Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kvalm! Hva skal jeg spise?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-02-08, 17:50   #1
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Kvalm! Hva skal jeg spise?

Noen som har noe tips til hva jeg kan spise?
Begynner å bli rimelig lei og smått desperat her, snart 4 uker med kvalme og store magesmerter (pga betennelse i magen) har resultert i et ensidig kosthold bestående av havregrøt med linfrø og cottage cheese, oatmeal frittata (lapper av havregrøt og egg), biola/cultura, naturell yoghurt med bær, frokostpannekake og rugsprø eller Lindbergbrød med ost.

Blir kvalm bare av tanken på egg, kjøtt, fisk og kylling, og rå grønnsaker tåler ikke magen min akkurat nå.

Om noen har tips om mat som er "kvalmevennlig" og noenlunde lavkarbo sier jeg tuusen takk!

Gammel 14-02-08, 18:10   #2
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm! Hva skal jeg spise?

Har dessverre ingen tips til deg.. bare en trøste

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:52   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Uffameg, det er ikke lett å spise rett kost når magen er slik.

Har du prøvd tomatsuppe med kokt egg? Smoothie? Grønnsakssuppe med kjøttboller? Pannekake med pizzakrydder og revne gulrøtter og løk?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:14   #4
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Har dessverre ingen tips til deg.. bare en trøste

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Uffameg, det er ikke lett å spise rett kost når magen er slik.

Har du prøvd tomatsuppe med kokt egg? Smoothie? Grønnsakssuppe med kjøttboller? Pannekake med pizzakrydder og revne gulrøtter og løk?

Takk skal dere ha, begge to!

Lise:
Smoothie er på menyen allerede, glemte å føre den opp.
Prøvde pannekake-trikset ditt i går, fikk i meg litt, men det virker som om grønnsaker blir for drøyt, rett og slett. Tomatsuppe feks bare "brenner" i magen...

Gammel 15-02-08, 16:26   #5
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Tomatsuppe med mye fløte da?eller rømme?
Så den blir mildere?...

blomkålsuppe?

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 16:46   #6
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Tomatsuppe med mye fløte da?eller rømme?
Så den blir mildere?...

blomkålsuppe?

Tomatsuppe med rømme var en god idé, takk! Skal prøve i dag
Fløte kan jeg ikke spise pga fettinnholdet (ikke bra for betennelsen, visstnok) men syrnede melkeprodukter skal gå bra!

Gammel 15-02-08, 17:56   #7
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Fikk flere tips inne i bloggen min, så nå er avocado og vaniljekesam også på listen over nye ting som skal prøves. Greit å ha noe å variere havregrøten med!

Gammel 15-02-08, 19:40   #8
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Ikke så veldig lavkarbo, men utrolig godt og funket fint for magen min også:
Butikk-kjøpt tomatsuppe, laget på ekstra melk, og med myyye rømme. Takk Hyper!

Gammel 15-02-08, 21:08   #9
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Åh...så BRA vennen!!!!
Må få i deg mat vettu....Uten mat og drikke, duger helten ikke...

Ha en goood helg snuppelupp!!

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.