Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei alle sammen

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-07, 09:41   #1
guro_no
Medlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 49
guro_no er på en erverdig vei

Hei alle sammen

Jeg startet idag på Ketolysekuren og jeg håper at jeg endelig har funnet kuren for meg=)
Skal gifte meg i juli, og trenger desperat å gå ned noen kg (ikke så rent få heller).

Har masse spørsmål, og mange av dem har jeg fått svar på i dette flotte forumet

Men hvordan får dere den grafen nederst, den som viser fremgang?

Hva kan man spise hvis småsulten melder seg utenom måltidene?

Har jeg lov til å drikke melk i forbindelse med frokost ( gjorde det idag, spiste to egg, tre skiver bacon og drakk et glass lettmelk)
Har ikke fått kjøpt boka ennå, men får lønn i morgen og da er det løp og kjøp=)

Ønsker dere alle en fin dag!!

guro_no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:17   #2
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen

Hei.

Holdt på å snart to uker, jeg, men føler meg litt grønn ennå.
Vedr. grafen, er det denne du tenker på?
http://www.tickerfactory.com/ezticke...r_designer.php

Mellommåltider - vel, hva som helst egentlig, så lenge det er uten karbohydrater. Hva med ost med litt grønt til, kanskje?
Hvis du sjekker oppskriftene her, får du sikkert noen ideer.

Jeg er 95% sikker på at melk bør du holde deg unna på denne kuren - noen som kan verifisere det 100%?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:19   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro_no, her.

Jeg startet idag på Ketolysekuren og jeg håper at jeg endelig har funnet kuren for meg=)
Skal gifte meg i juli, og trenger desperat å gå ned noen kg (ikke så rent få heller).

Har masse spørsmål, og mange av dem har jeg fått svar på i dette flotte forumet

Men hvordan får dere den grafen nederst, den som viser fremgang?

Først, hei og velkommen! Dette vil du klare
Når det gjelder sånne tickere som viser vektnedgang og mål så kan du f.eks gå på http://www.tickerfactory.com , der kan du lage din helt egen ticker, og når den er ferdig, så markerer og kopierer du den teksten som heter "bbcode", og så kopierer du den inn i signaturen din, som du kan endre fra kontrollpanelet ditt. Må bare spørre mer om det er uklart

Sitat:

Hva kan man spise hvis småsulten melder seg utenom måltidene?

Kan være litt vanskelig det der. Jeg vet jo litt om ketolysekuren, men det har ikke akkurat vært et problem det du spør om, men det står sikkert noe i boka. Kan hende jeg tar meg en liten ostebit, f.eks. Eller noe tunfisk og majones på et salatblad, noe enkelt og mettende.
Men! Det er så klart individuelt, men de fleste opplever å spise seg ganske gode og mette på de måltidene man inntar på ketolyse, og lavkarbo generelt. Mye fordi man spiser mat som varer lenger som energikilde, mer godt og naturlig fett, og ikke rask energi gjennom karber.
Men kroppen trenger tid til å venne seg til et nytt spisemønster, og kvitte seg med sukker og sånne ting. SÅ man må gi den litt tid til å tilpasse seg. Du spiser hverken lite eller sulter deg, eller nekter deg selv noe godt (per definisjon da) på denne dietten! Er man sulten så spiser man. Men andre ganger igjen, når man tross alt har spist for kort tid siden, kan det utrolig nok hjelpe med et glass vann. Altså fordi sult -og tørstefølelse kan fovirres, ikke fordi en skal erstatte et måltid med vann

Sitat:

Har jeg lov til å drikke melk i forbindelse med frokost ( gjorde det idag, spiste to egg, tre skiver bacon og drakk et glass lettmelk)
Har ikke fått kjøpt boka ennå, men får lønn i morgen og da er det løp og kjøp=)

Ønsker dere alle en fin dag!!

Melk er ikke tilrådelig på lavkarbo. Melk har mye sukker i seg, og mange reagerer negativt på laktosen. (Ved å kutte ut melk alene så stoppet jeg å klø og bli oppblåst, det er ikke uvanlig!).
Noen drikker kremfløte, for å få sånt i seg, men det er begrenset hvor mye du kan drikke i forhold til dietten, og hvor mye en faktisk orker!
Det beste vil alltid være et glass vann! Eventuellt en usøtet grønnsaksjuice. Men tell det med i den daglige karbemengden.

Ønsker deg en fin dag tilbake, og masse lykke til! Husk, det er bare å spørre å grave!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!

Sist redigert av Photobscura : 14-05-07 kl 10:26.
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:25   #4
guro_no
Medlem

Tusen takk for raskt svar=)

Er så uvant å tenke at man skal spise smør og fløte...
Har gått på Grete Roede før, og da var jo slikt fy fy.

Tror dette passer meg utmerket!!

Guro

Gammel 14-05-07, 10:40   #5
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Melk har for mange karbohydrater i seg. I ett glass melk er det godt over halve dagsrasjonen så vann er det alle beste og til gjengjeld bør du få i deg minst 2 liter hver dag.

Lykke til og ikke nøl med å spørre om det er noe du lurer på

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:04   #6
guro_no
Medlem

Må bare si at dette virker som et veldig hyggelig forum
Så godt å høre at man får lov til å spørre og greve, blir litt lettere å gjøre det da

Skal ikke drikke mer melk!!

Tusen takk, nok en gang.

Gleder meg til å bli "kjent" med dere, virker som en flott gjeng!!

Gammel 14-05-07, 11:10   #7
guro_no
Medlem

må bare sjekke om den ble rett nå

Startet på Ketolyse 28. april 2008

Min blogg: Guro_no sin vei til et lettere liv
Gammel 14-05-07, 14:02   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ja, se der! Jah! Vi er i sannhet en flott gjeng

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fet mat fyfy ?? karbabe Lavkarbo generelt 1 16-08-05 17:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.