Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Feil i boka

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-08-04, 11:41   #1
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Exclamation

Feil i boka

Det er ganske skummelt å vite at det er mange feil i den norske oversettelsen, uten å kjenne til alle. Finnes det en tråd noe sted med alle feilene i uten at jeg har funnet den? Hvis ikke, så kan kanskje dette være en slik tråd. Ville blitt takknemlig om alle som kjente til feil i boka kunne fortelle om dem her. Husker jeg leste tidligere på forumet her om et kjeks-produkt som var oversatt feil, slik at det ble veldiiig feil karbo-messig.

Håper noen kan fylle meg ut på den, og fortsetter tråden om alle feilene.

Har selv "Dr. Atkins nye slankerevolusjon" oversatt i 2001, og

"Atkins for Livet" oversatt i 2003

Går ut i fra at det er førstnevnte dere snakker om, men si gjerne i fra om feil i begge, hvis det finnes.

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 11:44   #2
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Nå....

....fant jeg igjen innlegget som Skorpia hadde skrevet om kjeksmel, som skulle være grovt speltmel.

Men det finnes sikkert flere feil, så bare heng på.....

nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 11:47   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

cottage cheese

I den norske boka er cottage cheese anbefalt under induksjonen.
Det er direkte feil. I Atkins boka står det presisert at Cottage Cheese IKKE skal spises under induksjonen. Den kommer ikke før steg 2 på vedvarende stigen, dvs. når du kommer til 30 karber pr dag. (steg 1 - mere grønnsaker er opp til 25 karber pr dag).

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Noen som har kjenskap til denne boka? Solstråle Lavkarbobøker 2 27-05-04 10:26
Hva er dette med dårlig oversettelse av boka? Zoë Atkins kosthold 6 19-04-04 11:21
Ja det handler om boka Atkins for livet Skorpia Vedlikeholdsdietten 17 20-03-04 19:23
Viktig melding angående boka Atkins for livet! Skorpia Atkins kosthold 1 17-02-04 17:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.