Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Potetmos

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-07, 18:14   #1
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 41
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Potetmos

Hvor ille er det å spise LITT potetmos en sjelden gang så lenge man holder seg innenfor de 15 karbene man skal ha om dagen?

Gammel 29-01-07, 18:47   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Potetmos

Nei, ingen potetmos !

Dessuten: Bare 1 ss potetmos inneholder ca. 3 karber. Er du sååå sulten på potetmos at du MÅ smake ? Se tråden her, med billedbevis og alt ! http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...93&postcount=8

Gammel 29-01-07, 18:49   #3
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Jeg har ikke satt meg inn i detaljene i Ketolysekuren, men på generelt grunnlag kan man vel si at å spise litt av noe en sjelden gang ikke er noe problem.

Problemet for mange (inkludert meg selv) er at det er vanskelig å holde et inntak av noe man liker godt på et minimalt nivå. For meg er det enklere å kutte disse tingene helt ut, og venne meg til å spise andre ting istedet.

En parallell til dette er sigaretter. Jeg har vært røykfri i noen få år nå, og er helt kvitt røyksuget. Jeg kan aldri bli festrøyker, det har jeg ikke viljestyrke nok til. Jeg ser derimot at noen tidligere storrøykere klarer å røyke en gang i blant uten å bli dagligrøykere igjen - så vi er forskjellige!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:52   #4
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Ja, dette var vel egentlig det beste svaret:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nei, ingen potetmos !

Dessuten: Bare 1 ss potetmos inneholder ca. 3 karber. Er du sååå sulten på potetmos at du MÅ smake ? Se tråden her, med billedbevis og alt ! http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...93&postcount=8

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:21   #5
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Da blir det ingen potetmos på meg. har jo klart meg uten i 3 mnd, så det bør jo ikke være verre nå

Takk for svar!

Gammel 29-01-07, 21:48   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hva med potetmoserstatningen som det er oppskrift på i boken? Har du smakt den?
Den er kjempegod!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 22:33   #7
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Nei, den har jeg ikke smakt! Må begynne å eksperimentere litt mer, tror jeg

Gammel 29-01-07, 23:22   #8
Gamla

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sitat:

.....Må begynne å eksperimentere litt mer...

Ja, det er lurt!

Gammel 30-01-07, 11:54   #9
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Eg fann ei knallgod oppskrift her inne, på blomkålmos! Smakar akkurat som potetmos, nesten iallefal, og er kjempenam!!!

Anbefalast!!!

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:01   #10
Gamla

Gamla sin avatar

Her er oppskriften på Isets blomkålmos:
1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).

Ja,denne er kjempegod!

Potetmoserstatningen i ketolyseboken er nokså lik, men der brukes sellerirot istedet for fetaost.

Kan anbefale begge variantene!

Gammel 30-01-07, 22:14   #11
Monen
Medlem

Monen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Her er oppskriften på Isets blomkålmos:
1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).

Ja,denne er kjempegod!

Potetmoserstatningen i ketolyseboken er nokså lik, men der brukes sellerirot istedet for fetaost.

Kan anbefale begge variantene!

Takktakk Skal prøve den når jeg blir frisk! Er skikkelig matlei om dagen, så fint med noen innspill

Gammel 30-01-07, 23:25   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Spiste sellerirotstappe i dag, og det var også veldig godt, litt annen smak men ikke bitter som man kanskje ville ventet. Sellerirot, løk, salt, pepper, matfløte og litt smør. =) (Finnes i Fedon kokeboka)

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ny potetmos på market= 3 karber Fridolina Middag 27 22-07-06 23:58
potetmos? bodøjente Lavkarbo generelt 12 13-03-06 17:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.