Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-12, 06:08   #1
BPN
Juniormedlem
 
BPN sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 26
BPN er på en erverdig vei

Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

Hei. Er det åpent hos leger i helgene? Jeg regner vel egentlig ikke med det - men er det ok å gå til legevakten med noe som ikke er akutt?

Jeg leste om Cushing's syndrome og ser at jeg har mange av symptomene. Jeg har "buffalo-hump" - altså nakkefett som er en slangs klump som buler ut. Jeg har alltid trodd at det bare var.. Ja, nettopp "nakkefett" iom at jeg er overvektig.. Jeg har også mye brede strekkmerker enkelte steder som ser annerledes ut enn vanlige strekkmerker, og små skrubbsår-arr kan ta år før de forsvinner, det kan nesten virke som om de ikke forsvinner i det hele tatt.

Jeg er ikke så lettskremt men jeg sitter å er kjempe beskymret! Ifølge det jeg har lest så er jo ikke akkuratt dette så veldig akutt tror jeg, men kan jeg likevel gå til legevakten med dette? Jeg vet ikke om jeg klarer å vente til over helgen..

BPN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 07:58   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

Dette er nok ikke noe for legevakta Du kan jo ta en telefon ned, så svarer de på det. Selv "diagnostisering " er skumle greier.. Legg bort lesestoffet i helgen og ring legen din på mandag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 11:49   #3
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

Opprinnelig lagt inn av BPN, her.

Hei. Er det åpent hos leger i helgene? Jeg regner vel egentlig ikke med det - men er det ok å gå til legevakten med noe som ikke er akutt?

Jeg leste om Cushing's syndrome og ser at jeg har mange av symptomene. Jeg har "buffalo-hump" - altså nakkefett som er en slangs klump som buler ut. Jeg har alltid trodd at det bare var.. Ja, nettopp "nakkefett" iom at jeg er overvektig.. Jeg har også mye brede strekkmerker enkelte steder som ser annerledes ut enn vanlige strekkmerker, og små skrubbsår-arr kan ta år før de forsvinner, det kan nesten virke som om de ikke forsvinner i det hele tatt.

Jeg er ikke så lettskremt men jeg sitter å er kjempe beskymret! Ifølge det jeg har lest så er jo ikke akkuratt dette så veldig akutt tror jeg, men kan jeg likevel gå til legevakten med dette? Jeg vet ikke om jeg klarer å vente til over helgen..

Her er jeg helt enig med Nellie, dette er ikke noe for legevakta,er ikke akutt vet du, men når det er sakt så kan man bli veldig bekymret av å lese om sykdommer.Så jeg forstår deg godt.

Prøv å tenk på noe annet ,finn på noe gøy som avledning fra tankene.
Pust dypt ,ta deg en varm dusj,drikk en kopp te og prøv å slapp av.Anbefaler også en morsom film,det er vanskelig å le og bekymre seg på samme tid .

Lykke til med avlednings øvelser og klem til deg.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 14:11   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Legesjekk i helger? - Buffalo hump - Cushing's syndrome

Ikke noe for legevakten, nei! Må uansett tas en haug med blodprøver og tester for å diagnostisere Cushing's! Får liksom ikke svar på timen, nei!

Rottisen vår har det motsatte problemet og vi holdt på fra desember til nå i juni før diagnosen var avkreftet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chronic pelvic pain syndrome Pruttilutt Fysisk og mental helse 18 02-03-11 20:32
Legesjekk ... merethe1 Spørsmål og svar 2 10-03-10 08:55
Av og på ketose ifm helger? Hva skjer? kjetilkl Ketolysekuren 10 06-10-09 21:02
Legesjekk? safran Ketolysekuren 2 31-08-07 19:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no