Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketosestix, når måler jeg?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-06-07, 18:10   #1
Lucia
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 58
Lucia er på en erverdig vei

Ketosestix, når måler jeg?

Hei

Vil først si hvor utrolig fornøyd jeg er at jeg har funnet ketolysekuren, en fantastisk og enkel diet å følge.
Jeg har vært på dietten nå i 10 dager og har en mistet alt 3 kg Jeg synes det går veldig greit å måle/veie mat, det jeg har problemer med er ketosestixen...dette fordi jeg tror jeg er i ketose og bør være det i forhold til at jeg er pinlig nøye med mengder med mat osv. og går ikke utover de 15 gram om dagen. Men enkelte dager får jeg ikke utslag på stixen. Etter et måltid ute hadde jeg ikke utslag på over 2 dager, mistenker at maten jeg fikk på en restauranten ikke bare var rene grønnsaker og kylling...men det kan jeg jo ikke vite helt sikkert når jeg ikke lagde maten selv. Ifølge boken skal det måles om kvelden, men vil det si på tom mage ? før eller rett etter middag/kvelds ? Jeg målte nå rett etter middag og det var ikke antydning til rosa farge. Har drukket mye vann i dag på grunn av varmen men det bør vel være en antydning til rosa eller ? Hadde satt veldig pris på litt hjelp her

Lucia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype dietten og ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:05   #2
touran
Medlem

Hvor: Klepp
Alder: 42
touran er på en erverdig vei

Sv: Ketosestix når måle?

på boksen står det om kvelden, ja...
jeg tester rett før leggetid, dvs ca to timer etter kvelds eller sen middag...

Gammel 06-06-07, 21:39   #3
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Ketosestix når måle?

Får ikke alltid utslag, jeg heller. Men det går da nedover...
Det finnes en del tråder om betydingen av utslag på stix rundtomkring her, hvor dette er utdypet mer.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:32   #4
touran
Medlem

Hvor: Klepp
Alder: 42
touran er på en erverdig vei

Sv: Ketosestix, når måler jeg?

innbiller meg at jeg leste en plass at man ikke skulle teste på morgenen, at man kunne ha ketoner i urinen da, uten å være i ketose.

Gammel 06-06-07, 22:45   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Heisann.

Måles om kvelden et par tre timer etter måltid. Det er ikke alle som er i ketose som får utslag på stix.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 00:51   #6
Lucia
Nytt Medlem

Alder: 58
Lucia er på en erverdig vei

Takker for svar , jeg skal prøve å kun måle rett før legge tid nå, som nå og den var helt lilla så da er alt i orden, har lest også masse her inne om emnen , så jeg skal ikke ha så mye fokus på de stixene fremover, så lenge jeg vet jeg ikke overstiger 15 om dagen gjør jeg ting riktig

Lucia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: blodtype dietten og ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 09:17   #7
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av touran, her.

innbiller meg at jeg leste en plass at man ikke skulle teste på morgenen, at man kunne ha ketoner i urinen da, uten å være i ketose.

Det står i boka, hvis jeg ikke husker helt feil.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.