Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man steke i olje på ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-02-08, 14:38   #1
Pipp
Seniormedlem

Pipp sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 52
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Kan man steke i olje på ketolyse

Svigers skal prøve seg på Ketolyse og lurer på om det er noen oljer man kan steke i istedet for meierismør?

Ser at man i boka nevner Raps olje..

Sist redigert av Pipp : 28-02-08 kl 15:01.
Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:47   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan man steke i olje på ketolyse

Raps- og olivenolje kan de vel bruke, men de bør ikke steke på særlig høye temperaturer. Liker de ikke smør? I så fall kan de bruke feks. Cocosa uten smak, den smaker virkelig absolutt ingenting og tåler mye høyere temperatur enn olje.

Gammel 28-02-08, 15:03   #3
Pipp
Seniormedlem

Pipp sin avatar

Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Raps- og olivenolje kan de vel bruke, men de bør ikke steke på særlig høye temperaturer. Liker de ikke smør? I så fall kan de bruke feks. Cocosa uten smak, den smaker virkelig absolutt ingenting og tåler mye høyere temperatur enn olje.

joda de liker smør....tror de ble litt forvirret av at jeg sa de burde steke i smør og så står det at de kan bruke oljer i boka...

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 15:16   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Står det at maten skal/kan stekes i olje? For jeg vet at man kan bruke oljer i salater og sauser og sånt på Ketolyse (det er jo uansett bare sunt) men jeg kan ikke huske å ha lest at det står man skal STEKE i olje? Men uansett så er alle enige om at meierismør og annet mettet fett er det beste å steke i, og om de liker det så kan de jo bare holde seg til det.

Gammel 28-02-08, 15:26   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Si at de kan bruke smør og steke i Da får maten den ekstra gode smaken (Syns jeg da)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 15:53   #6
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

smøret setter en piff i smaken

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 17:52   #7
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Smør er best, ja

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 19:29   #8
Pipp
Seniormedlem

Pipp sin avatar

I boka står det i oppskriftene hvertfall raps eller annen olje til steking..Det står litt blandet fra oppskrift til oppskrift....

Gammel 28-02-08, 19:39   #9
Princez
Medlem

Princez sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 51
Princez er ny på veien

Smør er best og funker til det meste!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13
Blåbær! mofe Kosttilskudd 2 13-03-05 02:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.