Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-13, 14:46   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Har tidligere hatt ketolyse som veivalg, men er tilbake på gamle spor nå. Altså det vil si høykarbo og LITE aktivitet.
Er for tiden sykemeldt pga vond rygg, prolaps og slitasje.
Må komme meg i aktivitet, særlig i ulendt terreng, for å bygge kjernemuskulatur i ryggen.

MEN... Samtidig som å bygge muskler ønsker jeg å gå ned i vekt, stramme opp kroppen og rett og slett få det bedre.

Må også endre yrke (er idag hjelpepleier) og er veldig usikker på hva jeg skal velge. Det må jo da være ett yrke som ikke belaster rygg og ankel i stor grad.
Hovedønsket i yrkevalget er å jobbe rundt og med mennesker.

Noen som har tips til både kosthold, yrke og trening, da spesielt de to første?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 14:51   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Har ketolyse virket før?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 14:53   #3
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Har ketolyse virket før?

Ja, det har det. Men frykter inntaket kH blir for lite i forhold til aktivitet..?
Kan jo såklart øke kh inntaket..

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 15:26   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.213
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Ingen problemer med å trene mens man er i ketose. Det kan nok mnage her inne skrive under på...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 15:43   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Hvis du kikker i bunnen av denne siden så kan du finne noen tidligere svar. Jeg hadde i alle fall ingen problem med å trene og da ganske hard styrke og være i ketose. Tok kanskje litt tid i begynnelsen til kroppen vennet seg til, men etterpå så gikk det helt strøkent!

Ønsker deg masse lykke til!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 21:58   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Hvis du kikker i bunnen av denne siden så kan du finne noen tidligere svar. Jeg hadde i alle fall ingen problem med å trene og da ganske hard styrke og være i ketose. Tok kanskje litt tid i begynnelsen til kroppen vennet seg til, men etterpå så gikk det helt strøkent!

Ønsker deg masse lykke til!

Tusen takk! Tror jeg fant ett passende innlegg. Men skal lese mere gjennom sidene her når det passer bedre
Tok du forresten ekstra magnesium-tilskudd?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 00:31   #7
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Tusen takk! Tror jeg fant ett passende innlegg. Men skal lese mere gjennom sidene her når det passer bedre
Tok du forresten ekstra magnesium-tilskudd?

Tar ett sånn standard magnesium-tilskudd på kvelden. Ingen store doser, men vanlig som jeg kjøpte på apoteket. Merket fort at jeg fikk kramper uten (men det har jeg egentlig alltid hatt - kramper altså).

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 00:39   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

Ang yrke, du kan forsøke å melde deg som tilkallingsvikar på forskjellige plasser, så får du testet om du kan gjøre det og liker det. Barnehage, eller butikk, sentralbord, kantine/kafeteria... F.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 01:38   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp til kostveiledning og trening

En bekjent av meg måtte omskolere seg fra hjelpepleier pga armene. Ville gjerne jobbe litt med mennesker. Hun tok legesekretær utdannelse. Noe innen helse, syns hun var berikende.

Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo (mat plan) Hjelp? ostebit Trening 0 24-01-12 00:34
Trenger litt hjelp - trening og spising Monagh Trening 7 06-06-11 21:53
Trening og induksjonen, hjelp! to0989 Induksjonen 1 03-09-10 20:46
Trenger råd vedr. vekt, trening og lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 4 08-05-09 08:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no