Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er best til salaten?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-07, 12:17   #1
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 54
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Hva er best til salaten?

Skal lage meg en salat til lunsj med forskjellig oppi, men så lurer jeg på hva jeg skal ha ved siden av: picnic skinke eller røkelaks (sånn påleggslaks) hva er best så måltidet blir best mulig i forhold til proteiner, fett og karbo?

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:21   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er best til salaten?

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Skal lage meg en salat til lunsj med forskjellig oppi, men så lurer jeg på hva jeg skal ha ved siden av: picnic skinke eller røkelaks (sånn påleggslaks) hva er best så måltidet blir best mulig i forhold til proteiner, fett og karbo?

Dette kan du variere. Jeg bruker flere typer salatblader, fetaost, kylling, ev. litt løk,vårløk, purre, grønn paprika.
Fet ost, skinke, skalldyr, røkelaks, kjøtt fra kotelettmiddagen, egg... Olje som dressing

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:21   #3
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Røkelaksen har jo det gunstige fiskefettet, men røkelaksen vi har her hjemme (Einerrøkt fra Lofoten) inneholder 5,8 g karber så den holder jeg meg langt unna foreløpig.

Picnic skinken husker jeg ikke i hodet hvor mye karber inneholder, men jeg har brukt den på Iset-pizza så det burde ikke være så ille.

Gammel 07-09-07, 12:27   #4
Tittentei
Seniormedlem

Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Tusen takk for svar. Da prøver jeg laks idag, godt og fett Så da blir salaten: 50 gr. kinakål, 50 gr. vestfold salat, 15 gr. rød paprika, vårløk/purreløk og fetaost. Det er vel en grei sammensatt salat? mangler jeg noe da? har spist cherry tomater til frokost så tror ikke det er så bra da.

Gammel 07-09-07, 12:29   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Tusen takk for svar. Da prøver jeg laks idag, godt og fett Så da blir salaten: 50 gr. kinakål, 50 gr. vestfold salat, 15 gr. rød paprika, vårløk/purreløk og fetaost. Det er vel en grei sammensatt salat? mangler jeg noe da? har spist cherry tomater til frokost så tror ikke det er så bra da.

Husk at du skal spise deg mett, i vertfall. Jeg fyller på med kjøtt/ost for å være sikker på at jeg blir mett

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:32   #6
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Husk at du skal spise deg mett, i vertfall. Jeg fyller på med kjøtt/ost for å være sikker på at jeg blir mett

Jupp, også egg! Det fyller òg godt!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 12:39   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Så lenge du har 100-150 gram kylling eller skinke, biff, laks , reker, krepsehaler.... ved siden av grønnsakene er det greitt. Bare ost blir litt snaut syns jeg. Iallefall om man skal være mett en stund. Da må det ofte for MYE ost til dessverre.

Som mellom mål eller frokost lager jeg av og til salat av 1 tomat, 1 fersk mozzarella ost (126 gram) og hakket fersk basilikum, salt og pepper + olje over.
Det er knallgodt, men jeg blir mye fortere sulten etter en slik !

Gammel 07-09-07, 12:53   #8
Tittentei
Seniormedlem

Takk for svar dere er så snille og svarer så fort. Nå klarte jeg bare 50 gr. laks, men skal ha middag om tre timer så da skulle det holde, ble sein lunsj idag.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.