Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Voldsom kvalme

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-07, 07:58   #1
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Voldsom kvalme

Jeg har jo lest i boka at en av bivirkningene er kvalme i de to første ukene. Jeg har ikke vært så veldig plaget av det. Nå har jeg holdt på med denne kuren i 11 dager, og i dag da jeg kjørte til jobben så fikk jeg ett voldsomt kvalme anfall, i tillegg til litt svimmelhet. Det var litt ekkelt å kjøre bil.
Jeg var glad da jeg kom på jobben, og kunne ta meg litt vann. Nå er det 1 1/2 time siden, og jeg føler meg ganske ok nå. Men det var en ekkel opplevelse.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:21   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Voldsom kvalme

Kanskje du er gravid? Hehe... Neida, bare at jeg har ei venninne som jeg går tur med hver dag, hun har hatt det sån de siste to uekne, og jeg har fleipet med at hun var gravid, men det KUNNE hun IKKE være, for mannen jobber borte og de hadde bare rukket en omgang i halmen. Meeen nå viste det seg at jeghadde rett

Til temaet Jeg hadde endel sånne kvalmeanfall i starten, sælig hvis jeg spiste FOR mye fett til frokost, så jeg byttet frokost med grovbrødet til Hildeborg, men oster på, og tar nå egg og bacon el omelett til lunsj i stede, virker som magen min liker den kombinasjonen mye bedre

God bedring!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 08:43   #3
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Voldsom kvalme

Takk for gode råd, MorStine. Jeg hadde ikke spist noe da jeg fikk dette anfallet. Kl var bare 0615, og jeg hadde ikke orket å spise frokost ennå.

Jeg er ikke gravid jeg heller. Regner med at hormonspiralen gjør jobben sin.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:01   #4
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Voldsom kvalme

God morgen.
Godt den kvalmen gikk over. Opplever også kvalme om morran hvis jeg har spist for mye fett til frokost. Forsøker med litt mindre, og det går bedre.
Nå skjedde jo dette før frokost, men kanskje du skal drikke litt funsaft el.l. for å få litt smak i munnen og litt i magen? Før har jeg alltid drukket litt juice før jeg gikk morratur med hunden, og syns det var bra. Nå går jo ikke det lenger, men funsaft er en god erstatning. Blander den litt sterk.
Lykke til videre.

reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 09:20   #5
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Voldsom kvalme

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

Nå skjedde jo dette før frokost, men kanskje du skal drikke litt funsaft el.l. for å få litt smak i munnen og litt i magen?

Det var lurt! Takk for tipset!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:59   #6
Humle
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 44
Innlegg: 39
Humle er på en erverdig vei

Sv: Voldsom kvalme

Opplevde også kvalmen i begynnelsen..
Men den gikk heldigvis over etter noen dager..
Ble litt stressa for jeg begynnte å lure på om jeg var gravid..
Noe jeg ikke er..
Men som sagt over den kom da jeg var sulten og gikk over etter jeg hadde spist litt.. Lykke til med kuren!

__________________


Here we go!
Humle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren... Dette blir min første! Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 22:54   #7
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Voldsom kvalme

Takk skal du ha Humle! Lykke til du også!

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 09:48   #8
hegekat
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Innlegg: 97
hegekat er på en erverdig vei

Sv: Voldsom kvalme

Hei!

Jeg har nesten akkurat begynt på kuren og voldsom kvamle så jeg nesten ikke klarer å spise, kom på et tips jeg bruke under mine graviditet med kvamle og det var å spise en håndfull mandler. Så i dag har jeg spist 25 g mandler til froskost, Og det gir 2,13 karber; og kvamlen blir bedre heldigvis......

__________________

Jeg gleder meg til å bli en finere utgave av meg selv.
Start: 28.06.07
hegekat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:25   #9
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Voldsom kvalme

Hei!

På apoteket sekger de armbånd med en kule i som skal presse mot et akupunkturpunkt som demper kvalme. Tror det heter sea-band, opprinnelig laga mot sjøsyke, men tar all kvalme. Ingefæravkok tar også kvalme.

Lykke til, alle sammen

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 13:22   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Voldsom kvalme

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei!

På apoteket sekger de armbånd med en kule i som skal presse mot et akupunkturpunkt som demper kvalme. Tror det heter sea-band, opprinnelig laga mot sjøsyke, men tar all kvalme. Ingefæravkok tar også kvalme.

Lykke til, alle sammen

De bådnene funker faktisk... Jeg trodde ikke på de i det heletatt, men da jeg var på båttur under svangerskapet og ble båtsjuk kjøpte jeg slike i taxfreen siden jeg ikke kunne ta postafen, og kvalmen forsvant, brukte de også i mitt siste svangerskap, mot kvalme og det fungete fiiiint!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 22:32   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Voldsom kvalme

åh...sånt skal jeg kjøpe!!!smart!!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Om KVALME og andre ting Cantona Dr Lindbergs 3 20-11-06 10:20
Induksjon og kvalme MissFatBooty Induksjonen 3 14-01-06 08:18
Mint mot kvalme jeef-micro Spørsmål og svar 8 10-12-05 18:41
Kvalme i forbindelse med Eurodiett OBERTH Spørsmål og svar 5 26-09-05 11:54
kvalme ved fedon kost? *lilje* Dr Lindbergs 10 09-02-05 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no