Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Elanessës (dumme) spørsmålJeg føler at det er en del småting som jeg lurer på, så kan liksågodt lage en liten tråd her der jeg skriver dem inn etterhvert som jeg kommer på den. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elanessës (dumme) spørsmålJeg pleier å dele avocadoen i to på langs, langs steinen inni. Vri hverhalvdel hver sin vei og den ene delen løsner fra steinen. Hakk kniven (langsiden, ikke spissen) i steinen og vri rundt. Vips så er steinen ute. Da har du to halvdeler du kan gjøre flere ting med;
Og til slutt: Guacamole ! Det finnes like mange oppskrifter som det finnes mexikanske mammaer ! GRUNNOPPSKRIFT 1 avocado (deles i to og steinen tas ut, knuses med gaffel) 1/2 ss sitronsaft has oppi (for å hindre misfarging - og for smak) 1 hvitløksfedd (eller mindre) litt salt småhakket løk (1 ss er nok) hakket tomat (ta ut kjernene før du skjærer den opp- 1 ss er nok til en avocado, men ta det på gefylen) hakket koriander (urten) og hakket jalapeno pepper om du vil. Jeg lager som regel en diger bolle, minst 4 avocadoer - vi spiser det med skje her i huset ! Oppskriften (som kan varieres slik du vil) har jeg fått av min mexikanske venninde Becky .... Broren min bor i Houston og har lært å lage den med 1 ss tomatsalsa oppi isteden for hakket tomat og jalapeno. NOEN har rømme i, men det er bare nordmenn tror jeg. Det er viktig at den knuses med gaffel, da får du rikig konsistens. Lager du den i kjøkken maskin eller av for harde avocadoer blir det feil !! Enten for fint eller for kornete !
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 56
![]() |
Sv: Elanessës (dumme) spørsmålVel... ikke dumt i det hele tatt synes jeg. Jeg gikk rundt i butikken og spurte andre som klemte på avocadoene jeg :-)
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Elanessës (dumme) spørsmål
Ble litt usikker nå om man spiser skallet også eller...? bare det som er inni kanskje? som en kiwi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 56
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Elanessës (dumme) spørsmålDet er forresten de som er mest ruglete utenpå som er best (og som faktisk har minst karber, og minst stein=altså mer innhold). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#7 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Det hadde jeg også tenkt å skrive! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Leste tilfelidigvis igjen det jeg skrev, nå håper jeg ikke du begynner å spise kiwien din med salt og pepper, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Tjihi, neida, ingen fare |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Velkommen til spørsmål & svar | HP | Spørsmål og svar | 955 | 27-01-17 23:29 |
Et spørsmål om kaffe | Photobscura | Spørsmål og svar | 1 | 01-11-06 20:30 |
Sikkert dumme spørsmål, men.... | konepone | Ketolysekuren | 3 | 15-03-05 20:04 |
Div info til Atkins-brukere, og noen spørsmål | Bambina | Atkins kosthold | 7 | 10-03-05 21:11 |