Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hvilken kroppstype..? Kjenner du deg igjen?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-03-07, 21:56   #1
Borealis
Seniormedlem

Borealis sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Hvilken kroppstype..? Kjenner du deg igjen?

http://www.woman24.no/trim_og_fitness/article32294.ece

Sitat:

Kroppstypen din sier en hel del om hva slags trening som passer deg best. Test deg selv, finn din kroppstype, og få treningstipsene som passer nettopp dine særpreg.

Jeg er mesomorf....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 22:25   #2
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken kroppstype..? Kjenner du deg igjen?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg er mesomorf....

me too...

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 22:26   #3
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

blanding av endomorf og meomorf jeg

Gammel 25-03-07, 22:32   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Blanding av endmorf og mesomorf... Men ser ut til at jeg har tenkt riktig ved å trene spinning og styrke da.

Gammel 25-03-07, 22:50   #5
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

er endomorf jeg

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:23   #6
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Blanding av mesomorf og ektomorf. Jeg manglet noen cm på å være ektomorf alene (ett poeng).

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 23:25   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Blanding av endomorf og meomorf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 06:22   #8
monki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 40
monki er på en erverdig vei

altså ingenting passet meg,jeg er lang men ikke tynn.. +++

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 06:54   #9
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Blanding av endomorf og meomorf

Samma her

Gammel 26-03-07, 08:19   #10
slaskalainen
Gjest

Denne testen var nok litt for enkelt satt opp av dette nettstedet. tror ikke man skal legge for stor "vekt" på den.

Dette systemet er over 70 år gammelt. I gammel tid brukte man den også til å klassifisere menneskers psyke / mentale egenskaper og også kriminelle tilbøyelighet. Huff og huff......

Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:04   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Blanding av mesomorf og ektomorf....
Haha.
Jeg er liksom blanding av en høy slank fotomodell-type som lett blir "tørr i kjøttet", og en middels høy muskuløs type. Jaja, en smule forvirrende, og veldig forenklet.

Har lest det samme som Slaskalainen, men det er jo noe helt annet igjen.
Siden middelalderen har de hatt ymse teorier som at kriminelle hadde mer ujevne kranier, de "fødte kriminelle" hadde kroppsyper som hadde prehistoriske tilbøyeligheter... SKjønner, det går nesten litt inn på nazitankegang det der, da noen av de mer ivrige forskerne ville hindre dårlig reproduksjon, for å unngå å fø frem dumme, kriminelle, mentalt syke og psykisk tilbakestående...

Max Factor utviklet forøvrig et måleinstrument for symmetri av ansiktet, sånn at man skulle vite hvordan man best kunne sminke seg for å oppnå symmetri.
Sprø greier.

Men det var jo en liten avsporing.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 09:09   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Blanding av mesomorf og ektomorf....
Haha.
Jeg er liksom blanding av en høy slank fotomodell-type som lett blir "tørr i kjøttet", og en middels høy muskuløs type. Jaja, en smule forvirrende, og veldig forenklet.

Har lest det samme som Slaskalainen, men det er jo noe helt annet igjen.
Siden middelalderen har de hatt ymse teorier som at kriminelle hadde mer ujevne kranier, de "fødte kriminelle" hadde kroppsyper som hadde prehistoriske tilbøyeligheter... SKjønner, det går nesten litt inn på nazitankegang det der, da enkelte forskere mente man kunne unngå dårlige gener fra ikke adekvate mennesketyper som kunne risikere å fø frem dumme, kriminelle, mentalt syke, psykisk utviklingshemmede ved å gjennomføre tester av intelligens og mistenkelige kroppsyper og ut fra det hindre reproduksjon som ikke ville gagne idealsamfunnet...
Heh.. Darwinisme i styrt praksis.

Max Factor utviklet forøvrig et måleinstrument for symmetri av ansiktet, sånn at man skulle vite hvordan man best kunne sminke seg for å oppnå symmetri.
Sprø greier.

Men det var jo en liten avsporing.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 10:25   #13
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Blanding av mesomorf og ektomorf.
Så en kan ikke være høye tjukk og lav og tynn? Altfor enkel denne testen.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:39   #14
Pipp
Seniormedlem

Pipp sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 52
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

er endomorf jeg

Jeg også..

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:52   #15
KrissiFontaine
Medlem

KrissiFontaine sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 59
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Ektomorf - og det er bare tull at denne typen ikke har lett å legge på seg! Tror ikke jeg stoler på denne, nei...

KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.