Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Mandelmel vs malte mandler

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 11:59   #1
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Mandelmel vs malte mandler

Hei
Baker brød med mandelmel men syns det fort blir dyrt. Jeg kjøper fra funksjonellmat og må betale 90 kr for en halvkilo og 100 kr i tillegg for frakt. Melet er kaldpresset og fettredusert slik at det skal egne seg mer som mel står det. Noen som har erfaring med om man likegodt kan male mandler selv i en slags kvern og få samme resultatet? Man kan jo kjøpe mye mandler for 190 kr

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:09   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mandelmel vs malte mandler

Du må nesten forsøke deg fram. I veldig mange oppskrifter går det finfint å bruke hjemmemalte mandler. I de mer "luftige" oppskriftene kan det nok hende du må bruke "fin"-melet for å få best resultat.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:11   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mandelmel vs malte mandler

Malte mandler bli mer kompakt og ikke så luftig som mandelmel.
Her har de mandelmel på Meny og Spar-butikkene Og helsekost.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:19   #4
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Mandelmel vs malte mandler

Ok får prøve meg meg frem da. Bruker bare 100 gram i et brød og det er i grunnen ikke så luftig i utgangspunktet
Bor på landet oh har verken meny, spar eller helsekost desverre

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:30   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mandelmel vs malte mandler

Jeg bestiller mandelmel fra iherb.com , sparer en del på å kjøpe derfra

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knekkebrød med malte mandler nocarbs Bakst 1 05-06-11 21:52
Mandelmel vs malte mandler cehovla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 25-04-11 02:16
Bakemix, johannesbrødkjernemel og malte mandler Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 28-02-11 22:46
Mandelmel det samme som malte mandler? aslaug Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-05-10 13:58
Matlaging med mandelmel (malte mandler) HP Artikler 13 02-02-08 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no