Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt råd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 16:12   #1
Minimus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Minimus er på en erverdig vei

Trenger litt råd

Nå har jeg vært i ketose og fulgt ketolysedietten mer eller mindre slavisk siden rundt 20. mai. Jeg har på den tiden gått ned 11 kg og har begynt å trene mye mer enn jeg gjorde før oppstart. Noe jeg selvsagt er kjempefornøyd med. Jeg kjenner det på kroppen og får koselige kommentarer.

Jeg skal ned ca 10 kg til, men problemet er at jeg har begynt å gå litt lei. Jeg er ikke lei fordi jeg har lyst til å spise godteri, kaker eller lignende, det savner jeg ikke i det hele tatt. Men jeg er litt lei av å være på en så streng diett. Og da tenker jeg at jeg må gjøre noe før jeg faktisk går på en sprekk jeg ikke kommer meg ut av.

Er det noen som har vært i samme situasjon?

Burde jeg gå over til et annet lavkarbo-kosthold hvor jeg kan tillate meg mer karber i en periode? For så evt å gå tilbake til ketolysekuren igjen? Eller er det vanskelig? Noen som har erfaring med dette?

Hilsen Minimus

Minimus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 16:20   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt råd

På atkinsdietten er det opptrapping, kanskje bl.a. grunnet det du nå synes er vanskelig. Du kan jo se hvordan opptrappingen skjer der og følge det litt forsiktig?atkins.com

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 17:19   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt råd

Nå er ikke lavkarbo ment å være diett, men en livsstilsendring. I en livsstilsendring må det være slingringsrom for å kunne nyte noe godt en gang i blant. Det betyr ikke at det er videre OK å dyppe nasen i smågodthylla eller spise 7 plater Stratos på lørdag, men å kan kunne kose seg i selskap o.l. fordi man har lyst. Du har hatt et formidabelt vekttap og har kun din egen disiplin å takke. Du trenger ikke nødvendigvis hoppe av ketolysekuren fordi du unner deg noe godt en gang i blant. Ketosen er uunngåelig å falle ut av ved større karbohydratinntak, men det er raskere å innhente seg den (ved sjeldne, dog fortjente "sprekker") enn å bli kvitt dårlig samvittighet.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:48   #4
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt råd

hei, vet hvordan du har det. Men skal du ned 10 kg til da er det kansje best å holde deg til det som fungerer. Du kan prøve å gå opp i karber per dag. prøv deg på 20. vent noen dager og er du i ketose, prøv på 25. fortsett til du detter ut. Det er utrolig mange som er i ketose på mere en 20 karber. jeg selv tåler 25. da er det plutselig mye mere man kan spise.
Men hva med å slutte å telle karber? du vet sikkert hvor mye kan du spise per dag. hold deg til det og ta det sont cirka. da detter du kanskje ut av ketose men holder du deg i nærheten og vekten vil fortsette å gå ned (litt saktere da). På den måten vil du ikke føle at de er så strengt. Uansett hva du gjør, MASSE LYKKE TIL!

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt råd ... Eilan Vedvarende vekttap 6 11-12-07 15:16
Nå trenger jeg litt råd her.. vanilla Ketolysekuren 5 01-05-07 10:46
Trenger litt råd jeg? Slankeren2007 Generell diskusjon 3 14-01-07 12:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no