Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ekkel tråd om kviser

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-11, 21:46   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Ekkel tråd om kviser

Dere er advart

Generelt sett har jeg fått mye bedre hud av ketolysekuren, så lenge jeg er flink nok til å drikke nok vann så jeg ikke får tørr hud.
Men på lårene og tildels på baken får jeg en del underhudskviser. Altså sånne lilla/røde som ikke verker ikke noe, bare er teite under der. Har aldri hatt sånt før, ikke engang i ungdomstiden.

Kan dette komme av økt fettinntak?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:38   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Jeg vil tro det kommer av gammelt slagg som har vært samlet opp i kroppen, men som kroppen nå vil ha ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 22:55   #3
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ekkel tråd om kviser

Klør de? Og varer de lenge?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:00   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Bruk hampvott i dusjen, og smør deg inn med en god fuktighetskrem etterpå (Hjelper iallefall meg!)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:03   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Kan komme av hormonelle endringer, matallergi... Om det ikke går over i løpet av noen uker bå bør du nok forske litt...

Jeg får kviser om jeg overdriver melkeproduktene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:22   #6
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekkel tråd om kviser

Hei!

De klør ikke, men om de varer lenge er litt vanskelig å si for jeg tror det er nye som kommer når de gamle går. Men sånn totalt sett har jeg hatt de der siden andre-tredje uka på lavkarbo.

Er faktisk ganske flink med melkeprodukter, er egentlig litt for lite av det tror jeg(rømme/fløte/ost etc).
Men det er noe i det du sier, mener å huske jeg fikk tilfeldige kviser her og der på kroppen som gjorde vondt en periode jeg trente mye styrke i gamle dager og drakk 1liter melk om dagen

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:32   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hei!

De klør ikke, men om de varer lenge er litt vanskelig å si for jeg tror det er nye som kommer når de gamle går. Men sånn totalt sett har jeg hatt de der siden andre-tredje uka på lavkarbo.

Er faktisk ganske flink med melkeprodukter, er egentlig litt for lite av det tror jeg(rømme/fløte/ost etc).
Men det er noe i det du sier, mener å huske jeg fikk tilfeldige kviser her og der på kroppen som gjorde vondt en periode jeg trente mye styrke i gamle dager og drakk 1liter melk om dagen

Melk og kviser er velkjent. Men jeg fikk sjelden dype kviser av melk. Mer den vanlige sorten som ikke var verken dypt eller grunt.

Men hormonelle endringer av lavkarbo er heller ikke så ukjent akkurat. All mat påvirker oss og lavkarbo er for mange en radikal kostendring som også medfører relativt store fysiologiske omveltninger.

Hvor lenge har du gått på dette kostholdet? Siden august eller tidligere?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:02   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Åh, jeg fikk kviser for første gang i mitt liv i en alder av 26 da jeg la om til lavkarbo og ketogent kosthold. Krise, liksom! Ikke bare i ansiktet, men på bringa, innover og oppover lårene, armhulene etc.
Og ikke minst fikk jeg utroooolig fett hår, og jeg lukta gammel gymbag ...
Carisma kan nok være inne på noe når det kommer til det at kroppen renser seg når man kutter ut en del matvarer fra kostholdet. For mitt vedkommende gikk det over i løpet av et par uker, og da ble det til alt overmål mye bedre! Bedre hud, mindre kroppslukt etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:14   #9
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekkel tråd om kviser

Siden august ja. Tenkte jo hormongreier, men det har vart et par mnd nå.
Tror det har noe med trening å gjøre, lest en del om at det er vanlig for menn å få sånt når de svetter. Og jeg trener til jeg svetter så og si hver dag :-P

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:29   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Litt "umandig" kanskje, men kanskje du bør forsøke en bodyscrub på de utsatte stedene en periode. Tykkere hud og mer talgproduksjon kan bidra til tette porer og kviser og da er ikke en forsiktig skrubb noe minus iallfall.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:35   #11
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ekkel tråd om kviser

Hm. har vært inne på tanken, men mener du sånn skrubbehanske ting eller er det et såpeprodukt?

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:50   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hm. har vært inne på tanken, men mener du sånn skrubbehanske ting eller er det et såpeprodukt?

Hampvott er genialt. Det får du kjøpt på alt av helsekostbutikker, Bodyshop, H&M, Lindex etc.
Bare væte den, ha på litt mild såpe og skrubba på!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:52   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ekkel tråd om kviser

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hm. har vært inne på tanken, men mener du sånn skrubbehanske ting eller er det et såpeprodukt?

Valgfritt. Det finnes på tube med "skrubbekorn" eller du kan bruke hanske. Uansett er det en form for mekanisk sliping. Sikkert minst uhumske tilsetninger om du bruker en hanske.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ekkel smak i munnen! Nurk Lavkarbo generelt 3 11-06-10 18:10
Ekkel form aikens Spørsmål og svar 6 15-10-08 16:31
Ekkel kylling Kristin_B Ketolysekuren 66 03-03-08 18:57
En veldig ekkel opplevelse! Kristin1964 Lavkarbo generelt 8 10-09-07 12:08
Ekkel eksem! cozymum Fysisk og mental helse 8 01-05-07 22:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no