Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hva kosttilskudd er nødvendig?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-08, 10:29   #1
Liidama
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 21
Liidama er på en erverdig vei

Hva kosttilskudd er nødvendig?

Jeg lurer litt på hva kosttilskudd vi lavcarbere egentlig bør ta? Holder det med omega 3 og en multivitamin?

Liidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, med egne tilpassninger Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:24   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kosttilskudd er nødvendig?

Magnesium er vel anbefalt hvertfall.... Sikkert noen andre som vet bedre enn meg.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:35   #3
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Hva kosttilskudd er nødvendig?

Det kommer helt an på 1) hvilken kosthotholdsfilosofi du velger og 2) hva du spiser (alle på f.eks. ketolyse spiser ikke nøyaktig likt).

Er du på Fedon, så burde ikke noen tilskudd utover det du nevner være nødvendig, ut fra hva jeg vet.

Er man på et ketogen diett a la Ketolyse, Atkins induksjon +, så kan tilskudd av kalium/magnesium/kalsium være nødvendig.

Spiser du variert med grønnsaker (de mørke grønne har masse magnesium og kalsium) så skal det gå fint uten. Kalium får du ved å drikke Farris/mineralvann eller havsalt eller Seltin.

Spiser du brød og melkeprodukter på Fedon, så trenger du i alle fall ikke kaliumtilskudd, sannsynligvis ikke kalsium heller.

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grønnsaker - nødvendig eller ikke? slaskalainen Generell ernæringsdebatt 161 15-04-07 21:25
Kosttilskudd nita58 Ketolysekuren 1 20-11-06 14:22
kosttilskudd Trolljenta Kosttilskudd 4 06-09-06 22:19
Er det helt nødvendig å lese masse bøker hvis jeg vil begynne med lavkarbodiett? Sugarpill Spørsmål og svar 4 11-09-05 16:55
Kosttilskudd Zoë Induksjonen 8 20-04-04 10:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no