Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Raske kriseløsninger

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-10, 18:20   #1
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Raske kriseløsninger

Noen som har noen bra tips til raske kriseløsninger?

Med det mener jeg noe kjapp mat man kan raske med seg når man har veldig dårlig tid, er syk eller er veldig sliten og stresset etter jobb.

Jeg har funnet ut at kyllingsuppen fra Fjordland inneholder forholdsvis lite karbo og er en rett jeg tyr til en sjelden gang.

En annen kjapp ting er å kjøpe en halv ferdiggrillet kylling og ha grønnsaker og rømme til.

Noen andre som har noen raske kriseløsninger å dele?

Og ja, jeg vet at ferdigmat som Fjordland ikke er noe særlig, men jeg vil tro det er flere enn meg som lever et hektisk liv med barn og familie, full jobb og andre stressende elementer. Noen få ganger er det greit med en rask kriseløsning som ikke er så ille, fremfor å gå på en smell å bestille pizza i ren utmattelse. De aller fleste dagene lager jeg skikkelig mat, men føler meg rådvill de få gangene jeg feks er syk eller stresset og bare ønsker en "quick fix".

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:47   #2
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Raske kriseløsninger

Lage opp litt større mengder mat og alltid ha i fryseren, er den beste kriseløsningen.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:52   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Raske kriseløsninger

Den kyllingsuppa så god ut! Lar du være å spise gulerøttene sparer du bittelitt inn på karbene også....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:53   #4
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Raske kriseløsninger

Ja, det er jeg klar over, Maja. Som sagt lager også jeg masse mat, men innimellom - i spesielle situasjoner - hender det jeg trenger noe å raske med meg kjapt fra butikken.

Snakker her om kriseløsninger, ikke allerede-planlagt-slik-at-jeg-har-skapet-og-fryseren-full-situasjon.

Kan da ikke bare være meg som har det slik en gang i blandt, at man har dårlig tid/er syk/stresset/e.l., og bare ønsker å raske med seg noe i full fart?

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:53   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Raske kriseløsninger

Slike rå hamburgere fra Gilde eller Rema er kjappe å lage, det samme med løvbiff. Du kan jo kjøpe en salat og ha til.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:54   #6
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Raske kriseløsninger

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Den kyllingsuppa så god ut! Lar du være å spise gulerøttene sparer du bittelitt inn på karbene også....

Den er faktisk ikke så verst til å være ferdigmat! Hvis jeg kjøper denne, rasker jeg gjerne med meg et kyllinglår fra ferskvaredisken, tar kjøttet fra benet og tilsetter suppa sammen med litt pepper- og hvitløkskrydder.

Veldig greit når jeg har veldig dårlig tid.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:55   #7
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Raske kriseløsninger

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Slike rå hamburgere fra Gilde eller Rema er kjappe å lage, det samme med løvbiff. Du kan jo kjøpe en salat og ha til.....

Er de gode altså? Og inneholder de virkelig kun kjøtt? Trodde sånne ferdigburgere inneholdt mel og alt mulig drit, jeg. Håper jeg tar feil!

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:56   #8
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Raske kriseløsninger

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Ja, det er jeg klar over, Maja. Som sagt lager også jeg masse mat, men innimellom - i spesielle situasjoner - hender det jeg trenger noe å raske med meg kjapt fra butikken.

Snakker her om kriseløsninger, ikke allerede-planlagt-slik-at-jeg-har-skapet-og-fryseren-full-situasjon.

Kan da ikke bare være meg som har det slik en gang i blandt, at man har dårlig tid/er syk/stresset/e.l., og bare ønsker å raske med seg noe i full fart?


Ånei du - du er IKKE alene. Som regel så ender jeg opp med en halv grillet kylling! Kjempegodt!

Et annet tips kan være å rett og slett utsette middag en time eller to. Ta deg en halv avokado når du kommer hjem, og gjerne en kopp kaffe med en fløteskvett. Nok til å holde deg mett en liten stund. Da kan du lage middag uten å stå der ihelsulten.... Og ikke minst få slappet av litt etter jobb....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:13   #9
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Raske kriseløsninger

For meg er CC en slik redning når jeg ikke har eller vet hva jeg skal lage i en fart, blander 1 halv boks med rømme el.creme fraiche, jeg blir mett en god stund.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:50   #10
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Raske kriseløsninger

Her er det grillet kylling som er kriseløsning nr 1.

Ellers om det ikke er snakk om middag men lunsj tar jeg gjerne en tur innom en butikk som har salatbar, men er ikke alltid jeg er så heldig da.

Heldigvis er jeg veldig glad i grillet kylling og spiser det ganske ofte, tar gjerne en salat til med vinagrette som jeg som regel har ferdiglaget i kjøleskapet

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:12   #11
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Raske kriseløsninger

Tipsene mine er ikke nødvendigvis en stor vinner på ketogent kosthold, men siden du legger lista på Fjordland, så legger jeg tipsene på omtrent samme nivå.

Om du tilsetter den nevnte suppen en god mengde smør, blir sammensetningen i måltidet enda bedre for ketogen kost. (du skal se du blir mett også!)
Kyllingvinger og enkel salat.

Kebab uten å spise pitabrødet (vurder å kutte maisen også)

Et knekkebrød med enorme mengder smør og pålegg.

En god neve nøtter og en kaffe med mye kremfløte (holder meg mett i flere timer!!).

Stek kjøttdeig og en halv pose frosne grønnsaker, tilsett litt buljongpulver og fløte. (tar cirka 10 minutter)

Lag krem av eggeplomme og smør og tilsett en liten dose godkjent søtstoff, og du har en mettende kvalmende greie som sørger for å holde sulten borte (den første skjeen smaker dog fantastisk).

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:17   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Raske kriseløsninger

stek et par egg. Tar bare to minutter

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:23   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Raske kriseløsninger

Røklaks og eggerøre
Spekeskinke og mozarella
Kyllingvinger og aioli
Ferdigskivet ost og skinke
Paranøtter
Macadamienøtter
Ostestaver og paprika
Baconcrisp og rømmedresing

Noen ganger må man velge det minste av flere onder!
Godt vi har så mye sunt å velge mellom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:02   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Raske kriseløsninger

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Er de gode altså? Og inneholder de virkelig kun kjøtt? Trodde sånne ferdigburgere inneholdt mel og alt mulig drit, jeg. Håper jeg tar feil!

Det er stor forskjell altså - men jeg kjøper hamburgere fra frossendisken på REMA og de er mer enn godkjente; 2-3 karber pr 100 gr. Det holder lenge med 1 stk til meg.
Beef Burgers tror jeg det er 0 karber i hvis jeg ikke tar helt feil....

Karbonader derimot prøver jeg å holde meg borte fra - der er det mye tilsetninger.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:05   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Raske kriseløsninger

Er det snakk om kriseløsninger hjemme?

I såfall er det jo mye mat som er kjapp å lage.. Løvbiff, stekes på et minutt, spis med fjordland bearnaise om du liker sånt, litt grønt til, tar maks 5minutter..

150g cottage cheese med 50g rømme på og noen tinte bær..

Kunne laget en laaaaang liste på 5minutters mat

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Raske fiskekaker Abbe Middag 4 17-07-10 06:00
Raske/kraftige hjerteslag Val Fysisk og mental helse 1 05-03-10 19:50
Raske panerte kyllingfileter mål:littavetmenneske Middag 4 08-10-09 08:49
Raske tomater med god ånde tommygutt Lunsj 3 01-04-08 10:08
De er jammen raske Maz Generell diskusjon 1 29-03-04 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no