Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Glukagon-innsprøytning mot fedme?Jeg har lært at hormonene insulin og glukagon virker motsatt. Insulin fremmer fettlagring og glukagon fremmer fettforbrenning. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz
![]() |
![]() |
#2 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Jeg har lært at insulinet dominerer glucagon. Ergo må insulinet ned. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse, skaldeman
![]() |
![]() |
#3 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Det er en tullete tanke mener jeg da. Ja de med diabetes må bruke sprøyter for å kontrollere insulinet, men hadde de istedet spist sunt og ikke så mye sukker og karbohydrater så hadde de sluppet. Det samme kan sies om glukagon-sprøyter. Så sprøyter har ingenting med sunn helse å gjøre. Spis sunt og lev vel istedet. Men dessverre så når ikke budskapet om hva som er sunn kost frem til alle, eller det er uenigheter om hva som er sunt fra ulike hold.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Hvor: Grimstad
Alder: 58
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Glukagon fremmes av protein i maten, ifølge Barry Sears. Da er oppskriften grei, er den ikke? Sprøyter er for syke og narkomane. Sist redigert av Solan : 25-02-07 kl 15:46. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon
![]() |
![]() |
#5 |
Gjest
|
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?
Jepp, ellers vel det uansett føre galt av sted. God konklusjon, Solan! |
![]() |
![]() |
#6 |
Juniormedlem
Alder: 52
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?dette er tull!
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse kuren
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?kroppen omdanner jo langsomme karbohydrater, og disse som er omdannet er jo også avhengige av å bli tatt opp i cellene, og det må kroppen ha insulin til, så for diabetes type 1 pasienter så holder det ikke med kun lavkarbo, men for de med type2 eller insulinressistens så er det en mulighet for å bli medikamentfri med lavkarbo. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#8 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Det stemmer bra,det. Merker at det skal mye mindre insulin til nå,enn till vanlig,men siden min kropp ikke produserer insulin selv,må jeg jo ha prøyter uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Kan det tenkes at enkelte har problemer med å produsere glukagon, på samme måte som noen ikke produserer nok insulin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Jeg lever som en løve
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Hvordan får man diabetes da (både type 1 og 2)? Det er kosthold som er grunnen! KUN kosthold! Hvis du hadde fått sunnere mat som barn så hadde du ikke hatt dette problemet. Det er egentlig tull å veie mat når den er usunn uansett.
Mvh donjuanwannabe Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon ![]() Sist redigert av donjuanwannabe : 28-02-07 kl 00:30. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De fleste, aller fleste, med type 1 diabetes, produserer ikke nok insulin, til å beholde blodsukkerverdiene innenfor normale rammer, selv ved lavkarbokost. De insulinproduserende cellene er helt eller delvis ødelagt, pga autoimmune reaksjoner...http://www.fhi.no/eway/default0.asp?...;4504;::10:0:0 |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Det er godt du vet alt om dette bedre enn oss som har sykdommen og de som forsker på den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Det er det jeg har lært også, at ved diabetes type1 så produserer ikke kroppen nok insulin eller den produserer ikke insulin i det heletatt. Dette er ikke noe som er styrt av kosten om du får eller ikke... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Sv: Glukagon-innsprøytning mot fedme?Eskimoene hadde ikke diabetes før de begynte med sukkermat. Jeg har forstått det slik at at det gjelder begge diabetestypene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Nasjonal Dugnad mot fedme | Torkil | Ketolysekuren | 14 | 27-02-06 23:37 |
Smerter i eggstokkområdet som stråler ut mot ryggen og nedover lårene.. | Iset | Fysisk og mental helse | 15 | 31-07-05 23:56 |
B-vitaminer mot depresjoner | mofe | Kosttilskudd | 15 | 23-03-05 00:11 |