Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbohydrater og sukkeralkoholer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-01-08, 12:21   #1
Gunilla
Nytt Medlem

Medlem siden: Dec 2007
Gunilla er på en erverdig vei
Question

Karbohydrater og sukkeralkoholer

Lurer litt på dette jeg.. hva er egentlig sukkeralkoholer og hva er det som ligger til grunn for at disse kan trekkes fra KH?

Gunilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 12:37   #2
energibunten
Seniormedlem

Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Karbohydrater og sukkeralkoholer

du får sikkert bedre svar, men kroppen tar av seg ulike stoffer på forskjellig måte. Noe går rett i blodet (glukose), noe må om levra og noe klarer ikke kroppen bruke seg av. Dessuten er ulike søte stoffer ulikt søtt slik at man kan bruke mindre av det. Dermed er noen stoffer 0 cal, noen stoffer lavere enn vanlig sukker. Noen taes opp fort, noen sent.
Alle stoffer har en virkning på kroppen...god eller dårlig avhengig av mengde

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 20:01   #3
Gunilla
Nytt Medlem

Takk for svar, men ble bare litt klokere..... er det noen andre som vet?

Gammel 09-01-08, 20:22   #4
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Du er ikke den første som lurer på det. Kikk her f.eks.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....=sukkeralkohol

Et triks for å finne ting kan være å prøve med Søk som står på den blå linja lenger oppe på siden her. Det gjorde jeg nå nettopp da jeg fant linken til deg. Men bare spør også, så klart

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:21   #5
Gunilla
Nytt Medlem

Kjempeflott - takk for tips og lykke til....

Gammel 09-01-08, 21:33   #6
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Har tenkt en litt annen vei jeg... alkohol ER jo alkohol, vil det reagere på en alkotest? Stormspise sjokkis med sukkeralkoholer og ,vips, der blåste jeg rødt ved en kontroll?

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:25   #7
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har tenkt en litt annen vei jeg... alkohol ER jo alkohol, vil det reagere på en alkotest? Stormspise sjokkis med sukkeralkoholer og ,vips, der blåste jeg rødt ved en kontroll?

Kanskje det? Jeg har nå aldri havnet på fylla av å spise sjokolade....
Dette blir for kjemisk for meg, jeg bare registrerer at alt som er søtt og godt er fy.

Blåse rødt er forresten kjempevanskelig. Vi har en slik dings her hjemme, og sist vi hadde flatfyll så testet de andre på rundt 1,9 - 2,3 ca. rundt der. Jeg hadde fått i meg litt, men ikke så skrekkelig mye, 2-3 halvlitere, et par drammer i løpet av kvelden, og blåste bare 0,2 Kjedelig. Det er sikkert ikke de samme alkoholene som vi snakket om i sta. Og kanskje jeg får så lite promediller pga at jeg har så mange kilo å fordele det på.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposten om for lite karbohydrater leenam Lavkarbo generelt 11 20-05-07 22:12
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.