Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Raser ned i vekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-12, 15:41   #1
Silje1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 12
Silje1979 er på en erverdig vei

Raser ned i vekt

Jeg startet på ketolysekuren på mandag morgen, etter å ha lest boken slank med ketolysekur opp og ned. Resultatet frem til idag morges:
Start mandag morgen: 90,8
I dag morgen : 86,9

Dvs ned 3,9 kg i løpet av to dager. Vet at det er vann, men jeg regnet ikke med så snare resultater. Er litt svimmel og litt vondt i hodet, men det er jo ikke så rart med den vektreduksjonen på så kort tid.
Spiser masse - fordelt på ca.4 måltider om dagen. Tror jeg er ganske flink til å få i meg nok grønnsaker og fett også.
Har lavt stoffskifte og jeg er litt redd for at dette kan ha negativ effekt? Noen som vet?

Synes at det eneste jeg gjør er å lage mat, drikke vann og fly på do. Virker som at alt vannet renner tvers igjennom.


Sist redigert av Silje1979 : 25-09-12 kl 15:48.
Silje1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 05:14   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Dette er vann som slipper taket, ja - pass på at du får i deg salt! Bytt gjerne ut litt av vannet med farris mens det hele står på.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 12:07   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Hei
En kilo en er kilo når man er overvektig , så en slik kickstart er uansett motiverende. Årsaken er at man bruker opp sitt lager av karbohydrat (glykogen) det er bundet til vann 2:1 altså 1 kilo glykogen tapt medfører to kilo vann tapt. Og det er dette vannet man får igjen når man etter slankekuren spiser mere karbohydrat og bygger opp glykogenlagrene på nytt.
Fremover kan du imidlertid glede deg over at Ketolysekuren KUN fjerner fett, noe som er vist i bla. Pål Jaabeks mastergradsstudium ved Norges Idrettshøyskole.
Seltin vil hjelpe på saltbalansen sammen med de øvrige mineraler i ketolysetablettene.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 13:55   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Hei
Jeg håper svimmelhet og hodepine er borte og du har ketosen godt innarbeidet. Hvordan går det med vekten nå?
Mvh
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 18:23   #5
Silje1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 12
Silje1979 er på en erverdig vei

Sv: Raser ned i vekt

Hei

Dette her er uten tvil kuren for kroppen min.
Jeg har hatt 2 utskeielser i løpet av 3 uker pga selskaper,
men det har ikke påvirket vekten nevnverdig.
Veide 82,5kg på fredag, dvs ned 8,3 kg. Er så fornøyd!!!

Silje1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 18:38   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Jeg har også lavt stoffskifte og er i ketose, funker helt fint.
Svært mange med lavt stoffskifte lever lavkarbo. Ren og uprosessert mat er sunn for alle, men spesielt viktig når han har autoimmune sykdommer og slikt.
Bare pass på og ikke spis soya/soyaprodukter, hirse og rå goitrogene grønnsaker; det er ikke bra for stoffskiftet

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 16:59   #7
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Raser ned i vekt

Gratulerer med en flott vektnedgang,flink du er

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 17:17   #8
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Raser ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Silje1979, her.

Hei

Dette her er uten tvil kuren for kroppen min.
Jeg har hatt 2 utskeielser i løpet av 3 uker pga selskaper,
men det har ikke påvirket vekten nevnverdig.
Veide 82,5kg på fredag, dvs ned 8,3 kg. Er så fornøyd!!!

Wow, kjempebra God grunn til å være fornøyd. Lykke til videre

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-12, 17:53   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg har også lavt stoffskifte og er i ketose, funker helt fint.
Svært mange med lavt stoffskifte lever lavkarbo. Ren og uprosessert mat er sunn for alle, men spesielt viktig når han har autoimmune sykdommer og slikt.
Bare pass på og ikke spis soya/soyaprodukter, hirse og rå goitrogene grønnsaker; det er ikke bra for stoffskiftet

Stoffskiftet påvirkes ikke av ketolysekuren forutsatt man spiser ca 1200-1800 kalorier pr dag.. Spiser man for lite senkes stoffskiftet og dermed forbrenningen.. Det er det som skjer ved slankekoncepter med 300-700 KCal pr dag. De virker i starten,men så slutter man å tape seg fordi stoffskiftet reduseres.
Da 20 gram KH og 100 gram protein kun gir 480 Kcal, må man på ketogen diett spise ca 100 gram fett derav navnet Low Carb high fat LCHF.

Og det er ikke forskjell om man selv produserer sitt stoffskiftehormon eller om man tar et som levqxin tabletter ( ved hypotyreose)

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:13   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Raser ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Stoffskiftet påvirkes ikke av ketolysekuren forutsatt man spiser ca 1200-1800 kalorier pr dag.. Spiser man for lite senkes stoffskiftet og dermed forbrenningen.. Det er det som skjer ved slankekoncepter med 300-700 KCal pr dag. De virker i starten,men så slutter man å tape seg fordi stoffskiftet reduseres.
Da 20 gram KH og 100 gram protein kun gir 480 Kcal, må man på ketogen diett spise ca 100 gram fett derav navnet Low Carb high fat LCHF.

Og det er ikke forskjell om man selv produserer sitt stoffskiftehormon eller om man tar et som levqxin tabletter ( ved hypotyreose)

Torkil

Jeg spiser ca 3000 kalorier pr dag, men har hypotyrose med både anti-TPO/Hashimoto og TRAS/Graves, så min forbrenning krever så mye kalorier for at jeg ikke skal miste vekt (er 46-47 kilo)

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normalvektig og raser ned i vekt! Athina Spørsmål og svar 36 07-02-12 20:05
kan noen hjelp meg, raser ikke ned i vekt kelly24 Generell diskusjon 3 28-02-11 17:11
Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt! lissy86 Spørsmål og svar 14 17-08-09 14:10
Kuttet fettet...raser ned i vekt! :) Dippsey Lavkarbo generelt 5 24-04-08 11:46
Stjernene raser ned i vekt Dorothy Artikler 8 20-07-06 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no