Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er jeg den eneste idioten her? (Jeg har ikke kommet i ketose)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-03-08, 07:13   #1
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg
Angry

Er jeg den eneste idioten her? (Jeg har ikke kommet i ketose)

Nå har jeg fått fatt i ketolyseboka, kjøpt meg sticks, kuttet ut lightbrus og kaffe og virkelig regnet på karbsinnholdet. Går meg en tur hver dag i tillegg med barnevogn.
LIKEVEL:::: så går jeg ikke ned og jeg kommer meg ikke i ketose.

Derfor må jeg jo være en komplett idiot som IKKE får dette til!!! Alle andre får jo det så lett til synes jeg!

Okay da, igår hadde jeg en bitteliten pose med bacongull og en atkinsbar siden det var lørdag og jeg hadde så lyst på snop, kan dette lille ødelegge alt??

Før på dagen spiste jeg dette:
3 egg til omelett og 3 baconstrimler

4 stk pizza, laget påå soyaprotein med kjøttdeig, 4 forskjellige oster og tomat og løk posen fra toro.

Omelett av 2 egg, litt sjampinon, salat og 3 baconremser

Argh, NOE GJØR JEG VANVITTIG GALT!!!!!BUT WHAT?????

quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 08:10   #2
Smurfine
Medlem

Smurfine sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 46
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Er jeg den eneste idioten her????

Jeg går ikke på ketolyse, men drikker du nok vann? Å jeg vet ikke om dette er lite eller mye mat så det skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg bruker mer enn 3 skiver bacon på en omelett(tar halve pakka)

Gammel 09-03-08, 08:20   #3
Petronella
Medlem

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
Petronella har en fantastisk aura rundt segPetronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er jeg den eneste idioten her????

Hei på deg
Hvor lenge har du holdt på? For noen kan det faktisk ta noen dager før man er i ketose.

Petronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:13   #4
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg den eneste idioten her?

Ingen grønnsaker?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:19   #5
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er jeg den eneste idioten her? (Jeg har ikke kommet i ketose)

Man skal spise 5dl med salatgrønnsaker og 2,5dl med grønnsaker med mer karbo. Deriblant tomater... Ferdigsaus er det ofte sukker i. Lese på matvaretabellen og på pakka!
Ellers, det tar opp til en uke med konsistent lavkarbospising før man går i ketose. Om du jukser litt nå og da så funker det ikke! Men du, går du ned da?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:57   #6
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Jeg tror jaffal ikke du er idiot
Er mange med gode råd her, så det bør jo ordne seg! Lykke til og stå på

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:35   #7
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Som de andre sier, det kan ta mange dager å komme i ketose. Og idiot er du ikke! Når det er sagt, tror jeg du må bli flinkere til å lese på pakker/poser, dvs det letteste er å styre HELT unna ferdigmat. Uten å ha sett tomat og løk fra Toro som du snakker om (regner med vi snakker om pizzafyll?) kan jeg garantere deg at den inneholder både stivelse og sukker. Og en HAUG med karbohydrater! Lag pizzafyll selv, 1/2 boks knuste tomater, 1/2 løk, litt sopp hvis du liker det.. krydre etter smak. Godt og billig!
Bacongull.. har du sett på posen der også? Det er forskjellige typer. Noen er "ekte", altså laget av grisehud. De er som regel OK på karber, men kan være veldig mye salt/krydder.. Mens andre typer som også heter "bacon-ettellerannet" bare er presset maisstivelse tilsatt baconsmak, og er like fulle av karber som potetgull.. Så vær nøye!
Gi deg en uke der du KUN spiser "ren" mat, ikkenoe fra pose, ingen barer osv. Kjøtt, egg, fisk, grønnsaker (bruk matvaretabellen, tell karbohydrater nøye) Så skal du se du kommer i ketose også! Så kan du heller prøve deg frem etterhvert hva akkurat DIN kropp tåler av andre ting.

Lykke til!

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:35   #8
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

jeg har brukt sticksene i ca 5 dager nå, men ingenting. av og til så ser det ut som det kan være en rosa prikk på puten men ingenting annet.
Har jo gått ned elleve kilo, men de to-tre siste ukene så har det vært full stopp. Trodde først at det var for lite karbs, og begynte å hive innpå litt salat....og denne siste uka har jeg vært såååå streng, tenkte å holde meg på maks 10 gram pr. dag slik som ketolyseboka råder hvis man ikke går ned, og nei...ikke minsker det på cm heller.
Jeg tenker og at kanskje den atkinsbaren ødela litt sammen med det bacongullet???
At det var mye salt????

Uff, nei.....man mister litt fokus når ingenting skjer, og loffskivene blir bare mer og mer fristende

men det kan altså gå flere dager før man kommer i ketose?
jeg regnet med maks 3 dager jeg!

En annen ting; slike sticks som man kjøper på apoteket. Må man putte den i en beh.med urin eller holder det å holde sticksen under strålen???

et lite hjertesukk tilslutt, skulle ønske det snart ville komme kurs i sandnes.
håpehåpe Tror det kan være lurt ja.
Men takk for gode råd og oppmuntring.

Gammel 09-03-08, 10:38   #9
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Red face

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Som de andre sier, det kan ta mange dager å komme i ketose. Og idiot er du ikke! Når det er sagt, tror jeg du må bli flinkere til å lese på pakker/poser, dvs det letteste er å styre HELT unna ferdigmat. Uten å ha sett tomat og løk fra Toro som du snakker om (regner med vi snakker om pizzafyll?) kan jeg garantere deg at den inneholder både stivelse og sukker. Og en HAUG med karbohydrater! Lag pizzafyll selv, 1/2 boks knuste tomater, 1/2 løk, litt sopp hvis du liker det.. krydre etter smak. Godt og billig!
Bacongull.. har du sett på posen der også? Det er forskjellige typer. Noen er "ekte", altså laget av grisehud. De er som regel OK på karber, men kan være veldig mye salt/krydder.. Mens andre typer som også heter "bacon-ettellerannet" bare er presset maisstivelse tilsatt baconsmak, og er like fulle av karber som potetgull.. Så vær nøye!
Gi deg en uke der du KUN spiser "ren" mat, ikkenoe fra pose, ingen barer osv. Kjøtt, egg, fisk, grønnsaker (bruk matvaretabellen, tell karbohydrater nøye) Så skal du se du kommer i ketose også! Så kan du heller prøve deg frem etterhvert hva akkurat DIN kropp tåler av andre ting.

Lykke til!

OK, da har jeg funnet frem den 5 kilos kassen med frosne reker, laina opp med egg, kjøttdeig og crispisalat.
Ja, kjøttdeig er vel lov?? Og ost???????

Så tar jeg fatt igjen

Gammel 09-03-08, 10:40   #10
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Sv: Er jeg den eneste idioten her?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Ingen grønnsaker?

neeei, svært lite grønnsaker.

henter karbsene fra bakemix, soyaprotein og annet. Sikkert ikke det lureste tenker jeg akkurat nå

Gammel 09-03-08, 10:42   #11
quebec
Seniormedlem

quebec sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Man skal spise 5dl med salatgrønnsaker og 2,5dl med grønnsaker med mer karbo. Deriblant tomater... Ferdigsaus er det ofte sukker i. Lese på matvaretabellen og på pakka!
Ellers, det tar opp til en uke med konsistent lavkarbospising før man går i ketose. Om du jukser litt nå og da så funker det ikke! Men du, går du ned da?

nope! etter at jeg begynte å hente karbs fra pannekaker, bars etc, så har det ikke vært noe positivt å hente fra vekta

men jeg aner et mønster her nå..........

Gammel 09-03-08, 11:56   #12
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Det er mange som ikke går ved å spise erstattningsmat, (brød, kaker, sjokolade, barer)
jeg er en av de... tenk heller at det er produkter du kan unne deg en skjelden gang og kanskje helst vente med til du er ferdig slanket.

lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:39   #13
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sitat:

men jeg aner et mønster her nå..........

Det er nettopp det med forum og journaler, skriver man ned hver dag så blir det litt "dask i pannen" på hva som er i ulage! Lykke til med "renere" mat!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.