Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blad om lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-13, 12:58   #1
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien
Question

Blad om lavkarbo?

Jeg leser shape up og iform og noen matmagasiner. Men i alle disse er det lite om lavkarbo. Noen som vet om noen flotte blader som er om lavkarbo?

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:04   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Hvorvidt det er flott kan vel diskuteres (layouten er håpløst gammeldags spør du meg!), men det handler mye om lavkarbo i alle fall - http://vof.no/

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:14   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Maria29, her.

Jeg leser shape up og iform og noen matmagasiner. Men i alle disse er det lite om lavkarbo. Noen som vet om noen flotte blader som er om lavkarbo?

Jeg abbonerer på VOF (vitenskap og fornuft) som er et månedsmagasin.
Kjempebra synes jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:17   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Blad om lavkarbo?

Det finnes kanskje noe på svensk også?

Jeg abonnerer på VOF. Ja, layouten kan diskuteres, også måten det slenges sleivspark på til "våre myndigheter" jevnlig. Jeg er enig i innholdet, men ikke måten alt sies på. Kommer likevel helt klart til å fortsette å abonnere. Liker at det er et rendyrket lavkarbo-blad. I magasinet Mat & Helse (nedlagt) som VOF-folka kommer fra, ble det i det store og hele forfektet lavakarbo-livsstil, mens mange av oppskriftene, for eksempel, var mye mer moderate med tanke på karbohydratene. Min mening. Savner dog lavkarbo-i-praksis-artiklene som var i Mat & Helse. VOF kunne godt hyret inn hun dama som skrev de. VOF-folk - om dere leser dette - ta det til dere!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:29   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg abonnerer på VOF. Ja, layouten kan diskuteres, også måten det slenges sleivspark på til "våre myndigheter" jevnlig. Jeg er enig i innholdet, men ikke måten alt sies på. Kommer likevel helt klart til å fortsette å abonnere.

Jeg hadde en selger på tråden i dag faktisk og vedkommende ble litt stum da jeg på spørsmål om hvorfor jeg ikke abonnerer lenger svarte at bladet ble i overkant "alternativt" for meg innimellom.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 13:46   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Jeg abbonerer på VOF. Inneholder alt jeg har villet lese i et blad, men som ikke kom på trykk før noen fant på VOF

Men det er IKKE et rent lavkarboblad, det er det helseblad der man snakker om lavkarbo som det rettekosthold, ved siden av artikler om feks d-vitamin osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 21:55   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men det er IKKE et rent lavkarboblad, det er det helseblad der man snakker om lavkarbo som det rettekosthold, ved siden av artikler om feks d-vitamin osv.

Ja, viktig presisering! Takk!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 15-01-13, 22:44   #8
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Blad om lavkarbo?

Takker for svar

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 07:28   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Jeg fikk nytt VOF i går. Overskriftene på bladet var bl.a.:
Har du for mye østrogen?
Vitamin C i megadoser
Stor test og oversikt over mørke sjokolader
Fedon er blitt fettvennlig
Toppsyklist på lavkarbo
Kaffe sunn avhengighet?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 07:39   #10
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Jeg synes ogå at VOF ble litt for "alternativt" og "tregt".Kutta det ut etter 2 år.

Jeg skal prøve det svenske bladet LCHF magasinet, men har ikke fått noe blad enda.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 07:42   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Jeg har også VOF da. Men så er jeg i tillegg til lavkarbointeressert også interessert i alternativ medisin. Det betyr ikke at jeg er enig i, eller synes alt som skrives er fornuftig, men heller at jeg synes det er interessant å lese teorier. Noen av dem blir helt sikkert morgendagens skolemedisin, på samme måte som at en del av dagens "skolemedisin" nok også blir morgendagens "overtro".

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:38   #12
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Blad om lavkarbo?

Enn Mat og Helse da?

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 10:47   #13
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Blad om lavkarbo?

Mat og helse ble dessverre lagt ned våren 2012 og er derfor ikke lenger tilgjengelig.

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 11:00   #14
Myrine
Medlem
 
Myrine sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 217
Myrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snillMyrine er virkelig snill

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

Mat og helse ble dessverre lagt ned våren 2012 og er derfor ikke lenger tilgjengelig.

åhh se der ja, følger ikke så godt med skjønner jeg. Så synd da, jeg abonerte på bladet for noen år siden og syntes det var ett veldig bra blad.

__________________
Myrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbokost med fokus på energibalansen ;) Svar med sitat
Gammel 16-01-13, 11:15   #15
lilly77
Juniormedlem
 
lilly77 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Halden
Alder: 47
Innlegg: 26
lilly77 er på en erverdig vei

Sv: Blad om lavkarbo?

Pleier å kjøpe i Sverige jeg. Der er det egne matblader med lavkarbo og blader med oppskrifter som det står karbo, protein og kaloriinnhold. Så hvis du er der, så se litt i bladhylla der

__________________
lilly77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:11   #16
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av lilly77, her.

Pleier å kjøpe i Sverige jeg. Der er det egne matblader med lavkarbo og blader med oppskrifter som det står karbo, protein og kaloriinnhold. Så hvis du er der, så se litt i bladhylla der

Will do

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:34   #17
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Blad om lavkarbo?

Vurderer å bli abonnent på vof jeg også. Noen som vet om de har noen rabatter når en bestiller? Det står nemlig fyll inn rabattkode der. Send gjerne en PM om det ikke er lov å oppgi sånt her

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-13, 09:53   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blad om lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Vurderer å bli abonnent på vof jeg også. Noen som vet om de har noen rabatter når en bestiller? Det står nemlig fyll inn rabattkode der. Send gjerne en PM om det ikke er lov å oppgi sånt her

Vet ikke om det, men vet at det iallfall blir rimeligere pr blad om du tar et 3 års abonement kontra 3x ett år...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Nytt blad VOF (vitenskap og fornuft) Leif Lavkarbo generelt 24 12-09-10 12:27
Sunn&glad, nytt blad, med mye bra Lava Generell diskusjon 1 24-09-09 21:19
Bra blad; Mat & Helse mofe Generell diskusjon 19 02-02-05 21:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no