Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva slags kjøpbrød er "best"?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-10-07, 10:49   #1
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Hva slags kjøpbrød er "best"?

Jeg pleide å spise en skive av og til med Lindbergbrødet som ble solgt på Ica og Rimi. Men nå har de sluttet med å føre det sååå kjipt da. Og så lurer jeg på hva annet som kan være litt ok å spise...

Er snakk om en brødskive i ny og ne for å ikke bli gal rett og slett Har saumfart noen brødhyller i butikken for å sjekke næringsinnholdet. Men vet ikke hva som er skikkelig ille. Altså, kneipbrød er jo ikke lov og det inneholdt nærmere 50 karbohydrater per 100 gram da. Så der var det en pekepinn... Har funnet et speltbrød som selges på nærbutikken vår da, som har ca.25 karb per 100 gram. Det er jo bare halvparten da, og selvfølgelig mye bedre. Men er det lov å ta en sånn skive av og til da??

Gammel 29-10-07, 11:58   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags kjøpbrød er "best"?

Litt vanskelig å gi råd ut fra at du har generell "lavkarbo" som filosofi. Om du kan spise brød, hva slags og hvor mye, kommer jo an på om det hører til under din filosofi. Følger du Lindberg er det hans regler du må følge og da kan du iallefall spise det brødet (slik du har gjort). Og finner du et brød med samme karbeinnhold kan du spise det.

Ellers ville jeg IKKE spist vanlig brød fra butikken. De inneholder raffinert hvitt mel - og med mindre det er veldig grovt (spelt er ikke nødvendigvis grovt eller lavt i karber) ville jeg holdt meg unna.

Gammel 29-10-07, 12:21   #3
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Lindberg har kommet med et par nye brød. Her på sørlandet får vi kjøpt dem på Rema. Det ene har 18 carbs pr 100 gram. Det andre husker jeg ikke helt, men begge brødene er skikkelig gode. Helt vanlig grovbrødfølelse. Jeg likte ikke det han hadde på markedet fra før av. Det var altfor mykt og føltes ferdigtygt synes jeg.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 13:59   #4
Trixie
Medlem

Trixie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Trixie er ny på veien

Jeg kjøper Fedonbrødet, grovt med solsikkekjerner, på Kiwi.

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 14:25   #5
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Lindberg har kommet med et par nye brød. Her på sørlandet får vi kjøpt dem på Rema. Det ene har 18 carbs pr 100 gram. Det andre husker jeg ikke helt, men begge brødene er skikkelig gode. Helt vanlig grovbrødfølelse. Jeg likte ikke det han hadde på markedet fra før av. Det var altfor mykt og føltes ferdigtygt synes jeg.

Du kan lese mer om de her:
Afrodite brød
Fullkorn brød

Gammel 01-11-07, 20:32   #6
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Takk, skal sjekke ut Kiwi og Rema ja!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags dyr? nalana Livets lyse side 30 30-10-04 18:31
Hva slags vitamintabletter er best? Tidligere bruker Kosttilskudd 5 06-09-04 09:54
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
Hva slags matvarer kan man kjøpe i Norge uten carbo? tip Atkins kosthold 5 08-05-04 15:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.