Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alkohol og vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-06-08, 14:03   #1
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

Medlem siden: May 2008
emma1 er på en erverdig vei

Alkohol og vektnedgang

Nå har det vært festligheter begge de to siste helgene og jeg går ikke opp i vekt men det hindrer yterligere vektnedgang.

Nå skal jeg være kjempeflink frem til sommerferien som begynner om 2 1/2 uke, så får vi se om jeg klarer å kvitte meg med et par kilo til .

Men da vet jeg i alle fall at festing i helgene gjør at vekten stopper opp.

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:10   #2
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Alkohol og vektnedgang

kjedelig da..jeg kan drikke rødvin.

Gammel 30-06-08, 14:12   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Alkohol er det mest lettilgjengelie brennstoffet man kan tilføre kroppen, så den tid kroppen forbrenner det, så vil fettet pent måtte vente...!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:14   #4
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

Medlem siden: May 2008
emma1 er på en erverdig vei

Det er stort sett det jeg også har drukket - det har vel blitt for mye rødvin tenker jeg. Blir vel for mange karbohydrater sammenlagt. Går på Ketolysekuren og der er det maks 15 karber i døgnet...

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 14:49   #5
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jeps...da må det regnes med..

Gammel 30-06-08, 15:15   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Leste du det jeg skrev? Uansett er det ikke mye karber i rødvin. En gjennomsnittlig flaske inneholder 6 gr kh. Men det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å forbrenne det virker det som.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-06-08, 20:29   #7
mocca75
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2007
Alder: 49
mocca75 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Leste du det jeg skrev? Uansett er det ikke mye karber i rødvin. En gjennomsnittlig flaske inneholder 6 gr kh. Men det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å forbrenne det virker det som.

trodde tørr hvitvin var det som var mest safe å drikke? Elsker rødvin, men har holdt meg borte fra det siden jeg trodde det var forbudt. Er det bare 6 karber i ei flaske rødvin?

mocca75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 22:03   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Som sagt, en gjennomsnittlig flaske inneholder 6 gr kh, MEN DU GÅR IKKE NED I VEKT NÅR DU DRIKKER ALKOHOL! Dette fordi alkohol forbrennes først i kroppen.
Altså, alkoholet er det som brennes først, så karbohydrater og så fett.
Du går ikke ut av ketose pga alkohol, men det er fordi alkohol også produserer ketoner. Men du forbrenner altså ikke fett den tiden det tar alkoholen å bli forbrent.
Hva som er "lov" eller ikke er egentlig likegyldig sånn sett. (Bortsett fra at det er dumt å drikke øl, søte viner, drinker med sukker i, likører etc fordi disse inneholder mye karbohydrater), drikker du alkohol går du ikke ned i vekt. Enkelt oh greit.

Tørr hvitvin er ok, sjekk mengde restsukker på polets hjemmeside. Skal du være helt safe på karbene så er rent brennevin eller vodka det beste. Null karber!

Siste rest, nytt forsøk:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Rart at nøtter kan hindre vektnedgang. Zoë Lavkarbo generelt 14 26-08-07 00:49
Alkohol på ketolyse **Angelica** Ketolysekuren 9 10-03-07 11:56
Alkohol??? Vixen Spørsmål og svar 17 30-10-06 08:52
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.