Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er ketolyse noe for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-10, 02:44   #1
padda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
padda er på en erverdig vei

Er ketolyse noe for meg?

Hei alle sammen! Jeg er en jente på 20 år, som i skrivende stund veier 81 kilo, med en høyde på 178. Dette gir en BMI på 25 som er i den laveste skalaen av overvektig. Jeg mener selv at jeg tar meg best ut på rundt 70 kilo, og har en god del ekstra flesk her og der, spesielt rundt magen.

Mitt spørsmål er om ketolyse kan gjøre noe for å løse opp vekten min? Er jeg "overvektig nok"? Har hørt at om man ikke er det så kan man gå OPP, og det er vertfall ikke ønskelig!

Har prøvd å komme under 80 gaanske lenge nå, og vurderer sterkt å prøve meg på ketolyse. Til vanlig spiser jeg helt greit, og prøver å minske inn på karbo med variende hell.

Noen tanker?

padda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:33   #2
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av padda, her.

Hei alle sammen! Jeg er en jente på 20 år, som i skrivende stund veier 81 kilo, med en høyde på 178. Dette gir en BMI på 25 som er i den laveste skalaen av overvektig. Jeg mener selv at jeg tar meg best ut på rundt 70 kilo, og har en god del ekstra flesk her og der, spesielt rundt magen.

Mitt spørsmål er om ketolyse kan gjøre noe for å løse opp vekten min? Er jeg "overvektig nok"? Har hørt at om man ikke er det så kan man gå OPP, og det er vertfall ikke ønskelig!

Har prøvd å komme under 80 gaanske lenge nå, og vurderer sterkt å prøve meg på ketolyse. Til vanlig spiser jeg helt greit, og prøver å minske inn på karbo med variende hell.

Noen tanker?

Da har du omtrent samme BMI som meg. Kan ikke påstå at jeg raser ned i vekt, bortsett fra 1,5 kg som forsvant første uka så har jeg ikke mistet noe mer på litt over tre uker. Derimot skal det sies at kroppen har forandret seg til det positive. Buksene passer bedre og jeg ser forandringer på midtpartiet i speilet. I følge mannen min så har jeg visst krympet sett bakfra også

Så om du ikke er opphengt i anntall kg, så vil jeg annbefale å prøve. I værste fall vil du få mange nye smaksopplevelser, hehe...har spist så utrolig mye god mat etter jeg la om. Om du passer på å holde deg unna de verste karbohydratfellene, så er det ikke så slitsomt å legge om.

Mannen min spiser det samme som meg, og han har også krympet merkbart.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:36   #3
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Jeg vet ikke...

Dette er jo for de som er overvektige og i følge BMI`en din så er du ikke det. Men så vil du ned 11 kg. Og Torkil (ketolysesjefen) sier at kuren er for de som skal ned 10 kg eller mer.

Men vil du ikke bli ganske undervektig hvis du går ned til 70 kg?

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:39   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Ketolyse kuren er en kur som er beregnet for de med mye overvekt.

MEN å leve så reint som mulig, få i seg godt med grønnsaker, naturlig fet mat, og gode fettsyrer er bra for kroppen uansett.

Du kan ikke regne med å få stor vektnedgang. Men at det vil skje en "omfordeling" i kroppen ,positivt, ja det vil det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 15:58   #5
padda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
padda er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Takk for svar. Til deg som sa jeg ville bli undervektig med en vekt på rundt 70 så er svaret nei, jeg ville enda hatt en normalvektig BMI.

Jeg er ikke fornøyd med å ha en BMI på 25. Rettere sagt er jeg ikke fornøyd med kroppen min slik den er per dags dato. For meg spiller det ingen rolle hva BMI jeg har, så lenge jeg selv er fornøyd. Har et magemål på rundt 96 cm, og dette er jo ikke direkte sunt.

Hva bør jeg satse på om ikke ketolyse? Er det fremdeles å kjøre på med fett som fløte, rømme og avokado selv om man ikke lever i ketose? Hvor mange karbohydrater bør jeg legge meg på? Beklager mange spørsmål men jeg vil oppnå å faktisk like det jeg ser i speilet en dag!

padda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 16:01   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Sikkert bare til å prøve ketolyse Hvis ikke du spiser altfor mye så går du nok ned

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 16:23   #7
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Jeg er 177 cm høy, og veide 74 kg når jeg begynte på ketolysekuren i januar-08. Jeg gikk ned 13 kg i løpet av et halvt år, så ja, ketolyse er verdt et forsøk selv om man ikke er veldig overvektig

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:59   #8
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er ketolyse noe for meg?

jeg hadde samme bmi som deg når jeg starta på Ketolyse, det gikk helt fint for meg å gå ned 10kg på den måten. Ikke at det gikk så fort, men det gikk!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:10   #9
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Passet dere på kaloriene da? Er vel kanskje det som "må" til når man er normalvektig? (Sukk, jeg som prøver å slutte med det, hehe).

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:25   #10
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Passet dere på kaloriene da? Er vel kanskje det som "må" til når man er normalvektig? (Sukk, jeg som prøver å slutte med det, hehe).

Jeg teller IKKE kcal. hadde jeg gjort det hadde jeg blitt skikkelig skremt, og det kan jeg si uten å forsøke å telle engang

Har vært gjennom en masse slankekurer, og man blir bare så oppgitt av all tellinga. Nå koser jeg meg med masse god mat og nyter hverdagen i stedet for å hele tiden måtte tenke på om man har spist for mye kallorier.

Kan ikke påstå at jeg raser ned, men på 3,5 uke så sier vekta at jeg har gådt ned nøyaktig 2 kg fram til i dag. Hadde jeg brukt målebånd, så ville jeg nok ha kunnet notert ned en del endringer i form av cm.

Så om du klarer å ta en sjanse og ikke har stress med å komme ned et visst antall kg så ville jeg ha prøvd det. Dessuten så føler jeg at jeg har det generelt bedre på dette kostholdet, og huden min ser også ut til å være enig i det

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:34   #11
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Så om du klarer å ta en sjanse og ikke har stress med å komme ned et visst antall kg så ville jeg ha prøvd det. Dessuten så føler jeg at jeg har det generelt bedre på dette kostholdet, og huden min ser også ut til å være enig i det

Du er normalvektig? Er det jeg tenker på, at når man ikke skal så mye ned (typ pyntekilo) så "må" man kanskje være obs på kalorier. Jeg tendenserer til å spise mer enn jeg selv tror når jeg ikke teller kalorier. Da er jeg raus med smør, fløte og ost, hehe. Tror jeg hadde tålt å være mer raus om jeg hadde veid mer (kroppen forbruker jo mer energi da), enn nå. Men, jeg stresser ikke da. Går jeg inn i cm er det like bra, selv om ikke vekta rikker seg

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 16:02   #12
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Jeg begynte å spise lavkarbo i starten av september etter å ha lest "bedre uten brød". Jeg er ikke overvektig, trur jeg veide litt i overkant av 75 kg da jeg begynte (er 176 cm høy). Jeg begynte ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt i utgangspunktet, men tok det som en bonus Endret kosthold pga alle helsegevinstene. Har aldri hatt noen spesielle plager, men har jo ikke lyst til å få det seinere i livet heller, så derfor spiser jeg slik som er best for kroppen min

Har ikke vekt for øyeblikket, men jeg ser i speilet (og på målebåndet) at jeg absolutt har gått ned Føler meg utrolig bra nå, og "kjærlighetshåndtakene" har blitt mye mindre! En bukse som har vært altfor trang lenge sitter nå som et skudd

Har ikke fulgt ketolyse (har ikke boka), men har fokusert på å spise så lite karbohydrater som mulig og vært veldig raus med fettet, og har stort sett vært i ketose Har ikke telt karber eller kalorier, men trur jeg har ligget mellom 10 og 20 kh om dagen.

Så dette fungerer for meg selvom jeg ikke har tenkt til å gå ned 10kg+

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 16:29   #13
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Er ketolyse noe for meg?

jeg spiste når jeg var sulten og slutta når jeg var mett. Passa ikke på kalorier, men de kom vel gjennomsnittlig på ca 1700 daglig.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:12   #14
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Du er normalvektig? Er det jeg tenker på, at når man ikke skal så mye ned (typ pyntekilo) så "må" man kanskje være obs på kalorier. Jeg tendenserer til å spise mer enn jeg selv tror når jeg ikke teller kalorier. Da er jeg raus med smør, fløte og ost, hehe. Tror jeg hadde tålt å være mer raus om jeg hadde veid mer (kroppen forbruker jo mer energi da), enn nå. Men, jeg stresser ikke da. Går jeg inn i cm er det like bra, selv om ikke vekta rikker seg

Ja vil vel egentlig påstå det egentlig. Ligger vel på grensen med en BMI på ca 25, så ville bare snu trenden før det ble verre, siden vekta har blitt gradvis tyngre med årene. Jeg bruker det jeg føler for når det gjelder mat uten karbohydrater. Har fløte i te'n, og elsker egg og bacon. I starten følte jeg at jeg kanskje spiste for mye og var redd for å spise for mye kh i tillegg. Nå er jeg ikke så ofte sulten, og når jeg er sulten så er det ikke så intenst som før. Er sjelden jeg føler meg dødsulten. Så jeg tror kroppen regulerer det selv etterhvert.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:15   #15
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Har ikke vekt for øyeblikket, men jeg ser i speilet (og på målebåndet) at jeg absolutt har gått ned Føler meg utrolig bra nå, og "kjærlighetshåndtakene" har blitt mye mindre! En bukse som har vært altfor trang lenge sitter nå som et skudd

Kjenner til det der. Har vekt, men blir bare skuffet stort sett når jeg bruker den. Det er så morro når noe som var for trangt plutselig passer

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 00:32   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jeg begynte å spise lavkarbo i starten av september etter å ha lest "bedre uten brød". Jeg er ikke overvektig, trur jeg veide litt i overkant av 75 kg da jeg begynte (er 176 cm høy). Jeg begynte ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt i utgangspunktet, men tok det som en bonus Endret kosthold pga alle helsegevinstene. Har aldri hatt noen spesielle plager, men har jo ikke lyst til å få det seinere i livet heller, så derfor spiser jeg slik som er best for kroppen min

Har ikke vekt for øyeblikket, men jeg ser i speilet (og på målebåndet) at jeg absolutt har gått ned Føler meg utrolig bra nå, og "kjærlighetshåndtakene" har blitt mye mindre! En bukse som har vært altfor trang lenge sitter nå som et skudd

Har ikke fulgt ketolyse (har ikke boka), men har fokusert på å spise så lite karbohydrater som mulig og vært veldig raus med fettet, og har stort sett vært i ketose Har ikke telt karber eller kalorier, men trur jeg har ligget mellom 10 og 20 kh om dagen.

Så dette fungerer for meg selvom jeg ikke har tenkt til å gå ned 10kg+

Om du ikke begynte for å gå ned, men tar vektnedgang som en bonus, hvorfor har du da skrevet at du har et mål om å gå ned et visst antall kg med tickeren din?
Opplever dette som noe selvmotsigende.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 00:37   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om du ikke begynte for å gå ned, men tar vektnedgang som en bonus, hvorfor har du da skrevet at du har et mål om å gå ned et visst antall kg med tickeren din?
Opplever dette som noe selvmotsigende.

Står vel cm og ikke kilo?
Må kanskje nødvendigvis ned litt for å gå ned cm, men..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 12:16   #18
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om du ikke begynte for å gå ned, men tar vektnedgang som en bonus, hvorfor har du da skrevet at du har et mål om å gå ned et visst antall kg med tickeren din?
Opplever dette som noe selvmotsigende.

Tickeren lagde jeg bare for moroskyld veit ikke om det er realistisk mål engang...Da jeg merket at denne bonusen kom, blei det til at jeg tenkte litt mer på vektnedgangen... Men i utgangspunktet er det helsegevinsten jeg vil fokusere på, og sier dette til meg selv hele tiden! Er redd for at jeg skal bli altfor opptatt av vektnedgangen.... Så du har rett til at det blir litt selvmotsigende.

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 12:47   #19
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Den kritikken tok du strålende Jeg synes det er så tøft når folk bryr seg kun om sunnhet og stoler på kroppen sin, og at utseende og fettprosent blir en uvesentlig faktor for dem. Skulle ønske jeg så flere med slik holdning. Men det er ikke lett å finne i dagens samfunn, og selv er jeg milevis derfra. Dessverre.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 20:27   #20
padda
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
padda er på en erverdig vei

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Har til nå gått ned rundt 5 kg, så jeg regner med at ketolyse var noe for meg, ja

padda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:05   #21
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Er ketolyse noe for meg?

Så bra!!

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no