Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juleuken (eller ferieuken)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-12-07, 21:38   #1
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Juleuken (eller ferieuken)

Hei!

I juleuken tar jeg skikkelig ferie og feirer julen sammen med storfamilien. Og vet på forhånd at jeg ikke klarer å følge sukkerfri-kostholdet. Men 1. januar er det null karber igjen.

Hva er beste strategi når jeg vet at det blir litt karbohydrater hver dag i en uke?

Enten spise disse, men ellers følge vanlig diett, eller bytte helt og spise karbohydratene men holde meg unna fettet den uka?

I et karbo-rikt kosthold skal man jo unngå fettet siden det legger seg på sidebeina med en gang. Vil ikke både karber og mye fett i en ferieuke gjøre at jeg legger på meg mer enn om jeg spiser mye karber og lite fett?

StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 22:47   #2
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Juleuken (eller ferieuken)

Jo, hvis du vet det blir mye karber, må du kutte ut det ekstra fettet vi gjerne spiser når vi spiser lavkarbo.

Lykke til!

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 18:48   #3
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Det var det jeg helst trodde - takk Nalana.

Gammel 21-12-07, 00:02   #4
terry
Medlem

terry sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Mener jeg har lest (skaldemann?) en eller annen plass at det er lurt å spise noe fett før man eventuelt skeier ut med litt for mye karbo.
Er det noe i det?
Skal sette igang med hjemmelaget marsipan snart så karbo inntaket går nok opp noen dager

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:43   #5
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Vil bare avlegge rapport.

Jeg avsluttet brått ketolysekuren ved å spise hjemmelaget loff til frokost på julaften. Og fortsatte i 14 dager med vanlig julemat. Mao. mye feit og kraftig kost, men også mye brød, en del frukt og litt snop og kaker.

Etter 14 dager begynte jeg med ketolysekuren igjen, og ventet en uke med å veie meg. Og ble glad da vekta 3 uker etter julaften var den samme som 3 uker før.

Er nok fare for at jeg følger samme opplegg neste jul!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
Reglene for induksjonen HP Induksjonen 0 13-02-04 22:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.