Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye fett?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-12, 20:03   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Hvor mye fett?

Har tatt av 7 kilo siden mai, men sliter med de siste 3-4 kiloene, prøver å holde meg på rundt 20 karbo hver dag(ikke alltid jeg klarer) føler meg bedre i kroppen når jeg ikke spiser så mye karbohydrater
Hvor mye fett trenger jeg egentlig pr dag? ...har hatt litt lite energi de siste dagene....og vil gjerne bli kvitt de siste kiloene, noen som har nå forslag?

Takknemlig for svar

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:35   #2
brdmnd
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 64
brdmnd er ny på veien

Sv: Hvor mye fett?

Jeg vet ikke hvor mye fett man trenger, men jeg synes i hvert fall chiafrø (inneholder masse omega 3), kokosolje (mettet fett) og noen minutter i solarium i uka gjør underverker for energinivået.

brdmnd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 22:51   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett?

De 20 karbene skal utgjøre ca 5% av energiinntaket ditt. 20-25% bør være proteiner(avhengig av aktivitetsnivå) og resten blir da fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 01:48   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hvor mye fett?

Og når Kitt skriver %-er så er det prosent energi og ikke prosent fett/protein/karbo i gram.. Siden fett har 9kcal/g mens karbo og protein har 4kcal/g så vil 70% energi fra fett bli ca. 50% i gram hvis du teller gram fett vs gram protein+karbo.

Det blir vanskeligere å redusere des nærmere matchvekt du er. Nå går du jo på ketolyse, som betyr at du trener som en del av dietten, så da er det nok bare å la det gå sakte men sikkert nedover. Hvis det ikke virker så konsentrer deg om å få mer grønnsaker ut av karbogrensen din og muligens kutte ned på proteinmengden.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett? Gaupe Dr Lindbergs 8 24-07-11 20:54
FOR mye fett og HVOR mye fett? bamseline34 Andre dietter 2 17-02-11 09:17
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 16:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no