Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 43
![]() ![]() |
![]() Nyrene mine...Har nettopp fått diagnosert en revmatisk sykdom. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: Nyrene mine...
Enkelte innlegg er mer rørende enn de fleste. Dette er et slikt et. Det er ikke ofte man blir litt våt i øyekrokene, men noen ganger kan man bli det når innleggene er så ærlige og åpne som dette. |
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyrene mine...I følge kostfilosofien din så følger du ikke noen speiell ketogen diett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Sv: Nyrene mine...http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...iverkningar_av |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Nyrene mine...Tusen takk for svar alle sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Den "såkalte Atkins-dietten" (
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
![]() ![]() |
Sv: Nyrene mine...Har bestilt time hos legen. Fortsetter lavkarbo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Et klokt valg. En kjempestor utenlandsk lavkarboside sier at for enkelte må man kanskje justere proteinet om man har nyrevanskeligheter --- men om du har det finner du nå ut. |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() |
Takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
![]() |
Sv: Nyrene mine...Selv om kostholdet ditt har en høy prosentandel av proteiner (f.eks 30 %), trenger ikke dette være for meg for deg - siden den totale mengden protein sannsynligvis ikke er så mye høyere... Sist redigert av eriksen : 17-04-07 kl 20:48. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen
![]() |
![]() |
#11 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
![]() |
Sv: Nyrene mine...Hei. Jeg har spist lavkarbo i mer eller mindre tre år, dvs jeg begynte med Atkins og fant etterhvert min egen greie. Men i det store og hele, lavarbo og relativt høyt inntak av kjøtt ifht hva jeg før spiste. Jeg har ikke spist store mengder kjøtt, men helt "normalt" ifht lavkarbo, kanskje et halvt kyllingbryst til hvert måltid for å si noe o mengden kjøtt (ikke at jeg bare har spist kylling...men et eksempel str messig)Jeg har spist kjøtt/proteiner til alle måltider, og salater og fett så klart. Nå er det da slik at i går natt våknet jeg med sterke smerter i nyreregionen. Det var faktsk så vondt at jeg nesten besvimte av smertene... jeg kom meg til legevakten og konklusjon: nyresten. Jeg fikk en god del info om nyresten og forebygging osv, og høyt inntak av kjøtt er ikke anbefalt bla. Så for min kropp blir nok proteiner i så stor grad som jeg hittil har spist, for mye. Nå har min kropp sagt i fra ihvertfall...og det var sinnsyke smerter! Så jeg må bare justere hva jeg spiser igjen. Så at nyrene blir påvirket av mitt kosthold er jeg ikke i tvil om. Men alle er forskjellige og nyrefunksjonen likeså. Men å lytte til kroppen er viktig uansett hva man spiser. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyrene mine...Det finnes vegetariske protenkilder også, som det går an å variere med.
![]() |
![]() |
#13 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Hvis du har blitt syk og fått nyresten av å spise tilsvarende 1/2 kylligbryst, dvs. under 100 gram kjøtt/tilsvarende under ca . 24 gram protein til hvert måltid, drister jeg meg til å tro at det kan være andre ting som ligger bak også, - altså ikke bare protein inntaket. Du har ikke spist mer protein enn det er normalt for "vanlig norsk kosthold" - og lite protein i forhold til Atkins eller andre lavkarboretninger hvor protein inntaket ligger på 50 % mer enn hva du har spist. Du har altså ikke hatt "overdrevet inntak av proteiner".
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile Sist redigert av Nille : 18-04-07 kl 08:06. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vondt i nyrene? | Morgengry | Spørsmål og svar | 7 | 08-02-06 10:37 |
Mine favorittlinker | Siljevanilje | Generell diskusjon | 11 | 31-01-06 22:52 |
Mine "fastelavensboller" | Gamla | Kake/dessert og snacks | 9 | 26-02-05 23:24 |
Produktene mine erfaringer | Maz | Eurodiett | 13 | 01-11-04 13:19 |