Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjertebank av å "overdose" karber?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-04-07, 00:49   #1
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Hjertebank av å "overdose" karber?

Jeg har levd ganske strikt lavkarbo, ikke i ketose, men stort sett mellom 50 og 100 karber.
Men idag har jeg "tryna" så det holdt!! Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler...

Og jeg er helt rar i kroppen. Tung, varm, liksom sliten...og hjertebank!!

Er dette vanlig?

(Vet at inatt eller imorgen kommer mageverken pga mye hvete. Steike, åt 2-3 hveteboller for noen mnd siden, og de lekte hoppetau med tarmene mine!!)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 01:31   #2
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hjertebank av å "overdose" karber?

det kan godt tenkes at man får hjertebank av overdose. men jeg har aldri opplevd det ( heldighvis)

men husk å drikk mye vann, og gjerne grønn te.
da renses kroppen fortere ut skitt stoffene

Lykke til.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 04:40   #3
lilletrine
Medlem

lilletrine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 43
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har opplevd både hjertebank og angst etter slike utskeielser som du beskriver.
Hadde en i jula og det var IKKE verdt det.

Håper du fort kommer deg til hektene igjen

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 09:19   #4
slaskalainen
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg har levd ganske strikt lavkarbo, ikke i ketose, men stort sett mellom 50 og 100 karber.
Men idag har jeg "tryna" så det holdt!! Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler...

Og jeg er helt rar i kroppen. Tung, varm, liksom sliten...og hjertebank!!

Er dette vanlig?

(Vet at inatt eller imorgen kommer mageverken pga mye hvete. Steike, åt 2-3 hveteboller for noen mnd siden, og de lekte hoppetau med tarmene mine!!)

Ingen synd på deg . Vanlig er det ikke ettersom folk flest spiser slik.
Men er du av den typen som bør ha lite karbohydrater, og at du har levd lenge på en slik lavkarbokost - skjer dette med en del ja.

Frukt er ferdigfordøyd fra naturen sin side og hvis du åt det til slutt eller innimellom, ville eplet bare ligge å gjære oppå det andre. Vafler er for mange veldig tungfordøyelig, sement for magen.

Dessuten forsterkes nok dette av "dårlig samvittighet". ???

Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler..

Noen som tåler karber dårlig, og særlig av den maten du nevner, kan oppleve hjertebank, sammensnøring i brystet, svimmelhet, panikk.
Slik var min hverdag i mange år. Man ser ikke sammenhengen før man har skiftet. Det fullstendig kjetterske er at jeg selv tåler vanlig sukker godt, men ikke stivelsesprodukter og kornvarer etc.

Pizza og vafler? Den var sterk!

Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 13:55   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg får skikkelig hjertebank av for mye karber, og "rush", dvs at det føles som blodet forsvinner fra hodet og ned mot beina i vill fart.

Gammel 06-04-07, 23:03   #6
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

Ingen synd på deg . Vanlig er det ikke ettersom folk flest spiser slik.
Men er du av den typen som bør ha lite karbohydrater, og at du har levd lenge på en slik lavkarbokost - skjer dette med en del ja.

Frukt er ferdigfordøyd fra naturen sin side og hvis du åt det til slutt eller innimellom, ville eplet bare ligge å gjære oppå det andre. Vafler er for mange veldig tungfordøyelig, sement for magen.

Dessuten forsterkes nok dette av "dårlig samvittighet". ???

Vafler! Smågodter! Et stk pizza! Eple! Og mere vafler..

Noen som tåler karber dårlig, og særlig av den maten du nevner, kan oppleve hjertebank, sammensnøring i brystet, svimmelhet, panikk.
Slik var min hverdag i mange år. Man ser ikke sammenhengen før man har skiftet. Det fullstendig kjetterske er at jeg selv tåler vanlig sukker godt, men ikke stivelsesprodukter og kornvarer etc.

Pizza og vafler? Den var sterk!

Hihi...ja, skal man skeie ut, så
Til mitt forsvar, dette var over en hel dag...

Verdt d? NEI!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 11:23   #7
lilletrine
Medlem

lilletrine sin avatar

Hvor: Rogaland
Alder: 43
lilletrine har en fantastisk aura rundt seglilletrine har en fantastisk aura rundt seg

Håper vi alle husker på dette i dag som det er påske og alle rundt oss sitter å forgifter kroppen sin...for det er ikke verdt det og det vet vi.

lilletrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette<3 Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 15:31   #8
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

jupp vi vet det

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Naboen til Torkil sitt grove soya protein brød Nille Bakst 179 08-03-11 19:13
Fett - Karber sammenheng Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 19 13-08-06 12:52
Karber og fiber...? Hvitveis Spørsmål og svar 1 10-07-06 12:50
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.