Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 54
![]() ![]() |
Kan noen være så snil å hjelpe meg?Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har gått på lavkarbo i 2 uker nå og det funker ikke! Jeg spiser nesten ikke karbo, men likevel har jeg lagt på meg 2 kg.... Var på fest på lørdag, men drakk bare vin, men skjønner ikke at det skal gjøre at jeg legger på meg 1. 5 kg fra fredag og til idag. Dette er sånn ca hva jeg spiser iløpet av dagen: frokost: 1 yoplait yougurt, lunsj: egg/eggeommelett og av og til bacon el. en salat. Bruker da bare isbergsalat, fetaost og dressing. Middag; svinekjøtt, kylling el kjøttdeig med grønnsaker (blomkål og broccoli for det meste) ikke saus. Kvelds: yougurt eller noe med egg, eller rester fra middag. Tar noen nøtter innimellom og litt bacongull. Forstår bare ikke hva jeg skal gjøre annerledes. Igår fikk jeg i meg 15 karbo og jeg pleier ikke å være over 20 karbo på en dag. Har bestillt boken om ketolyse, men ikke fått den enda. Sorry dette ble langt, men er litt fortvilet når jeg ikke går ned og alle andre jeg kjenner som har prøvd dette raser kg. av....... Spiser jeg for mye, for lite, for lite fett, for mye fett..... Tusen takk for svar. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen være så snil å hjelpe meg?Som kvinne, på ketolysekuren skal du ligge mellom 15 og 20 karbohydrater hver dag.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Kan noen være så snil å hjelpe meg?Takk for svar, da skal jeg gjøre det. Men kan jeg spise seter rømme som dressing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Sv: Kan noen være så snil å hjelpe meg?
Du kan prøve deg frem med meieriprodukter. Men litt rømme skulle vel i utgangspunktet ikke skade.
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Ser du har fått flotte svar her, men jeg kan gjerne presisere litt..... (og nå gir jeg råd etter Ketolysekuren sine regler, siden det er den du vil følge fremover om jeg har forstått deg rett)
Hovedvekten av karbene du får i seg bør være grønnsaker. Å kaste dem bort på youghurt tjener du iallefall ikke på ! Lykke til ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Tusen takk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Vårløk har mindre karber enn purre. Og du trenger ikke mye, bare litt. Cherrytomater har mindre karber enn vanlige, - og igjen, - 3-4 stk er mer enn nok. Hvilken salat ? Du kan godt ha litt isberg, men bland oppi det du finner i butikken. Lollo rosso, frisee, hjertesalat, kinakål, romaine....pak choi - kort sagt det du finner i grønnsaksdisken. Noen steder har de sånne kjekke pakker med 3 salathoder av forskjellig type i en pakke. Dess mer farge, dess mer innhold av phytonæringstoffer og fiber har de.
Krydder Alt krydder etter smak, men kontroller at krydderet ikke er tilsatt sukker. Urter
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Kan noen være så snil å hjelpe meg?Tusen takk for svar, nå er jeg klar, dette skal jeg klare |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
PCO noen med erfaring eller kunnskap? | Maz | PCOS og karbohydratkontroll | 10 | 08-04-08 11:34 |
noen som kan hjelpe meg?? | minime | Lavkarbo generelt | 48 | 26-07-06 18:15 |
kan noen hjelpe meg med hva jeg kan spise | kathrin | Induksjonen | 3 | 10-08-04 21:42 |