Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Er dette noe for meg? Trenger råd!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-08, 19:24   #1
Dansende Fjær
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 46
Dansende Fjær er på en erverdig vei

Er dette noe for meg? Trenger råd!

Hei!
Er ganske ny inne på disse sidene, men har lenge vært inne og lest en del. Har Skaldemanns bok, har lest den 2 ganger, den ligger stadig oppslått på stuebordet... Synes alt det han skriver er fortreffelig, og høres virkelig logisk og sant ut.
Satte derfor igang, spiser fett og veldig lite karbohydrater. Rundt 15-20 g om dagen, etter egen utregning. Har stort sett spist slik siden oktober - november. Gikk ned et par kilo i starten, og var fornøyd! Men nå har jeg lagt dette på meg igjen, men synes jeg spiser riktig.
Leser her inne at ketolysekurern og evt Skaledeman ikke egner seg dersom man skal ned bare 5-7 kilo. Er det derfor det ikke funker på meg? Veier 68-69 nå, hadde vært fornøyd med 63-64.
Bør kanskje få med at jeg trener litt, litt aerobics + litt trimsykkel hjemme i stua.
MEN, nei, har ikke merket noe forbedring på mageflesket....
Noen gode råd?
Har ikke lyst til å gå over på sulte-meg -ihjel-kurer a la Grete Roede heller. Frukt, grønnsaker, brød... nei takk... Har funnet meg fint til rette med å spise lite karber, bruker litt fløte i kaffen, da, men...
Sukk...

Dansende Fjær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 19:46   #2
Sol
Medlem

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 65
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette noe for meg? Trenger råd!

Har vel ikke akkurat noen gode råd, for jeg "sliter" litt med det samme. Ønsker meg ned 5-6 kilo, men disse kiloene vil ikke gi seg så lett, ketolysekur i en måned til tross. Det er kanskje noe med at kroppen min er ganske fornøyd som den er, og at jeg også burde være det...

Likevel,- jeg opplever lavkarbo-kostholdet som veldig behagelig og riktig. Går aldri sulten nå om dagen, og har heller ikke sprekker med overspising av ymse slag pga lavt blodsukker. Og vekten går ikke opp, heller ørlite ned, Tenker at dette er godt for kropp og sjel. Om ikke leve i ketose for ever, så i hvertfall ganske så lavkarbo.

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:55   #3
nettan
Medlem

nettan sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 47
nettan er ny på veien

Er nok litt i det dere begge skriver her.. Dere er ikke overvektige .

nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:14   #4
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hva er bmi hos dere to som lurer?

Selv begynte jeg rett rundt/over BMI 25 da jeg begynte, og jeg går bare ned (etter et knallhardt platå på GR-mat!) på nær Nilling (atkins induksjon).
For eksempel kunstig søtstoff var partystopper for meg.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 21:48   #5
Sol
Medlem

Alder: 65
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

[quote=Megvel;395554]Hva er bmi hos dere to som lurer?

Min BMI er 25. Men som sagt så gir jeg meg ikke med det første. Dette kjenns bra uansett, og kanskje det løsner litt utover senvinteren.

Ellers har du ( meg-vel)fått meg til å tro at Cocousa er tingen, også for meg. Må få tak i jomfru-utgaven som har vært utsolgt sher en stund. Skal visst komme til fredag...

Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Heia, er ny her og trenger råd! nita58 Ketolysekuren 8 12-09-06 08:30
Trenger råd og hjelp! Matodextrin og jordbær Carbokiller Lavkarbo generelt 2 17-06-04 21:51
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38.