Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Behøver jeg en gramvekt?Jeg har så langt sett etter volum og ikke gramvekt av den enkle grunn at jeg ikke HAR en. Ser imidlertid at dette her står på Atkins induksjon:
1 kopp romanosalat (230ml) er 47g, og 1g aktiv KH, 1 fiber og 8kcal! så det blir vel bare tull å bare spise to-tre kopper salat per dag???
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Behøver jeg en gramvekt?Og, kan jeg overleve uten mikser? Til å lage stivpiskete eggehviter med? Har forsøkt for hånd og det var megateit...jeg slutta etter ti min og aua i armen...
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Behøver jeg en gramvekt?Du bør absolutt bruke vekt isteden for koppemål. Årsaken er at 1 kopp agurk f.eks. veier mye mye mer enn 1 kopp issalat, - om du skjønner hva jeg mener. Noen grønnsaker er tung og noen er lette. Den salaten jeg bruker til lunch har ca. 125 gram salatgrønt og ellers diverse oppkutta paprika, selleri etc. Den veier totalt 3-400 gram. Så kommer proteiner i tillegg. 100 gram er 3,5 oz (ounces). Om du har bruk for omregningstabell (siden du er i USA) er www.convert-me.com en innmari grei side.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal | Kristian | Livets lyse side | 15 | 05-10-08 23:39 |