Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Spørsmål om trening og mat

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-11-07, 12:46   #1
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 54
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Spørsmål om trening og mat

Hei, jeg går på ketolyse kuren og har ca 10 kg igjen å ta av. Jeg har nå siste halvannen uke begynt å jogge. Jeg har jogget 2 ganger i uken, men målet er 3 g. Akkurat nå jogger jeg 3,5 km uten stopp og er stolt av det. Regner med om et par uker så klarer jeg 5 km osv, til jeg lett klarer å ta meg en joggetur på 7-8 km.

Når jeg er ferdig å jogge, trener jeg armene litt og tar 100 situps. Tenkte å prøve litt pilates også, har en dvd hjemme.

Så mitt spørsmål er, bør jeg spise litt mer enn 15 karber for dagen nå siden jeg jogger? F. eks bruke mer varierte grønnsaker; nå spiser jeg kun blomkål/og brokkoli. Kanskje jeg kan bruke andre grønnsaksblandinger? Jeg har gått på kuren siden slutten av august.

Håper noen har noen råd til meg!

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:54   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål om trening og mat

Nei, følger du kuren så skal du ikke trenge å øke karbene pga trening. Men ligge på mellom 15 og 20 karber pr dag.

Men du skal avpasse treningen etter det kroppen klarer.

Men å variere grønnsakene er lurt uansett, slik at det ikke blir kjedelig i kosten
Jeg spiser: grønn paprika, litt løk, aubergine, sjampinjong, squash, salatmix...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:56   #3
Tittentei
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 54
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nei, følger du kuren så skal du ikke trenge å øke karbene pga trening. Men ligge på mellom 15 og 20 karber pr dag.

Men du skal avpasse treningen etter det kroppen klarer.

Men å variere grønnsakene er lurt uansett, slik at det ikke blir kjedelig i kosten
Jeg spiser: grønn paprika, litt løk, aubergine, sjampinjong, squash, salatmix...

Tusen takk for svar! Er så redd for å spise feil jeg skjønner du så har ikke turt å spise så mye andre grønnsaker. Men spiser av og til litt løk og sjampinjong da. Da fortsetter jeg å holde meg unna gulrot og sånn. Salat spiser jeg til lunsj hver dag. Som regel to salatsorter blandet sammen.

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:01   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tittentei, her.

Tusen takk for svar! Er så redd for å spise feil jeg skjønner du så har ikke turt å spise så mye andre grønnsaker. Men spiser av og til litt løk og sjampinjong da. Da fortsetter jeg å holde meg unna gulrot og sånn. Salat spiser jeg til lunsj hver dag. Som regel to salatsorter blandet sammen.

Spis av grønnsaker som vokser over jorden (sånn kort sagt)

Gulrot, potet, kålrot er mye stivelse i og det bør vi holde oss unna.
Jeg bruker litt sellerirot av og til sammen med blomkål og lager blomkålmos. Da syns jeg sellerirota setter en god smak

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Sydenhotell med trening og sunn mat Marianne Generell diskusjon 8 21-02-07 12:22

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.