Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-08, 20:03   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Jeg har gått ned ca 11 kg på ketolysekur - i 2 omganger. Nå stanger vekta rundt 73 kg, jeg vandrer mellom 73,5 og 72,5 kg og det har jeg gjort i flere uker. Følger ketolysen til punkt og prikke, så jeg gjør ikke noe feil, er blitt ganske dreven og syns det er en veldig grei kur å følge

Kjempefornøyd med resultatene så langt, men nå er motivasjonen litt vekk.... Jeg funderer på å ta en pause, og se an en måneds tid - hvor målet selvfølgelig skal være å opprettholde denne vekten rundt 73 kg. Meningen nå er å følge et fedonaktig kostholde/lav GI.

Høres dette fornuftig ut? Jeg er litt rådvill. Tar gjerne imot tips ang. å "avslutte" ketolysekuren og gå over til litt mer karber pr dag, men føler meg litt på kanten av stupet her..hva skjer nå - liksom.. Jeg er vant til å telle karber, skal jeg nå telle kalorier?? Eller telle flere karber? Fett må vekk når karber introduseres, så den er grei.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:44   #2
Nussenasse
Juniormedlem
 
Nussenasse sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 36
Nussenasse er på en erverdig vei

Sv: Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

vet ikke om det er lurt eller ikke altså. Men for meg funker det bra å holde seg unna brød, pasta, ris og poteter. Spiser ikke frukt heller da, ellers så går jeg ned jeg. Koser meg med kaffelatte og sånt hver dag. Går ned for det, og er nå nede i 63,3 kg. har gått ned 5,5 kg de 6 siste ukene. Teller ikke karber eller kalorier. Trener bare en til to ganger i uka. Spsier som regel knekkebrød eller eggerøre til frokost, kyllingsalat til lunsj og masse kjøtt/fisk til middag med bare salat eller grønnsaker til. Masse lykke til

__________________
Nussenasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:52   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Vedvarendestigen til Atkins viser deg en fornuftig rekkefølge å tilbakeføre matvarer på samtidig som vekttapet vedvarer. Du kan lese om det her og enda mer under Atkins kostholdsfilosofi på karbojunkiesiden. Lykke til med ketolysepausen.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4338

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:53   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Et godt forslag kan være å benytte deg av vedvarendestigen til Atkins (som i første fase er temmelig likt Ketolyse) som ligger på Atkinsdelen av forumet her, under kostholdsfilosofier.
Der øker du med 5 gram karbohydrater i uka, og jobber deg opp mot et mer Fedonaktig kosthold. Å følge stigen slavisk er ikke nødvendig, og du kan bruke mer enn en uke på hvert steg, så lenge du følger rekkefølgen. I mellomtiden kan du anskaffe Fedons metode, sånn at du er klar når du har kommet til enden av stigen Da gjør du det trygt for kroppen, uten å sjokke den med å gå fra 20 til pluss minus hundre gram kh om dagen!
Husk å kutte litt ned på fettet i samme omgang, bare små justeringer som sagt, og gradvis.
Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 20:53   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Haha, Pearl, så vittig, her satt vi samtidig og skrev nesten det samme

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:00   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vurderer en pause fra ketolyse, hva gjør jeg nå?

Ha, ha. Det ser ut som at jeg slo deg med et par sekund.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? (Ketolyse) Dansende Fjær Ketolysekuren 5 16-01-08 20:15
Ketolyse-pause Dolly Ketolysekuren 8 26-05-07 22:44
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39
Vurderer å gå over til Ketolyse dietten Fast-i-fisken Ketolysekuren 3 02-07-06 21:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no