tror det er ganske vanlig.. Hvis dette blir et langvarig problem kan du jo se om du kanskje burde øke karboinntaket litt og se om det hjelper på matlysta, er jo ikke bra å spise så lite i lengden. Prøv ihvertfall å få i deg nok protein (ca. 1g per kg kroppsvekt).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 11:00   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Blir så utrolig mett!

Helt vanlig å bli mett Har akkurat samme erfaringen. Spis saktere, nyt maten og lytt til metthetsfølelsen.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 23:59   #9
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir så utrolig mett!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

For meg også

For meg også

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 10:26   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

For meg også

For meg og, men nå skriver jo ikke hovedinnlegger noe om vekt og høyde eller aktivitetsnivå, så ikke sikkert det er så hakkende galt. Og jeg vet flere har opplevd i overgangen at de har bruk for mindre mat i en periode, andre igjen spiser som hester. Jeg har opplevd begge deler etter en sprekk. Type vært stappmett på 2 biffer på tilammen 300g og 4ss smør på en dag, og det med en bmi over 40, andre ganger igjen spist over 3000kalorier og vært ulvesulten.
Det med metthetsfølelse og behovet for mat pleier å gå seg til etter en stund.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 12:14   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blir så utrolig mett!

Det er ikke normalt å spise like mye hver dag over lengre tid. Men over ukene jevner det seg som regel ut. Bare man ikke spiser "lite, "lite", "lite", "lite", "lite", "lite", "lite", "kjempesprekk i sukkerhaugen" så blir det nok bra.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-04-13, 15:40   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir så utrolig mett!

Jeg trengte lite for å bli mett i førsten jeg også. Bare følg kroppens signaler videre. Den vet hva den trenger.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir ikke mett av egg og bacon adawe Lavkarbo generelt 1 29-10-12 21:38
Blir så fort mett... Sjokoladebananen Lavkarbo generelt 4 02-06-12 00:29
Blir ikke mett Bindi Ketolysekuren 14 05-01-10 09:01
Blir ikke mett - hjelp! Lys Spørsmål og svar 8 06-03-09 08:36
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no