Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-08, 22:53   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Hei. Det er dårlig med vektnedgangen til tross for at jeg nettopp har startet med ketolysekuren. Har veiedag i morgen, men det ser ut til at det kanskje blir bare 0,5 kg ned og det ER LITE tatt i betraktning at dette er min første hele uke på ketolysekuren. Tok av 1,8 kg fra 21.01 til 04.02 hvor vektnedgang den første uka kom av at jeg beveget meg mer på jobb og den andre uka brukte jeg til tilpasning av denne kuren med planlagt sprekk både lørdag og søndag før oppstart på ketolysekuren. Er i ketose og har vært det noen dager. Man kan vel ikke være i ketose om det blir for mange karbohydrater i kosten, eller??

Hva tror dere? Spiser jeg for mye karber? Eller kan det være at det er for lite fett i kosten? Huff, synes det blir litt vanskelig når innsatsen gir så lite tilbake. Har virkelig troen på denne kuren, men lurer svært på hva jeg gjør feil i og med at jeg er i ketose og skal forbrenne fett nå. Kan det hende at jeg spiser så mye fett eller proteiner at kroppen ikke klarer å kvitte seg med alt? Eller er det umulig å spise for mye fett? Hvor mange proteiner skal man for eksempel spise før det blir for mye til kroppen slik at det omdannes til karbohydrater?

Mange spørsmål her, og håper dere kan gi meg svar på det jeg lurer på. Føler mest for å gi opp nå samtidig som at jeg tenker at jeg bør fortsette. Men trenger sårt å få høre fra dere om hva dere tenker om dette. Har stilt samme spørsmålet i journal også så dere kan lese der om hva jeg har gjort denne uka.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 23:29   #2
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang??

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hei. Det er dårlig med vektnedgangen til tross for at jeg nettopp har startet med ketolysekuren. Har veiedag i morgen, men det ser ut til at det kanskje blir bare 0,5 kg ned og det ER LITE tatt i betraktning at dette er min første hele uke på ketolysekuren. Tok av 1,8 kg fra 21.01 til 04.02 hvor vektnedgang den første uka kom av at jeg beveget meg mer på jobb og den andre uka brukte jeg til tilpasning av denne kuren med planlagt sprekk både lørdag og søndag før oppstart på ketolysekuren.

Du har altså tatt av 2,3 kilo på to uker hvis jeg forstår dette rett. Det er jo kjempebra! Over et kilo i uka det. Det skal du være veldig fornøyd med!

Er i ketose og har vært det noen dager. Man kan vel ikke være i ketose om det blir for mange karbohydrater i kosten, eller??

Nei, for mye karbo ødelegger det du har på gang

Føler mest for å gi opp nå samtidig som at jeg tenker at jeg bør fortsette.

Hvorfor skal du gi opp når du har kommet så godt igang? Nei klapp deg selv på skuldra og tenk positivt! Du har vært flink! Og om ikke alt virker enkelt og greit nå, vil det løsne etterhvert.

Men IKKE gi opp!

Lykke til videre!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 23:31   #3
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang??

Hei på deg!
jeg sliter med det samme selv. jeg tenker mye på å gå ned i vekt, slik at jeg kanskje stresser kroppen litt, og da frigjør den stresshormoner som gjør at jeg ikke går ned i vekt. jeg har fått samboeren min til å gjemme vekten min slik at jeg ikke skal veie meg hver dag. og så er det viktig å få i seg nok vann, minst 2 liter om dagen. for lite væske fører til at fettforbrenningen går ned.
skal veie meg i morgen igjen, og er veldig spent på det.

jeg har også troen på denne kuren, jeg ser du følger ketolyse, jeg følger atkins, men jeg tror prinsippet er det samme.

tror likevel at det viktigste er å ikke gi opp..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 20:58   #4
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Det gikk ca. som forventet, det ble bare 0,4 kg ned. I og med at det er min første uke med ketolyse så betyr det at det er veldig lite vektnedgang. Lurer fremdeles på om noen kan prøve å se på hva jeg gjør feil? Med den overvekten jeg har så skal det forventes litt mer vektnedgang til å begynne med. Gikk ned 1,8 kg de to ukene før oppstart, men likevel blir dette bare 2.2 kg på 3 uker.

Hadde dette vært om noen uker så hadde jeg forstått det, men det er jo tross alt i oppstarten nå og jeg skulle normalt sett ha gått ned mer i vekt i og med at man først mister vann osv.

Sukk......

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:24   #5
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

jeg håper noen som kan litt mer kan hjelpe deg med dette. men jeg hadde litt lyst å svare deg da.. jeg har jo samme problem.. jeg gikk ned 2 kilo ganske fort, og så har jeg ikke gått mer ned siden jeg startet.. og i morrest da jeg veide meg hadde jeg faktisk gått opp.. 0,5 kilo

jeg skal ringe legen min i morgen og få tatt noen blodprøver, for jeg mistenker at jeg har problemer med candida albicans. og da kan vekten stagnere. men du har jo faktisk gått ned da.
og som jeg ser på "ticken" din så har vi sånn ca like mange kilo igjen å ta av.
hva spiser du på en vanlig dag?

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:28   #6
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Jeg henger meg på med dere. Var ikke store resultatet på meg i dag heller - har vært i ketose i 1 uke nå.... Men jeg veit at kroppen er litt i sjokktilstand etter at jeg slutta å røyke i sommer.

Men jeg trøster meg med at ting tar tid..... håper vi ser resultater etter hvert.

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:31   #7
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

her kan du se hvilke anbefalinger jeg fikk i går

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17425

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:37   #8
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

her kan du se hvilke anbefalinger jeg fikk i går

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17425


Takk for gode råd! Kanskje jeg skal slutte med ost også.

Dummet meg kanskje litt ut i starten i forrige uke....Drakk nemlig litt Cola Zero de første dagene. Det var før jeg fikk tips herfra.

Nå drikker jeg bare vann (bøttevis).

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 21:52   #9
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Cool

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Mulig det kan være noe i dere sier, men jeg tror ikke det. Vi får se, skal prøve en liten stund til før jeg prøver å eksperimentere litt

Spiser litt forskjellig, men nå har jeg spist egg i ulike former til frokost og gjerne kjøtt både til lunch og middag. Litt Skaldemann inspirert også skjønner du, men klarer ikke å kutte alle karbene så da er vel ketolyse det som er tingen for meg. Ikke noe problem så langt med å kutte potet, ris, pasta og brød. Men savner å kunne ta meg et kakestykke eller en kjeks innimellom. Ikke så ofte jeg har spist kake da forøvrig, men pepita kjeks spiste jeg en del av tidligere og de er jo så gode. Kjenner smaken om jeg tenker etter Men har klart å stå imot akkurat det så langt. Spiste 5 chips biter idag og det smakte godt, men ikke noe som jeg pr. idag savner.

Så jeg får prøve videre en stund til for å se om noe endrer seg. Blir lite trening denne uka, og har tidligere hatt erfaring med at trening har stoppet min vektnedgang så vi får se. Skal også reise bort noen dager og leve på ferdiglaget kost så det blir spennende å se om jeg klarer å holde meg innenfor kurens rammer. Det kommer jo an på hva de serverer
Får lage meg litt omelett å ta med meg på turen i tilfelle det blir totalt skjærings i kostholdet. Noen som vet hvor lenge den kan holde seg før den surner? Tenker da på at jeg kanskje ikke får tilgang til noe kjøleskap så den blir liggende i romtemperatur.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:22   #10
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Så jeg får prøve videre en stund til for å se om noe endrer seg. Blir lite trening denne uka, og har tidligere hatt erfaring med at trening har stoppet min vektnedgang så vi får se.

har selv hatt denne erfaring at vekten har stagnert ved trening, men et halvt kilo på en uke er da faktisk ikke dårlig det må jeg si syns du er litt streng med deg selv kanskje.

Skal også reise bort noen dager og leve på ferdiglaget kost så det blir spennende å se om jeg klarer å holde meg innenfor kurens rammer. Det kommer jo an på hva de serverer

skal også bort noen dager i slutten av februar, så det blir spennende.. har vært ute å spist noen ganger på kur, og da har jeg bedt om å få ekstra brokkoli i steden for potet/pasta/ris, og jeg fikk en gang omelett med brød, da spiste jeg kun omeletten. men jeg er og spent på hvordan det går den uka jeg skal bort..

Får lage meg litt omelett å ta med meg på turen i tilfelle det blir totalt skjærings i kostholdet. Noen som vet hvor lenge den kan holde seg før den surner? Tenker da på at jeg kanskje ikke får tilgang til noe kjøleskap så den blir liggende i romtemperatur.

Det kommer jo litt ann på temperaturen, men jeg tror ikke jeg ville latt den ligge mer enn en dag eller høyst 2, (har hatt for mye mikrobiologi p skolen til det)

Lykke til på tur

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 22:41   #11
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Jo jo, kanskje litt streng. Men siden det er i begynnelsen av kuren at man går ned mest i vekt så føler jeg at her gjør jeg noe galt. Bare tenk deg da om vekttapet etter noen uker skal bli enda mindre enn 0,4 kg, da blir det jo ikke noe vekttap da.

Enig med deg i ressonementet ditt angående servert mat, tenker ikke å spise potet nei. Eller brød for den saks skyld. Men får se hva som blir servert, og prøve å bruke hjernen i forhold til hva som er det beste for meg å spise

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 23:03   #12
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Forresten, du Bibi. Når det gjelder Atkins så lurer jeg på en ting. Har lest litt om dette, og i induksjonen står det at du kan spise LIBERALT av dette..... altså kjøtt, fisk, fugl. Men hva er egentlig liberalt? Hvor mye kjøtt er det? Når det gjelder salater og grønnsaker så står det jo hvor mye du kan spise, likedan når det gjelder fløte, rømme ol. Men hvor mye kjøtt kan man da spise? Liberalt kan jo etter min mening være så mangt!

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 16:09   #13
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

vet ikke om du har fått svar fra noen andre enda, men atkins sier hvertfall at du skal spise til du er mett, hvis du har spist en biff, og er fremdeles sulten, så skal du spise en biff til. heller det enn å bli fristet til å spise noe karbohydratholdig.
mye av atkins filosofien står på www.atkins.com hvis du ikke har bøkene hans da. bøkene hans er lettleste, og det er gode matoppskrifter i oppskriftsboka hans og.

han skriver forressten om en del pasienter som spiser mengder med kjøtt hver dag, og likevel gått ned i vekt fordi de har vært nøye med å ikke få i seg for mye karbohydrater
du kan bestille bøkene hans billig fra www.capris.no fraktfri

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 17:08   #14
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Ja, men så leste jeg i en melding her inne at den norske oversettelsen av Atkins ikke er noe å skryte av??? Det er den norske versjonen jeg har skaffet meg.... ???

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:00   #15
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

jaha.. er den ketolyseboken bedre da kanksje?
eller noe annet? hva med skaldemann?
har lest hele boken til atkins, og den er jo lettlest da syns jeg, men kan hende den engelske versjonen er bedre.

har forressten tatt candida prøver i dag, så nå gleder jeg meg til jeg får resultatet
så kankjse jeg og kan få litt fortgang i fett tapet..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:28   #16
bibi
Seniormedlem
 
bibi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.028
bibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastiskbibi er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

jaha.. er den ketolyseboken bedre da kanksje?
eller noe annet? hva med skaldemann?
har lest hele boken til atkins, og den er jo lettlest da syns jeg, men kan hende den engelske versjonen er bedre.

har forressten tatt candida prøver i dag, så nå gleder jeg meg til jeg får resultatet
så kankjse jeg og kan få litt fortgang i fett tapet..

Blir spennende å følge resultatet på candida-prøvene da? Vekta står stille ennå her også. Litt frustrerende - men jeg får vel prøve å holde koken videre....

__________________


Journalen min
Har gått ned 13 kilo på Fedon-vis tidligere. Har nå 11 kilo igjen å miste
bibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:10   #17
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Kan ikke du skrive hva du spiser på en vanlig dag? Da blir det litt lettere å se om det kan endre noe.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 12:23   #18
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Ikke gi opp. Jeg brukte seks måneder på å ta av 10 kilo. Nå har jeg hatt pause i to måneder (ikke fullt frislipp!), og strever med å komme igang igjen. (gikk opp to-tre kilo).
Om det går sakte, så er det slik DIN kropp takler dette. Finn andre ting du kan kose deg med, - masse gode oppskrifter her inne. Ost/nøtte muffins, fromasj med sukkerfri gele , litt Cavalier sjokolade (sukkerfri) Bacongull/crisp. MEN det kan hende at din kropp ikke tåler dette.

Les Ketolyseboka til Torkild. Den er kjempegod og forklarer mye av det vi lurer på i starten. Her inne i forumet kan du søke og lete. De fleste av oss lurer på det samme i starten, og alle opplever stillstand og at vekta ikke rører på se eller går litt opp enda vi har vært så flinke.

Ikke gi opp, bare tenke på at du HAR gått ned, og at hvis du gir opp, vil du iallefall ikke gå mere ned, heller opp igjen det du har mista og kanskje litt til.

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:10   #19
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

PHP kode:
Blir spennende å følge resultatet på candida-prøvene daVekta står stille ennå her ogsåLitt frustrerende men jeg får vel prøve å holde koken videre.. 

ja, det ville vært rart om det ikke var candida for min del, men jeg er jo flink til å sluke maten i stedet for å nyte den, skal skjerpe meg på dette, vil jo ikke at kroppens stresshormoner skal løpe løpsk, og tro det er krisetilstander.. jeg er spennt på veiinga på mandag igjen

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:23   #20
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

hmm jeg får ikke til å sitere tekster jeg..
så da må jeg visst gjøre det uten..
REidun: jeg spiser
frokost: egg bacon evt halv avokado eller tomat
lunsj div salat, paprika, agurk, bacon + kylling og rømme
middag fisk kylling eller kjøtt 2-300g + brokkoli e.l og evt saus. evt oppskrifer fra atkinsboka
kvelds: 1dl fløte med soyaflokker kanel og litt splenda
mellommåltid : baconcrisp



og Reidun!! jeg blir så glad da jeg leste innlegget ditt tusen takk, du redda dagen min jeg skal ikke gi opp. hvordan kan man finne ut om man ikke tåler baconcrisp? jeg bare elsker det!! det er så godt å ha noe å knaske på hvis jeg har lyst på noe digg..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:25   #21
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

jeg er virkelig ikke flink til det derre sitat greia. min menu var ment til sma.. sorry

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:28   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

jeg er virkelig ikke flink til det derre sitat greia. min menu var ment til sma.. sorry

Du må trykke på "QUOTE" knappen nede til høyre i innlegget. Da kommer det opp en svarboks med sitatet klart!

Lett når man bare vet om det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 18:35   #23
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du må trykke på "QUOTE" knappen nede til høyre i innlegget. Da kommer det opp en svarboks med sitatet klart!

Lett når man bare vet om det!


ahhh hehehehe gitt om jeg føler meg teit nå da.. *flire* takketakk

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 19:46   #24
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

jeg spiser:
frokost: egg, bacon evt halv avokado eller tomat
lunsj: div salat, paprika, agurk, bacon + kylling og rømme
middag: fisk kylling eller kjøtt 2-300g + brokkoli e.l og evt saus. evt oppskrifer fra atkinsboka
kvelds: 1dl fløte med soyaflokker kanel og litt splenda
mellommåltid : baconcrisp

Vet du hvor mange karber du ligger på i løpet av en dag?

Vær forsiktig med fløte/rømme. Det er festbrems for mange. Paprika har mange karber - teller du disse? Prøv å kutte ut søtstoff. Mange stopper i nedgangen om de bruker dette. Tomater har vel også en del karber.

Prøv å luke vekk ting, og se om det er noe som er festbrems for deg.
Og husk å tell karbene - det er den enste måten du kan vite hvor masse du egentlig får i deg.

Lykke til videre!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 22:35   #25
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Samme spørsmål som i journal-ad vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Vet du hvor mange karber du ligger på i løpet av en dag?

Vær forsiktig med fløte/rømme. Det er festbrems for mange. Paprika har mange karber - teller du disse? Prøv å kutte ut søtstoff. Mange stopper i nedgangen om de bruker dette. Tomater har vel også en del karber.

Prøv å luke vekk ting, og se om det er noe som er festbrems for deg.
Og husk å tell karbene - det er den enste måten du kan vite hvor masse du egentlig får i deg.

Lykke til videre!

sånn rundt regnet har jeg i dag spist 16,5 karb. kanksje litt mindre, men ikke mer enn 20.

jeg kan sikkert kutte søtstoffet

det snakkes mye om å spise nok fett her inne, hvordan kan man få iseg nok fett hvis man ikke spiser fløte/ rømme?

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no