Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Feit hud

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-08-06, 15:28   #1
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

Feit hud

Jeg føler at huden min blir veldig feit og ekkel når jeg går på atkins induksjon. Man spiser jo veldig mye fett. Vet ikke om det har noen sammenheng. Er det noen som har opplevd noe lignende?

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 15:30   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Feit hud

Jeg opplever helt motsatt problem. På "vanlig" kosthold og når jeg spiser usunn mat får jeg småkviser og flassete hud. Feit og tørr om hverandre. Når jeg spiser lavkarbo og endel fett, forsvinner den tørre huden og kvisene og jeg får babyhud. Like glatt som min datter på 3 år. Helt herlig!

Gammel 29-08-06, 20:47   #3
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Jeg har også erfart hudforandringe til det bedre på lavkarbokost. Min til dels tørre hud ble akkurat passe fet og slett og fin.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-08-06, 21:33   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

min hud også. Akkurat passe når jeg spiser og drikker riktig (masse fett) Men spiser jeg noe jeg ikke skal, - eller lar være å spise noe elelr drikke vann..... da tyter de røde utslettene, - eller kvisene - frem.

Gammel 29-08-06, 22:16   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jaa, samme her. Med en gang jeg feks. drikker et glass cola eller spiser en vanlig sjokolade eller et pizzastykke, har jeg tørr og prikkete hud dagen etterpå. Tar jeg 5-6 ss Udos på en gang da, er huden HELT FIN på kvelden eller dagen etter.

Gammel 30-08-06, 14:02   #6
polvott
Medlem

polvott sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Trondheim
Alder: 42
polvott har en fantastisk aura rundt segpolvott har en fantastisk aura rundt seg

humm. Kanskje det bare er meg da.

polvott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Vedvarende Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 14:31   #7
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Du kan oppnå god hudfordring dersom du renser huden daglig og sørger for å peele og dille litt med den. Bare et forslag altså. Var plaget med fet hud i min ungdom. Men det forbedret seg da jeg tok til med regelmessige renserutiner og sørget for nok vann i løpet av dagen. Enkelte kosttilskudd kan ha positiv virkning på huden. Men der er ikke jeg noen ekspert. Spør heller de som har greie på sånt Iset eller SiljeVanilje.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 13:37   #8
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Har du spist lavkarbo lenge ? Det kan være kroppen som er i en renselses prosses .... det blir sikkert bedre etter hvert

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 13:51   #9
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Jaa, det nøtta sier er helt riktig. Man kan få verre hud i begynnelsen, på lik linje med abstinenser osv. Det er en slags renseprosess, alt drittet skal ut.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For mye hud? Chriz Mer enn 30 kg overvekt 16 15-07-11 00:28
Lavkarbo = bedre hud? NutJob Spørsmål og svar 20 03-03-10 09:46
Feit mat gjør deg feit!! Goggen Lavkarbo generelt 5 06-03-06 13:08
Like feit, hylla full av bøker og tom konto. Flax Generell diskusjon 9 27-02-06 17:36
PCOS og hud jeef-micro PCOS og karbohydratkontroll 8 30-08-05 22:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.