Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Nye, forbedrede kokoskuler!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-10, 15:32   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei
Smile

Nye, forbedrede kokoskuler!

Okei, prøvde ny varient i helgen - mye bedre!

2 plater med mørk sjokolade (sukkerfritt)
50 g delphiafett
120 g smør (kunne tatt litt mer)
120 g bakemix (kunne tatt litt mindre for å få kulene litt mykere, kanskje)
40 g kokos
1 halvstor ss med kakao
2-3 ts espresso-kaffe (kommer ann på hvor mye kaffesmak man liker, jeg liker en del, og tok 3 ts)

Kokos å rulle i. Disse ble MYE bedre enn sist da de ble litt for harde, for søte og litt for mye kokos i. Jeg tror jeg er hekta på disse. Jeg tror jeg regnet på det til å bli ca 30 kh i alt, og jeg fikk ca 50 kuler. (små)
Disse skal lages igjen

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:22   #2
heiaheia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1
heiaheia er på en erverdig vei
Smile

Sv: Nye, forbedrede kokoskuler!

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Okei, prøvde ny varient i helgen - mye bedre!

2 plater med mørk sjokolade (sukkerfritt)
50 g delphiafett
120 g smør (kunne tatt litt mer)
120 g bakemix (kunne tatt litt mindre for å få kulene litt mykere, kanskje)
40 g kokos
1 halvstor ss med kakao
2-3 ts espresso-kaffe (kommer ann på hvor mye kaffesmak man liker, jeg liker en del, og tok 3 ts)

Kokos å rulle i. Disse ble MYE bedre enn sist da de ble litt for harde, for søte og litt for mye kokos i. Jeg tror jeg er hekta på disse. Jeg tror jeg regnet på det til å bli ca 30 kh i alt, og jeg fikk ca 50 kuler. (små)
Disse skal lages igjen

hva kan man bruke istede for bakemix? (hva er det?)
og hva er delphiafett?
og hvor får du tak i dette? er dette også de sjokobollene som kalles ''negerboller'' ?

heiaheia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 11:27   #3
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Nye, forbedrede kokoskuler!

Bakemix kjøper man på ketolyse.no. Jeg vet at mange bruker soyapulver istedet, men jeg har ikke lyktes med å finne et produkt som er så nøytralt som jeg vil ha det. Jeg synes soyapulveret har en vond bismak og er altfor salt. Derfor bruker jeg som regel bakemix framfor soyapulver, selvom det blir noen ekstra karber.

Delphiafett er rent, smakløst fett. Ligger på samme sted som smør i butikken. Jeg kunne med like stort hell brukt bare smør, men jeg hadde delphiafett liggende som jeg tenkte jeg kunne bruke opp

Dette er nok en variant av "negerboller", ja. Jeg vet at det var en her inne som hadde brukt soyaflak/soyaflokker i sin oppskrift, og jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe det. Men de hadde ikke det jeg skulle ha på helsekosten her, så da endte jeg opp med min variant istedet Den typen soyaflak som hun hadde brukt, hadde visst bare 5g kh per 100, noe jeg synes hørtes veldig bra ut Men som sagt, så hadde de ikke det her, så det får jeg prøve en annen gang.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ganske så brukbare kokoskuler chikelu420 Kake/dessert og snacks 11 01-10-10 21:44
Noen som vet om en oppskrift på kokoskuler? Nakkinekki Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 23-09-10 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no