Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren og ferie

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-06-08, 15:21   #1
høna
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2008
høna er på en erverdig vei

Ketolysekuren og ferie

Hei! Jeg tenkte starte på ketolysekuren nå i sommer. Er dette opplegget levelig?
3 uker ketolysekur, så 1 uke ferie i Italia (pastaens og pizzaens hjemland), så 3 uker ketolysekur, så 1 uke Spania, deretter ketolysekur igjen utover høsten.
Hvordan er det å gå inn og ut av ketose sånn? Vil jeg bli dårlig av å gå ut av ketosen i Italia? Bør jeg gjøre noe her hjemme først?

høna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo...prøver hvertfall! Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 15:52   #2
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolysekuren og ferie

Hei hei

Har aldri prøvd å gå inn og ut av ketose siden jeg er ganske fersk her, men de med mer peiling enn meg sier det kan være vanskeligere å komme i ketose jo flere ganger man prøver. Kan jo kanskje forsøke å leve lavkarbo først siden du nå skal på ferie til to fantastiske land med myyyyye god og faktisk sunn mat
Bare ett forslag altså

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 22:19   #3
noli
Medlem

noli sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Alder: 40
noli har en fantastisk aura rundt segnoli har en fantastisk aura rundt seg

Jeg ville i hvert fall ha gradvis innført mer og mer karbo i dagene før ferien, for jeg blir fantastisk dårlig av å spise karbo etter en stund uten, og det er jo kjipt å bli på ferien.

noli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 23:17   #4
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 46
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Det er ikke bra for kroppen å gå ut og inn av ketose slik, det hadde jeg aldri gjort med overlegg. Så hvis du er redd du ikke klarer holde ketosen gjennom ferien, hadde jeg ventet med det. Heller kuttet ned på karbohydratene ellers, og prøvd et moderat lavkarbokosthold. Nå er det fullt mulig å spise ketolyse-vennlig mat overalt man er, det er bare litt ekstra planlegging som kreves

Gammel 27-06-08, 23:28   #5
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Det er ikke bra for kroppen å gå ut og inn av ketose slik, det hadde jeg aldri gjort med overlegg. Så hvis du er redd du ikke klarer holde ketosen gjennom ferien, hadde jeg ventet med det. Heller kuttet ned på karbohydratene ellers, og prøvd et moderat lavkarbokosthold. Nå er det fullt mulig å spise ketolyse-vennlig mat overalt man er, det er bare litt ekstra planlegging som kreves

Jeg signerer Max her. Det er bedre å bare spise et moderat lavkarbokosthold om du ikke tror du vil klare å gjennomføre ketolysekuren, så kan du starte opp ordentlig etter ferien.

God tur!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 10:18   #6
Sandy
Medlem

Sandy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sandy er ny på veien

Enig med de over ... det er en lek å gå inn i ketose etter en stund på lavkarbo - og utrolig motiverende! Tror det vil bli lettere for deg å småstarte i spania enn i italia. I spania kan du jo kose deg med allskens tapas. LYKKE til og god ferie!

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang etter ketolysekuren? emma1 Informasjon 13 23-04-09 16:39
Atkinsbar og ketolysekuren emma1 Spørsmål og svar 5 16-05-08 22:59
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 14:05
Den ultimate dagsmenyen på Ketolysekuren?? Vilje Ketolysekuren 1 30-05-05 22:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.