Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Insulinfølsomhet fundamentalt?Jeg leser endel på nett ang. kosthold og trening, og har lest flere ganger at insulinfølsomhet og hva man spiser er en viktig faktor i forhold til energiflyt, og at mennesker med lav insulinfølsomhet tjener på å spise lite karbohydrater. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Insulinfølsomhet fundamentalt?Det er mer som styrer sult og energi, både insulin og leptin, samt andre reaksjoner hormonelt på blodsukkerstigningen. Dette kan jeg ikke nok om, men leptin skilles ut av fettcellene som et stoff for å regulere ned sultfølelsen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Insulinfølsomhet fundamentalt?Fysisk aktivitet bedrer insulinfølsomheten.
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Insulinfølsomhet fundamentalt?Takker for et velfylt svar! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Insulinfølsomhet fundamentalt?Nille og flere skrev interessante ting for noen dager siden om hva som skjer når man legger om kosten til sunnere mat, og mindre karbo. Nille tror jeg brukte ordet plakk i tarmene og det er noe jeg tror på. Jeg har blitt (og flere her) mye mer følsomme for en type mat. Ikke allergi eller intoleranse, men rask reaksjon fra kroppen. Jeg får utslett eller kviser ila dager om jeg spiser for mye sukker/karbo, jeg blir sur i magen ila 1 time om jeg spiser frukt jeg ikke tåler så bra (feks pære, banan, appelsin), mens sjokolade (70% kakao minst), druer, plomme, surt eple går bra om jeg spiser 1 og sammen med mat. Korn er blitt helt umulig, selv om det er meget fiberrikt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|