Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Arg.... er det rart man blir overvektig

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-10-07, 19:31   #1
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill
Unhappy

Arg.... er det rart man blir overvektig

Er det rart man blir overvektig sånn som mennesker rundt oss maser om mat??????
Var bedt bort på middag her en dag og spiste en stor posjon fårikål... litt større enn jeg burde spist riktignok.... men jammen får jeg ikke mas om å spise litt til. "Er du ikke litt mer sulten.... bare spise litt til"
Er det om å gjøre at jeg skal legge på meg igjen eller???
Menneskene rundt meg ser jo at jeg har gått ned i vekt, men nå begynner jeg å lure på om de tror jeg har slutta å spise eller vil sabotere???
Ofte er det sånn at andre maser om hva jeg spiser og i hvertfall hva jeg ikke spiser bare fordi jeg ikke kaster meg over kaker og snop. Jeg har ikke engang lyst på det lenger..... smaker ikke like godt lenger heller etter karbo-abstinensene forsvant.

Får ta det som misunnelse på at jeg har begynt å få kontroll på vekten min...... Jeg spiser god mat og nok mat.... og neste gang noen maser om mat, skal jeg jammen gi dem svar på tiltale....

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:35   #2
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Arg.... er det rart man blir overvektig

Hva sjedde???? Jammen kom innlegget 3 ganger

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 19:47   #3
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Hva sjedde???? Jammen kom innlegget 3 ganger

Jeg fikset det

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:03   #4
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Folk som maser om ar "nå må du/dere spise" høres kjent ut. Jeg har ei tante som er ille på det området. Hun baker de største kakene jeg vet om og maser gjentatte ganger at folk må forsyne seg. Jeg vet hun mener det godt, og hun vil gjerne at gjestene skal være fornøyd med maten, men det blir ganske slitsomt. Heldigvis har hun ettervert skjønt at jeg ikke spiser kake (eller rettere sagt at jeg ikke bør det...), så hun har slutta å mase på meg iallefall.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 20:18   #5
Smula
Seniormedlem

Smula sin avatar

Medlem siden: May 2007
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Flott at du har kontroll over intaket ditt, men faktisk tror jeg ikke at det "maset" er et komplott mot din person, selv om du kanskje føler det slik.

Jeg har latt meg fortelle at spesielt blant de eldre generasjoner (og da snakker jeg om foreldre/besteforeldre) var det vanlig høflighet å nøde folk til det punktet at det ble masete. Det hørte med at man holdt på i det lange og det brede før man var overbevist om at folk var forsynte.

Forhåpentligvis slutter folk å mase på deg når de skjønner hvor landet ligger, men sannsynligvis er du ikke omringet av så utspekulerte folk at de er ute etter å ødelegge dietten din. Heldigvis er det fremdeles du som har kontroll - det er vel ingen som truer deg med grov vold for å få deg til å spise mer, forhåpentligvis.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.