Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-09-07, 07:04   #1
geysirland
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 57
geysirland er på en erverdig vei

Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag!

Nå er det 3 dagen jeg ikke er kommet i ketose enda..men aldri har vel vekta rast så fort ned...siden i går har jeg gått ned 400 g...

hvordan kan det ha seg når man ikke brenner fett?

geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 07:18   #2
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag!

Du har kanskje spist mindre enn vanlig? Kaloriunderskudd gir vekttap. Eller er det dine første dager på ketolyse? Da har du mistet mye vann.

Og kroppen forbrenner fett selv om man ikke er i ketose. Den brenner bare mer fett når man er i ketose.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:17   #3
geysirland
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 57
geysirland er på en erverdig vei

Takk for svar.
Nei dette er min 8 uke på ketolyse...men pga av en liten sprekk tidligere i uka falt jeg ut av ketose... men har valgt å fortsette, men tar tid før jeg er i ketose igjen.

Var ute å trilla nå og merket med en gang at jeg ikke er i ketose...bakken opp hjen gikk som en røyk.

geysirland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 dag om gangen 1 dag om gangen! Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:30   #4
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Takk for svar.
Nei dette er min 8 uke på ketolyse...men pga av en liten sprekk tidligere i uka falt jeg ut av ketose... men har valgt å fortsette, men tar tid før jeg er i ketose igjen.

Var ute å trilla nå og merket med en gang at jeg ikke er i ketose...bakken opp hjen gikk som en røyk.

Hadde også en sprekk denne uka. Første på laaang tid . Men også her begynte vekta å gå kjappere nedover når jeg kom UT av ketosen..

Jeg vet ikke om jeg er ketose igjen, men bryr meg heller ikke så mye om det så lenge vekta ikke stopper opp

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:31   #5
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Veier du mindre enn før sprekken? Veide du deg etter sprekken? Er det etter den du gikk ned så mye? I så fall er det vann.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:33   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av geysirland, her.

Takk for svar.

Også jeg har fått merkbar stor forskjell i energi ETTER utramlinga.

Nå skal det sies at jeg spiser lavkarbomat fremdeles ETTER glippen, men for mange karber til at jeg kommer i ketose igjen. Jeg ligger vel på rundt 60-70.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:53   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Om man har energi eller ikke kommer ikke an på om man er i ketose eller ikke. Det kommer an på hvor mye karber kroppen vil ha/venner seg til.

Når kroppen etter lengre tid i ketose har vennet seg til ketosen, bruker den på en måte ketonene bedre, slik at det ikke gir utslag på stix. Det betyr IKKE at du ikke er i ketose. Dette viser seg spesielt på de som går ut/inn av ketose. De sliter med å "komme i ketose" igjen - også er de der allerede.

Spiser dere mindre enn 40-50 karber pr dag ER dere i ketose, den er bare ikke målbar på stix. Kroppen forbrenner fett/ketoner fordi kroppen trenger MER enn 40-50 karber pr dag for å brenne karbohydrater. Det går ikke en magisk grense på 15 eller 20, selv om mange må så langt ned for å komme i ketose i første omgang..

Stix er en indukator og kan være et hjelpemiddel for folk som er "nye" i ketose, dvs. som ikke har vært i ketose før. Å henge seg opp i stix når man har holdt på i månedsvis kan være frustrerende, og stressende. For stixen viser IKKE hva som skjer i kroppen, den viser hva som skjer i urinen.

Legg bort stixen og lytt til egen kropp. Som mange av dere har oppdaget så vil kroppen som regel ha bittlitt mere karber når den står stille. Ikke for lite. Det viktigste er å lære hva akkurat DIN kropp tåler av matvarer og karbenivå - IKKE om stixen er hvit, rosa eller lilla

Gammel 29-09-07, 10:33   #8
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Om man har energi eller ikke kommer ikke an på om man er i ketose eller ikke. Det kommer an på hvor mye karber kroppen vil ha/venner seg til.

Når kroppen etter lengre tid i ketose har vennet seg til ketosen, bruker den på en måte ketonene bedre, slik at det ikke gir utslag på stix. Det betyr IKKE at du ikke er i ketose. Dette viser seg spesielt på de som går ut/inn av ketose. De sliter med å "komme i ketose" igjen - også er de der allerede.

Spiser dere mindre enn 40-50 karber pr dag ER dere i ketose, den er bare ikke målbar på stix. Kroppen forbrenner fett/ketoner fordi kroppen trenger MER enn 40-50 karber pr dag for å brenne karbohydrater. Det går ikke en magisk grense på 15 eller 20, selv om mange må så langt ned for å komme i ketose i første omgang..

Stix er en indukator og kan være et hjelpemiddel for folk som er "nye" i ketose, dvs. som ikke har vært i ketose før. Å henge seg opp i stix når man har holdt på i månedsvis kan være frustrerende, og stressende. For stixen viser IKKE hva som skjer i kroppen, den viser hva som skjer i urinen.

Legg bort stixen og lytt til egen kropp. Som mange av dere har oppdaget så vil kroppen som regel ha bittlitt mere karber når den står stille. Ikke for lite. Det viktigste er å lære hva akkurat DIN kropp tåler av matvarer og karbenivå - IKKE om stixen er hvit, rosa eller lilla

Enig med Nille der

Jeg bruker ikke sticks. Jeg tok det bare for gitt at jeg ikke er i ketose siden jeg spiser såpass mange karber som jeg gjør nå. Men kanskje kroppen min krever såpass for å fungere optimalt; dette "tunellsynet" er borte og jeg kan gå fort igjen uten å hive etter pusten.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Jeg går bare ikke ned HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 04-02-06 09:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.